SAS innfører setereservasjon ved booking - mot gebyr

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henning, 20. mars 2014.

1. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Les mer her.
    Hva tenker folk om dette?

2. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker det er mye reklameplakater som går på dato etterhvert, "alltid inkludert med SAS" vannes stadig ut ettersom det søkes stadig nye inntektsstrømmer.

Spent på om hvilken effekt det vil ha, og om det finnes betalingsvilje. Regner med det bakes inn i corporate avtaler, med DY har vi vel 2 kolli og sete inkludert.

3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke overraskende....."Alt inkludert" er gått ut på dato mener jeg, og ser egentlig ikke noe galt idet,all den tid nesten "alle" selskap har denne biten med i sine program. Personlig synes jeg det er dumt med tanke på de som her EBG og høyere som kanskje ikke får de setene de ønsker men.....that's life. Forhåpentligvis innfører de konstant "soft-block"......

4. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Nå må man snart frem med kalkulatoren for å finne ut hva en reise koster... ;)

Last edited: 20. mars 2014
    tommy777 liker dette
  5. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Når kommer koffertgebyret på short haul er tanken som først popper inn i hodet mitt

TOS, AndersB and Cecilie like this.
  6. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Min spådom er senere i år. Med EB 2.0 ændringerne med mere "gratis" bagage til EBG/EBD og meget lav grænse for at blive EBS, så er alt klargjort til det. Med dette setup vil faste kunder stadig have 1-2 bags gratis og de utro kunder der shopper rundt efter billigste billet skal betale. Men sidstnævnte er jo også ofte vant til at betale med andre selskaber idag. Sørgelig udvikling, men forståeligt at SAS skal have nogle penge i kassen...

7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Eller kjører de en "soft change" og innfører gratis for alle EB-medlemmer først for å få flere medlemmer? KLM-style?!?

8. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det var jo en smart løsning KLM kom med. BA valgte å heller kjøre "utvalgte strekninger" først. Viktig å snike ting inn slik at folk ikke merker det ;)

9. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    BA og KL har også to forskjellige strategier. KL har vel dette "all over", mens BA har kun "bags only"-priser for de 2-3 laveste prisene, og det hjelper ikke med status heller om du kjøper en slik billett.

10. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg snakket om lanseringsstrategien der begge startet sine separate strategier med baby steps og deretter snek inn det som var motivasjonen fra dag en etter litt

Del denne siden