Om de ikke klarer det før utgangen av Desember.. Det kan være mulig de klarer det? Der går iallefall fort i svingene om dagen, har 2 dager på rad nå fått penger på konto uten å få refund notice, for å finne ut hvilke bestillinger det gjaldt måtte jeg søke på billettnummer som sto ved refusjon i kontoutskriften.
Økonomen i meg ser for seg følgende diskusjon hos SAS; "Dersom vi må låne penger for å betale tilbake kundene innen fristen, vil det koste oss mer enn å betale boten?"
Det er litt interesant her at Norwegian egentlig også skulle hatt bot, men tilsynet har ikke mulighet til å gi de bot på grunn av at de er i konkursforhandlinger.
Alt monner, men jeg synes tilsynet er ganske snill her. 1 million kroner i bot er sannsynligvis mye mindre enn det SAS driver å holde igjen.
1 million i gebyr for å holde mange titalls, kanskje hundretalls millioner som gratis likviditetskreditt-gissel?? Luftfartstilsynet driter seg ut og ledelsen i SAS ler seg skakke og drikker seg snydens i kveld. "En hel miljon" fniser de, med påtatt seriøs tone, før de bryter ut i hyl-latter, slår seg på lårene, skåler i champagne og gafler innpå med løyrom. "Bara 1 miljon! Vi kan göra det om och om igen!"
2 refund notice mottatt 3. desember med beskjed om tilbakebetaling innen 5 arbeidsdager. I dag er det den 17. des og ingenting på konto. Nytt SAS triks å sitte litt ekstra på pengene....?
Her har pengene vært tilbake på kortet et par dager etter "refund notice". Merk at refusjonen som regel dateres til dato for opprinnelig kjøp, så litt avhengig av bank må man gjerne bla litt tilbake i historikken for å se transaksjonen.
Det «dumme» med at pengene blir tilbakeført til kortet er at bonuspoengene for kjøpet også blir trukket .... Det kunne de holdt seg for god til ....
Ja, har sjekket alle transaksjoner tilbake til kjøpstidspunktet som var i februar. Diamantmailen sier bare at det blir tilbakeført til samme kort/konto som det ble betalt fra og kan ikke sjekke eller se hvilket. Hmm, hvordan skal man klage på dette da...?
Dersom du har bestilt på nett og er usikker på hvilket kort som ble brukt kan du sjekke bekreftelsen du fikk på e-post, der skal korttype og siste fire siffer være oppgitt. Kundeservice burde også ha mulighet til å sjekke dette. Selv ville jeg nok startet med å kontakte banken om SAS sier at beløpet er tilbakeført.
Jeg sa opp mitt Elitekort i høst og fikk meg et Premiumkort heller. Alle tilbakeføringene kom til Elitekortet og etter en tlf til Amex ble regningen på Premiumkortet redusert. Men det var ingen fratrekk for opptjente poeng fra de opprinnelige bestillingene