SAS innenlandslounge OSL er åpen for alle med *a billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kjeeli, 12. nov 2016.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,534
    Bonuspoeng:
    183
    Før jeg dro på høstferie i slutten av September leste jeg følgene på Sas sin nettside
    http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/adgang/
    Så jeg og guttungen med Sølvkort i lomma etter sommerens NR med Widerøe (skulle egentlig ikke fått Sølv etter årets regler, men takker og bukker for den!)
    Så når vi skulle avgårde fra OSL, tenkte jeg at vi gjør et forsøk på å komme inn i Loungen.
    Her skal ikke vi ha tilgang, utenom sommer og juleferien. Når vi kom til porten scannet vi BP og porten lukket seg opp!
    Så kansje dette er forklaringen til at det alltid er fullt der.

holmen2 and RoadKing like this.
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dere har nok bare blitt gjestet inn av vedkommende som gikk før dere...

yukho liker dette
  3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man gjøre det? bare vente til det kommer en singel reisende, og gå etter han? at ikke flere statusløse prøver seg... ;p

4. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo slik man gjester inn er det ikke? :)
    Så hvemsomhelst kan gjøre det, men det er visstnok også noe de som jobber der er klar over så de følger litt med.
    Ifg. artikkel i Aftenposten (?) så avvies folk tilstadighet som gjør akkurat dette..

Men samtidig må du jo huske at de fleste på en flyplass ikke vet hva en lounge er :)

WannaBeFrequentFlyer liker dette
  5. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Så flaut å bli tatt da... :))

jayeff liker dette
  6. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,534
    Bonuspoeng:
    183
    Kansje vi var heldige, men det var ingen som gikk inn umiddelbart før oss som vi kunne snike på. Er det ikke en tidsfrist etter at EBG/EBD har gått igjennom porten at gjest inn funksjonen slutter å virke?
    Står jo på Sas sin side at: Åpen for deg som har gyldig boardingkort for avreise fra OSL og reiser med SAS,Widerøe, Star Alliance-partnere eller annen SAS samarbeidspartner.

holmen2 liker dette
  7. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Og dere reiste ikke i Plus, sant? :)

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kun for de med plus-billett, gull eller bedre utenom sølv-dagene.

Vet ikke hvor lang tid etter foregående dere gikk, men var vel kanskje akkurat nok? :)

9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke slusen åpen for inntil fire gjester ca. 10-15 sekunder etter at en EBG/EBD har gått gjennom den?

Det er også lagt inn en saftig forsinkelse på slusen inn til gullstua på OSL, fant jeg ut forleden. Forsøkte meg først inn dit en mandag morgen, men evakuerte til businessloungene pga stappfullt. Der oppsto det til gjengjeld kork ved kaffemaskinen ca. 10 minutter senere, så jeg så mitt snitt i å pile inn til gullstua hvor begge maskinene var ledige. Å neida - innkjøring forbudt! Og ikke bare dét: En drage kom straks heseblesende for å sprute meg ned med ild.

Så for de med status som forsøker en spansk en for å gjeste inn noen ekstra ved å kopiere sitt eget BP, skal vite at det ikke er bare-bare.

10. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,534
    Bonuspoeng:
    183
    Nei hadde Go billetter.

holmen2 liker dette
  11. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hva var grunnen til at du ikke kom inn på forsøk nummer 2? Du har jo 4 passeringer.

12. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Fordi samme boardingkort kan ikke brukes to ganger etter hverandre med mindre en viss tid har gått.

13. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Innlagt forsinkelse på minimum 10 min på samme boardingkort. Hvis jeg hadde hatt med gjester, hadde de nødvendigvis hatt egne boardingkort.

Del denne siden