SAS og bonusopptjening på flyreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Hypern, 30. juni 2014.

  1. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    SAS har som kjent et rimelig sonebasert system for både opptejning og uttak , noe som slår heldig ut for feks bonusuttak til Svalbard som er SAS sin hidden "gem" i hva bonusuttak gjelder. Dessverre slår dette uheldig ut. Oppdaget feks at HEL-OSL bare gav 625 poeng (gullbonus inkludert noe som vil si at basic medlemskap gir 500 poeng i GO). Samme med CPH-HEL. Amerikanske bonusprogram opererer såvidt jeg skjønt en rimelig streng milagestandard på hvor mange poeng man opptjener. Burde dette være noe for SAS å se på? Bonusuttak innad i Norden er jo også veldig mye høyere enn innenlands på tross av at lengste reise innenlands er langt lengre enn noe man kan gjøre innad i Norden med SAS. Hva synes dere? Det er jo åpenbart en interessant problemstilling.
     
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror ikke det vil gi noen særskilt gevinst, dagens system gir stort sett mer poeng enn ren poeng per miles. HEL-OSL ville for øvrig gitt 500 poeng også med ren miles (opprundet til nærmeste 100). CPH-HEL ville riktignok gitt 600. Men flyr du da OSL-ARN, OSL-CPH, CPH-ARN, så ville poengsummen blitt lavere.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg setter i alle fall stor pris på dagens system med mine ukentlige OSL KRS turer :)
     
  4. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Systemet ti SAS gjør vel også slik at det kan lønne seg med mellomlandinger? Eller har jeg misforstått?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer all den tid SAS regner pr flight.
    Eksempel CPH - OSL - KRS gir 1000 poeng , mens CPH - KRS direkte gir 500 poeng.
    Forøvrig er CPH - KRS som regel mye dyrere..
     

Del denne siden