Jeg tenker det er mye reklameplakater som går på dato etterhvert, "alltid inkludert med SAS" vannes stadig ut ettersom det søkes stadig nye inntektsstrømmer. Spent på om hvilken effekt det vil ha, og om det finnes betalingsvilje. Regner med det bakes inn i corporate avtaler, med DY har vi vel 2 kolli og sete inkludert.
Ikke overraskende....."Alt inkludert" er gått ut på dato mener jeg, og ser egentlig ikke noe galt idet,all den tid nesten "alle" selskap har denne biten med i sine program. Personlig synes jeg det er dumt med tanke på de som her EBG og høyere som kanskje ikke får de setene de ønsker men.....that's life. Forhåpentligvis innfører de konstant "soft-block"......
Min spådom er senere i år. Med EB 2.0 ændringerne med mere "gratis" bagage til EBG/EBD og meget lav grænse for at blive EBS, så er alt klargjort til det. Med dette setup vil faste kunder stadig have 1-2 bags gratis og de utro kunder der shopper rundt efter billigste billet skal betale. Men sidstnævnte er jo også ofte vant til at betale med andre selskaber idag. Sørgelig udvikling, men forståeligt at SAS skal have nogle penge i kassen...
Eller kjører de en "soft change" og innfører gratis for alle EB-medlemmer først for å få flere medlemmer? KLM-style?!?
Det var jo en smart løsning KLM kom med. BA valgte å heller kjøre "utvalgte strekninger" først. Viktig å snike ting inn slik at folk ikke merker det
BA og KL har også to forskjellige strategier. KL har vel dette "all over", mens BA har kun "bags only"-priser for de 2-3 laveste prisene, og det hjelper ikke med status heller om du kjøper en slik billett.
Jeg snakket om lanseringsstrategien der begge startet sine separate strategier med baby steps og deretter snek inn det som var motivasjonen fra dag en etter litt