SAS Go Light

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 12. jan 2016.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen en oversikt over Go Light booking klasser og poeng opptjening?

    Er EBG og har fått følgende:
    625 for OSL - AGP
    1250 for AGP - OSL
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Go light har ingen egne klasser etter hva jeg vet.
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Point optjening er som Go. Eneste forskel er at Light ikke inkluderer bagage. Har du EBG må du medbringe den bagage din status normalt tillader ekstra...

    Mener du kan se bookingklasse på SAS.no ved at klikke ude i højre siden under totalprisen.
     
  4. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    335
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    bare for å forsikre meg om at jeg ikke misforsto dansk ;) Kan jeg som EBG bestille Go Light og likevel ha gratis bagasje? Trodde billettklassen overkjørte fordelen, men om ikke så er det jo bare å takke for det nye produktet om poengene er de samme..
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Som EBG kan du ha med 2stk bagasje på en Go light billett. Sølv kan ha med 1stk. Produktet er veldig bra for de med status.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  6. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Var ingen spørsmål hverken på OSL eller AGP når jeg og hjemmesjefen kom med hver vår koffert for innsjekking med Go Light (begge er EBG)
     
    gardamix liker dette
  8. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk følgende spesielle SMS idag for reise imorra: "Du har bestilt reise i SAS Go Light der innsjekket bagasje ikke er inkludert. Hvis du vil sjekke inn en koffert, kan du gjøre det nå på sas.no"

    For det første stemmer det ikke for min del (EBG), men verre er at det ikke gir noen mening. Dersom det skulle vært noe poeng i dette burde de vel skrevet "...kan du bestille det nå..."
     
  9. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor er jeg ikke overrasket...
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er det som ikke stemmer?
    Dette: "Du har bestilt reise i SAS Go Light der innsjekket bagasje ikke er inkludert"
    Eller: "Hvis du vil sjekke inn en koffert, kan du gjøre det nå på sas.no"

    Hvis du har bestilt en reise i SAS Go Light, så er det jo korrekt at innsjekket bagasje ikke er inkludert?

    Hvis du er EBG, så er det også korrekt at status trumfer billettype, og da er det jo også korrekt at du kan sjekke inn bagasje?

    Jeg vil formode at dersom du ikke hadde hatt bagasje inkludert (pga EBG), så ville du kanskje fått tilbud om å bestille bagasje?

    Kan hende hadde det tatt seg bedre ut med:

    "Du har bestilt reise i SAS Go Light der innsjekket bagasje ikke er inkludert. Siden du er EBG kan du likevel ta med en koffert. Hvis du vil sjekke inn en koffert, kan du gjøre det nå på sas.no"

    Det beste ville kanskje vært:

    "Hvis du vil sjekke inn en koffert, kan du gjøre det nå på sas.no" (dvs utelatt hele Go Light greia, den er jo ikke relevant.)

    Jeg er prinsipielt enig i at vi får mye merkelig tekst i standard eposter fra de forskjellige tjenesteleverandørene vi benytter. Bare husk en ting, det er et mareritt for de som programmerer disse mailene.

    For det første er det normalt uklart hvem som eier hva (fra et utviklingsståsted), for det andre skal det tas hensyn til oversettelser (det som klinger fint på svensk kan bli helt vilt på finsk), for det tredje skal koden være enkel å vedlikeholde. Sist, men ikke minst, hvem tar beslutningene på hvilke kriterier trumfer andre og i hvilken rekkefølge. Endelig, de som leser korrektur gjør mest sannsynlig ikke dette i den konteksten vi ser teksten. De ser den fullstendig løsrevet.

    SAS er ikke alene om dette. Mange, og jeg understreker mange bedrifter med multinasjonale markeder sliter her.

    Det er rimelig sannsynlig at vi som sitter her på forumet har langt mer innsikt i hvilke kriterier som trumfer hva og i hvilken rekkefølge, enn hva både programmerere, tekstforfattere, oversettere og aktuelle produkteiere hos SAS har.

    PS: Var ikke meningen å raljere over innlegget ditt @Bolle , jeg bare ble revet med, ettersom det er innenfor mitt fag (Software globalization)
     
    Edin liker dette
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg reagerte på at "du nå kan sjekke inn bagasjen din på sas.no", for den dagen gleder jeg meg til.
     
    seppma, Jan Fredrik, holmen and 2 others like this.
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    "Du kan bestille bagasje på SAS.no" hadde vel vært litt mer korrekt.

    Tror det er noen som har tenkt at ordet "bestille" gjør det mindre fristende enn å "sjekke inn". Det høres jo bare praktisk ut, og på ingen måte forbundet med noe betaling, hehe.
     
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Bare slapp helt av. Som EBG går dette greit. Måtte skjøte på tur til Bergen (SK, Go light) fra en opprinnelig WF T/R KRS-CPH. Måtte rimeligvis hente bagasjen i CPH og sjekke inn på nytt, men betjeningen var vennlighet selv. Et "pek" med laseren og "god tur............ (fornavnet mitt). Ikke noe spørsmål om billett/boarding kort eller noe som helst. Deretter 3 sutalause timer i lounchen.
     
    RoadKing liker dette
  14. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Booket OSL-PMO igår, for meg (EBD), kona (EBG) og datteren (EBS) i Go Light. På bookingen får jeg at vi kan ta med 5 innsjekket bagasje, som er det vi har på status kvoten. På returen har vi Plus, og da kan vi sjekke inn 11 bag. Det må jeg ikke si til kona da, fare for at shopping genene får fart på seg da.
     
    miura and Travellingalf like this.
  15. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket tur for to til Man i go light i juli, men får ikke reservert sete til oss.
    Begge er EBG
    Er det sånn at jeg ikke kan reservere sete i light før 24 timer før?
     
  16. Sebastian

    Sebastian Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Jo det skal du kunne. Er EBnr registrert ved booking?
     
    Franco63 liker dette
  17. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Ja men prøver og komme inn på mine reiser på Sas men får ikke opp noen mulighet og reservere seter
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Sannsynligvis en feil med den nye siden.
     
  19. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Må være det. Når jeg logger inn og trykker på mine reiser så blir jeg sendt til en annen side( fly Sas et eller annet) så står det henter dine bestillinger og siden som kommer opp er blank.
    Samme på iPhone og Windows 10 og IE
     
  20. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg booket var jeg innlogget og hadde lagt inn status på alle. Når valget "tilvalg - velg sete" kom opp og jeg hadde valgt seter, kom det opp en ekstra pris på kr 900. Jeg slettet disse setene og bekreftet / betalte. Når det var gjort fikk jeg på nytt tilbud om å velge seter, da til kr 0,-
     

Del denne siden