Sas Plus oppgradering og endring

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ina, 30. okt 2018.

1. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    hei

Jeg har kjøpt SAS Go flybillett , dersom jeg betaler for oppgradering til Plus, og får beskjed 3 dager før avreise at jeg har blitt oppgradert til Plus, er det Plus regler som gjelder for endringer og kansellering .
    Kan jeg endre og får jeg tilbake alle utgifter dvs Go billetten og Plus oppgradering tilbake ved kansellering ?

Finner ikke informasjon på SAS.no

På forhånd takk

2. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Så vidt jeg har forstått så er det fortsatt reglene for den opprinnelige billetten som gjelder for kansellering, mens du derimot er fleksibel til å endre billetten innenfor samme billettkategori som du har oppgradert til.
    Dette er i alle fall relgene slik jeg har forstått dem når jeg har kjøpt og betalt en oppgradering med penger (altså jobbens penger ;)...)

3. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, du kan ikke kansellere og få igjen pengene. Om du byr på plusgrade får beskjed 48-36 timer før om du får oppgradering.
    Du får ikke ekstra bagasje heller. Kun serviceklasse som blir endret. Du vil da få en plus saver billett og poeng for det.
    Oppgraderer du på flyplassen får du ikke ekstra poeng heller.

4. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar
    Og hvor nær avreise kan en endre, timer eller dager før?

5. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at det stort sett går greit å endre til tidligere avgang på flyplassen, selv om en oppgradert Saver-billett, så timer er vel svaret. Har aldri prøvd å endre til et senere fly.

6. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker som regel dette trikset dersom det ikke er ledige ungdomsbilletter på min ønskede avgang. Da booker jeg vilkårlig avgang senere på kvelden, oppgraderer, og møter opp i gate og får bli med. Jeg har 100% suksess med tidligere avgang, og en gang jeg kom fra Køben en søndag kveld og skulle videre med siste fly til TOS, så fikk jeg endret til første avgang mandag morgen i serviceskranken.

ina liker dette
  7. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Må du betale mellomlegg ?

8. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558