SAS Plus full flex

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 13. nov 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Et spørsmål som sikkert er spurt hundre ganger før, men som jeg ikke finner svar på på stående fot:

    Jeg må mandag være standby på CPH i tilfelle jeg skulle behøves i Stockholm. Men kan jeg kjøpe en SAS Plus full flex billett, og kansellere den dersom det ikke blir bruk for meg selv om jeg har sjekket inn og installert meg i loungen? Jeg vet at billetter av denne type godt kan kanselleres inntil 30 minutter (eller hva det er) før avgang, men klarer ikke å finne noen bestemmelser om dette er avbestillingsregler som endres dersom man allerede har sjekket inn?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Kan du ikke evt. sjekke inn på ditt fly fra CPH-Norge, og bruke denne som inngangsbillett til loungen ?
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke noen dagsaktuell billett til eller fra CPH og lounge er heller egentlig ikke spørsmålet her, men heller om en fullflexbillett CPH-ARN er kansellerbar etter innsjekk. Det går alltids an å henge i Baresso i terminal 3 og så kaste meg rundt og kjøpe en fullflexbillett dersom jeg må avsted og først sjekke inn dersom eller når jeg er sikker på at den blir brukt, men det beste hadde vært om det rent faktisk var mulig å kansellere den etter innsjekk.
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.tv2.no/a/5267347

    Men du trenger vel ikke sjekke inn for å gå inn i longen? gå inn uten bagasje, igjenom sikkerhetskontroll å inn i lounge. 99% sikker på at en Pluss full flex er refunderbar ved noshow, eventuel kanseler den selv rett før avgang.
    tror det vill gå, men tør ikke 100% si det ;)
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Innsjekk endrer ikke avbestillingsregler, men du må kansellere innsjekk for å få avbestilt. Dette kan du gjøre selv i app eller via serviceskranke på flyplassen.

    Har selv avbestilt billetter mens jeg stod i terminalen ferdig innsjekket, da fikk jeg de i service senter til å kansellere innsjekk, så ringte jeg reisebyrået (siden den var booket der) som refunderte den for meg. Dette var en vanlig Plus billett (ikke full flex).
     
    Scandipendler liker dette
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Det var beroligende. Merkelig at jeg ikke klarte å finne noe om dette på sas.no, og vurderte faktisk å bruke rødnese, hvor denne typen ting er såre lett å fikse. Men det virker det altså også som om det er hos SAS heldigvis.
     

Del denne siden