Har noen en oversikt over Go Light booking klasser og poeng opptjening? Er EBG og har fått følgende: 625 for OSL - AGP 1250 for AGP - OSL
Point optjening er som Go. Eneste forskel er at Light ikke inkluderer bagage. Har du EBG må du medbringe den bagage din status normalt tillader ekstra... Mener du kan se bookingklasse på SAS.no ved at klikke ude i højre siden under totalprisen.
bare for å forsikre meg om at jeg ikke misforsto dansk Kan jeg som EBG bestille Go Light og likevel ha gratis bagasje? Trodde billettklassen overkjørte fordelen, men om ikke så er det jo bare å takke for det nye produktet om poengene er de samme..
Som EBG kan du ha med 2stk bagasje på en Go light billett. Sølv kan ha med 1stk. Produktet er veldig bra for de med status.
Jeg kan oversette, jeg er halvt dansk. Ja. https://insideflyer.no/sas-innforer-go-light-billettype-bagasje/
Var ingen spørsmål hverken på OSL eller AGP når jeg og hjemmesjefen kom med hver vår koffert for innsjekking med Go Light (begge er EBG)
Fikk følgende spesielle SMS idag for reise imorra: "Du har bestilt reise i SAS Go Light der innsjekket bagasje ikke er inkludert. Hvis du vil sjekke inn en koffert, kan du gjøre det nå på sas.no" For det første stemmer det ikke for min del (EBG), men verre er at det ikke gir noen mening. Dersom det skulle vært noe poeng i dette burde de vel skrevet "...kan du bestille det nå..."
Hva er det som ikke stemmer? Dette: "Du har bestilt reise i SAS Go Light der innsjekket bagasje ikke er inkludert" Eller: "Hvis du vil sjekke inn en koffert, kan du gjøre det nå på sas.no" Hvis du har bestilt en reise i SAS Go Light, så er det jo korrekt at innsjekket bagasje ikke er inkludert? Hvis du er EBG, så er det også korrekt at status trumfer billettype, og da er det jo også korrekt at du kan sjekke inn bagasje? Jeg vil formode at dersom du ikke hadde hatt bagasje inkludert (pga EBG), så ville du kanskje fått tilbud om å bestille bagasje? Kan hende hadde det tatt seg bedre ut med: "Du har bestilt reise i SAS Go Light der innsjekket bagasje ikke er inkludert. Siden du er EBG kan du likevel ta med en koffert. Hvis du vil sjekke inn en koffert, kan du gjøre det nå på sas.no" Det beste ville kanskje vært: "Hvis du vil sjekke inn en koffert, kan du gjøre det nå på sas.no" (dvs utelatt hele Go Light greia, den er jo ikke relevant.) Jeg er prinsipielt enig i at vi får mye merkelig tekst i standard eposter fra de forskjellige tjenesteleverandørene vi benytter. Bare husk en ting, det er et mareritt for de som programmerer disse mailene. For det første er det normalt uklart hvem som eier hva (fra et utviklingsståsted), for det andre skal det tas hensyn til oversettelser (det som klinger fint på svensk kan bli helt vilt på finsk), for det tredje skal koden være enkel å vedlikeholde. Sist, men ikke minst, hvem tar beslutningene på hvilke kriterier trumfer andre og i hvilken rekkefølge. Endelig, de som leser korrektur gjør mest sannsynlig ikke dette i den konteksten vi ser teksten. De ser den fullstendig løsrevet. SAS er ikke alene om dette. Mange, og jeg understreker mange bedrifter med multinasjonale markeder sliter her. Det er rimelig sannsynlig at vi som sitter her på forumet har langt mer innsikt i hvilke kriterier som trumfer hva og i hvilken rekkefølge, enn hva både programmerere, tekstforfattere, oversettere og aktuelle produkteiere hos SAS har. PS: Var ikke meningen å raljere over innlegget ditt @Bolle , jeg bare ble revet med, ettersom det er innenfor mitt fag (Software globalization)
"Du kan bestille bagasje på SAS.no" hadde vel vært litt mer korrekt. Tror det er noen som har tenkt at ordet "bestille" gjør det mindre fristende enn å "sjekke inn". Det høres jo bare praktisk ut, og på ingen måte forbundet med noe betaling, hehe.
Bare slapp helt av. Som EBG går dette greit. Måtte skjøte på tur til Bergen (SK, Go light) fra en opprinnelig WF T/R KRS-CPH. Måtte rimeligvis hente bagasjen i CPH og sjekke inn på nytt, men betjeningen var vennlighet selv. Et "pek" med laseren og "god tur............ (fornavnet mitt). Ikke noe spørsmål om billett/boarding kort eller noe som helst. Deretter 3 sutalause timer i lounchen.
Booket OSL-PMO igår, for meg (EBD), kona (EBG) og datteren (EBS) i Go Light. På bookingen får jeg at vi kan ta med 5 innsjekket bagasje, som er det vi har på status kvoten. På returen har vi Plus, og da kan vi sjekke inn 11 bag. Det må jeg ikke si til kona da, fare for at shopping genene får fart på seg da.
Har booket tur for to til Man i go light i juli, men får ikke reservert sete til oss. Begge er EBG Er det sånn at jeg ikke kan reservere sete i light før 24 timer før?
Må være det. Når jeg logger inn og trykker på mine reiser så blir jeg sendt til en annen side( fly Sas et eller annet) så står det henter dine bestillinger og siden som kommer opp er blank. Samme på iPhone og Windows 10 og IE
Når jeg booket var jeg innlogget og hadde lagt inn status på alle. Når valget "tilvalg - velg sete" kom opp og jeg hadde valgt seter, kom det opp en ekstra pris på kr 900. Jeg slettet disse setene og bekreftet / betalte. Når det var gjort fikk jeg på nytt tilbud om å velge seter, da til kr 0,-