SAS får millionbot

Tråd i 'Nyheter' startet av flying_all, 17. des 2020.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 17. des 2020
  3. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Økonomen i meg ser for seg følgende diskusjon hos SAS;

    "Dersom vi må låne penger for å betale tilbake kundene innen fristen, vil det koste oss mer enn å betale boten?"
     
    Vaskehanske, Are, Petter B-C and 3 others like this.
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt interesant her at Norwegian egentlig også skulle hatt bot, men tilsynet har ikke mulighet til å gi de bot på grunn av at de er i konkursforhandlinger.
     
    Avixlo, Xflipper, OttoL and 2 others like this.
  5. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Alt monner, men jeg synes tilsynet er ganske snill her.
    1 million kroner i bot er sannsynligvis mye mindre enn det SAS driver å holde igjen.
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Så absolutt, kan sikkert legge på en null i hva de holder igjen o_O
     
  7. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    1 million i gebyr for å holde mange titalls, kanskje hundretalls millioner som gratis likviditetskreditt-gissel??

    Luftfartstilsynet driter seg ut og ledelsen i SAS ler seg skakke og drikker seg snydens i kveld. "En hel miljon" fniser de, med påtatt seriøs tone, før de bryter ut i hyl-latter, slår seg på lårene, skåler i champagne og gafler innpå med løyrom.

    "Bara 1 miljon! Vi kan göra det om och om igen!"
     
    Upsaker, flying_all, Eddie47 and 2 others like this.
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk refund notice på tre reiser i dag.. :)
     
    flying_all liker dette
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,283
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk 8 reiser her, sånn pliutselig...
     
    flying_all liker dette
  10. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    2 refund notice mottatt 3. desember med beskjed om tilbakebetaling innen 5 arbeidsdager. I dag er det den 17. des og ingenting på konto. Nytt SAS triks å sitte litt ekstra på pengene....?
     
    flying_all liker dette
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Her har pengene vært tilbake på kortet et par dager etter "refund notice". Merk at refusjonen som regel dateres til dato for opprinnelig kjøp, så litt avhengig av bank må man gjerne bla litt tilbake i historikken for å se transaksjonen.
     
    Points4Fun liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det «dumme» med at pengene blir tilbakeført til kortet er at bonuspoengene for kjøpet også blir trukket ....

    Det kunne de holdt seg for god til ....
     
    flying_all, trygveat and Points4Fun like this.
  13. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, har sjekket alle transaksjoner tilbake til kjøpstidspunktet som var i februar. Diamantmailen sier bare at det blir tilbakeført til samme kort/konto som det ble betalt fra og kan ikke sjekke eller se hvilket. Hmm, hvordan skal man klage på dette da...?
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du har bestilt på nett og er usikker på hvilket kort som ble brukt kan du sjekke bekreftelsen du fikk på e-post, der skal korttype og siste fire siffer være oppgitt. Kundeservice burde også ha mulighet til å sjekke dette.

    Selv ville jeg nok startet med å kontakte banken om SAS sier at beløpet er tilbakeført.
     
    Points4Fun liker dette
  15. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sa opp mitt Elitekort i høst og fikk meg et Premiumkort heller. Alle tilbakeføringene kom til Elitekortet og etter en tlf til Amex ble regningen på Premiumkortet redusert. Men det var ingen fratrekk for opptjente poeng fra de opprinnelige bestillingene :)
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke de egentlig har noe apparat for det der.
     
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, Amex og IT er en enda dårligere match enn SAS og IT :)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden