SAS pluss men ikke tilgang til lounge?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Xflipper, 03. aug 2015.

  1. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Er erfaring så er SAS flinke til å beklage sånne hendelser, og til å refundere merutgifter der det har blitt det. Men ikke alltid like flinke på å gi mer enn en beklagelse.
    Men noen ganger slår dem på stortromma. Dem skada kofferten min. Fikk ny koffert til 1900 kr på osl, og dobble poeng hele neste måned. (Som da utgjorde en 20 000 gratis poeng for meg :) )
     
  2. Sofadof

    Sofadof Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Opplevde noe tilsvarende, men var med SAS hele veien. Et par år siden. Oslo-USA (husker ikke by, tror det var Orlando). Hadde Businessbillett t/r USA, men så economy fra København til Oslo. Kom da ikke inn på loungen i København fordi businessreisen var "ferdig", og jeg da bare skulle videre med economy til Oslo...
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Med businessbillett og intercontinental reise har du vel tilgang til lounge ved ankomst...
     
  4. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Berg-hansen eller hos SAS? Billetter booket i "SAS Plus" på OV med 117- dokument (mao. bestilt på sas.no eller SAS egne kanaler) skal gi tilgang til lounge, ellers må det være Business hos Estonian, eller EBG.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dessverre har du nok blitt lurt..
    Tok meg friheten til å sjekke checkmytrip siden du har lagt ut referanse og fullt navn i tråden.
    Du har SAS Plus med 117-billett og SAS codeshare.

    Du har rett på lounge access i CPH ifg dette:
    • Hvis du reiser med en av våre partnere på en codeshare-flygning (Estonian Air, airBaltic, Next Jet og Iceland Air) så har du, med EuroBonus Gullkort, Star Alliance Gullkort eller om du har bestilt billett i SAS Business/SAS Plus, tilgang til loungen, forutsatt at du har bestilt på SAS (billettnummer starter med 117-). På din bestillingsbekreftelse ser du hvilket flyselskap som utfører flygningen ("operated by").
    http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/adgang/
     
    mhsalv, Larata, Islending and 3 others like this.
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble bestilt igjennom berg hansen. men spesifikt bedt om sas pluss og flex.

    Så da skulle jeg hatt tilgang til loungen? men det er jo ikke akkuratt gøy og stå der blant flere folk å bli nektet adgang og stå og kverulere, ufattelig dårlig at det ikke er 100% klarhet i dette og at folkenne som jobber i loungen ikke vet dette.. :(:(:( Kan jeg forvente noe kompensasjon her?
    Er det dumt av meg og legge ut referanse og navn her?
     
    Last edited: 03. aug 2015
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du skulle hatt loungetilgang.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville redigert posten med navn og referanse fordi fullt navn, telefonnummer, epost, reisetiden din, hotellet ditt, ditt Eurobonus nummer og ditt firmas kontaktperson er tilgjengelig med dette. Nå vet jeg også hvor du jobber :)

    Som tidligere nevnt, jeg ville ikke kranglet, ville kun kjøpt meg inn og bedt om refusjon i etterkant.
    Jeg har måttet diskutere meg inn med EBD ved ankomst i CPH, så de virker strengere enn eksempelvis i Oslo..
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Fjernet referanse nummeret :)
    Det skal jo ikke være sånn at man må diskutere seg inn i en lounge, gjør jo heller opplevelsen dårlig spør du meg..... Hvis du skal spøre etter refusjon i etterkant må du bare sende mail til sas Support?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du har helt rett. Det er trist at det skal være slik. Mager trøst, men neste gang vet du i alle fall hva du kan kreve..
     
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en kort helgetur i begynnelsen av sep i et forsøk på å nå EBD. Skal da bl.a fly CPH-FRA med cimber. Vil jeg da få lounge tilgang i Køben?

    Regner jo nesten med dette, da cimber eies av SAS, men sikker er jeg ikke.

    Reiseruten er forøvrig BGO-OSL-CPH-FRA//DUS-ARN-OSL-BGO

    Dette gir DEILIGE 7510 poeng :D
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal ha tilgang med Cimber og Plus/Gull.
    Det har i alle fall jeg fått, både i København og i Billund.
    De ble litt forvirret i Billund når jeg presenterte et co-branded Diners Club kort for adgang. De lurte på om jeg ville belaste diners kortet for besøket...
    Riktignok var det en kontraktslounge men jeg synes da virkelig ikke at jeg tjener så godt at jeg skal betale for tilgang når jeg har det gratis med gullkortet.. :)
     
    geddi liker dette
  13. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Regnet jo med det, men greit å få det bekreftet av noen som har prøvd.
     
  14. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Cimber er bare "teknisk operatør" av flighten så det er ikke noe codeshare og regnes som en ren SAS-flight. (Det selges ikke Cimber-billetter)
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk svar fra sas i dag. Ikke verdens største plaster. men fikk en lounge voucher :p
    Greit og ha for siden jeg er EBS:)
     
    Ruby and hifiman like this.

Del denne siden