SAS slutter å fly fra GOT/AAL til NYC (JFK?). Det var del av sommerprogrammet 23, men kommer ikke tilbake til sommerprogrammet 24.
EWR. Kun CPH som har til JFK. Ikke sjokkert, men det var relativt god tilgang på bonusseter her, så det er jo litt synd.
Et spørsmål som er interessant for meg nå: Hva kommer dem til å bruke disse A321-LR som ble brukt på disse rutene på? Dem kommer vel ikke til å stå på baken? Kan vi håpe på noe spennende?
Håper kan vi vel alltid? Håpet på noe spennende sist gang, og da endte det opp med AAL/GOT-EWR. Denne gangen kan vel SAS gå for noe mer spenstig?
Blir vel muligens ikke India lengre nå som de har code-share med Etihad til omtrent hver krik og krok der nede.
For sommeren flytter SAS en A330 fra ORD til MSP (Minneapolis), en A330 fra SFO til SEA (Seattle), en A330 fra IAD til ATL (Atlanta)? A321 flyttes til OSL/ARN-ATL eller CPH-DTW (Detroit)?
Ville spekulasjoner basert på Delta-huber. Seattle er en fin by, men ikke spesielt behov for å fly til hverken Minneapolis, Detroit eller Atlanta.
Nå er vel noen av disse destinasjoner for SAS mer på grunn av at de har nok kunder som vil dit enn at man kan reise videre med United, men enig at det nok blir noen bytter til Delta-huber. OSL/ARN-ATL i single aisle høres grusomt ut og må vel være i grenseland av hva som er mulig med en A321LR?
Godt poeng. For min del hadde det vært helt topp med Seattle, Minneapolis og Detroit, for der har jeg ikke vært, og da blir det enklere å samle de resterende statene jeg ikke har vært i. Men det er nok ikke god nok grunn for SAS å starte ruter dit.
OSL-ATL er 7116 km (8t52min) i motsetning til CPH-IAD som er 6557 km (8t12min). Det er greit innenfor A321LR rekkevidden. Nå har jeg kun opplevd A321LR fra tronsete på rad 2, men kunne overlevd 40 min ekstra der.
Akkurat som forventet. Det er ikke stort nok passasjergrunnlag på de to, spesielt ikke Aalborg. I Norge er det kun BGO som kan være drivverdig utenom OSL er jeg redd, og det er ene og alene på grunn av turisme.