Lufthansa kansellerte LH283 fra BOL-FRA den 6. september og SAS sier nå til meg at det dessverre ikke er mange seter å velge mellom da de fleste bonussetene er tatt. Dette var svært frustrerende da vi er 6 som reiser i lag og et par først ikke fikk noe alternativ. Det er faktisk mange ledige seter, men få bonus seter. Billettene ble booket 7. april... Men etter et par telefoner har SAS kommet med alternativ, men med lay over. De sier på kundeservice at vi kan søke om å få dekke hotell da det er de som har måtte endre ballettene. Stemmer dette? Er dette noe de faktisk dekker? Virker nesten utrolig om dette stemmer.
Vel, jeg opplevde noe lignende i våres, med kansellert SAS-fly. Fikk nytt dagen etter, søkte om refusjon av hotell og fikk det. Jeg antar du har rett til å bli hjulpet hjem uten unødvendige ulemper, men ikke at alle seks skal reise sammen. Da måtte dere nok ha ordinære billetter.
Takk for svar. Vi kan selvfølgelig splittes, det er ingen problem. Men selv om vi flyr med 3 forskjellige alternativ inneholder alle en "lay over". Lufthansa som har kansellert burde vært ansvarlige her.
Nå er vel dette kanskje ring-/etter-virkninger av streik. Slikt gjør ting ekstra vanskelige. https://e24.no/naeringsliv/i/v50py5/lufthansa-streiken-i-gang-minst-134000-passasjerer-rammes
Tviler på at du får dekket hotell av SAS. Operating carrier er ansvarlig for å betale overnatting ved en kansellering, så her ville jeg rettet kravet til LH. Det er uvesentlig hvem som har utstedt billetten