Story’n måtte jo komme ut. Det hjelper ingenting at de legger seg langflate og bedyrer de skal dekke alt herfra og til evigheten. Sannheten er at en vanlig person og ingen mediadekning: De ville ikke gjort noe. For alt vi vet, og vi har lest historier her på forumet, så er det folk som har opplevd de utroligste ting og intet fått. Som kjent; «Evig eies kun et dårlig rykte». Overlever de det neste året, så kan de begynne å bygge seg opp igjen, men slikt sitter godt i manns minne.
Avsluttet automatisk trumf overføring til EB i dag. Får heller gå for NCC platinum lifetime litt kjappere enn planlagt
Bruk opp poeng og CT asap zulu sier du .. Skumle greier dette.. Rett før Gold4Life er i posten så skal vi igjennom en ny runde med slikt... Kanskje man rett og slett skal blåse av 3x CT og alle poeng i høstferien... hmm.....
Jeg har 2 år igjen, så har jeg vært EBG i 20 år, men med 2 år hvor jeg ikke tenkte meg om. Nå er det jo ikke mye som skal til for å bli EBG hvis man har rette korta og/eller reiser de rette reisene. Så jeg skal nok klare EBG4L, om selskapet overlever. Men de flypoengene jeg opptjener, volumet der kommer nok på annet enn SAS metall. Jeg vil ikke ha en gjettelek på om jeg kommer fram, evt tilbake. Der er jeg neppe alene, og hvis ikke toskene i Frösunda skjønner det…
Det tror jeg nok de er smertelig klar over, men det i seg selv betyr ikke at de enkelt kan løse det...
Da er vi i samme båt. Jeg gjorde samme valg for 1 år siden Og er 3/4 til lifetime plat hos NCC nå. Det siste er godt hjulpet av å faktisk bo mye hos NC, før noen evt spør hvordan det gikk an
Det er jo ikke verdt 5 ganger mer å reise med SAS … men Ryanair konkurrerer bare på pris og er det reell kost.?
Er ikke det avhengig av prisen? Jeg betaler gjerne 50kr for å fly SAS hvis alternativet er RyanAir er 10kr
Ikke bare pris, men Ryanair tilbyr ikke codeshare, men kun A til B og de flyr ikke så ofte som SAS nevnt i videoen. Ryanair tar inn med en rekke gebyrer som setevalg, bagasje og selv innsjekksgebyr osv. Hovedforskjellen på SAS og andre lowcost flyselskapene er om hvor du kan kjøpe billett til hvilke som helst sted i verden.
Det er leeeenge siden SAS selger billett for 50 kr uten å bruke poeng. Det billigste jeg kjøpte hos SAS var i 2018, da billettpris lå 222 kr i GO. Her var prisforskjellen stor, men jeg hadde som regel betalt ca 400 kr mer for å fly med SAS. Det store problemet er at Ryanair, Norwegian, Flyr og andre flyselskaper som flyr med 737-max er per dags dato uaktuelt for meg å fly. De har ikke min tillit enda, kanskje i 2023 ja? Da valgte jeg å la være å fly med dem. Bra SAS ikke flyr med 737-max.
For knapt 25 år siden hadde SAS 50-års jubileum. Da solgte de billetter til 50,-! Kom meg til Svalbard for 50,- og endte opp som første fly som landet etter Vnukovo Airlines Flight 2801...
Synes sammenligning av economytilbudet til sas mot ryanair ikke samsvarer med mine vanlige forventninger/reisevaner for en flytur. *Jeg forventer at innsjekk/security/boarding skal være effektivt, dette løser jeg med å være gullmedlem i eurobonus (snart gold for life). *Dersom jeg skal slå hjel en time eller to på en flyplass skal det skje i en lounge med mulighet for forfriskninger/lett mat og en god stol tilgjengelig. På long haul tar jeg gjerne en dusj. *Dersom flyet blir innstilt vil jeg ha tryggheten av hyppige avganger eller andre selskap i samme allianse som kan få meg frem uten å miste mye av ferien eller konferansen. *Dersom jeg har vært trofast mot alliansen forventer jeg muligheten til å få noe tilbake med jevne mellomrom (oppgraderte bonusreiser til spennende plasser med seter/servicenivå høyere enn det jeg vanligvis ville vært komfortabel med å kjøpe for penger (feks First-billetter, eller long haul Biz for hele familien) *Det skal i tillegg føles litt eksklusivt å være statusmedlem i det aktuelle selskapet (prioritert telefonkø, fortrinn i køen på serviceskranken, mulighet å ta med ekstra bagasje). Konklusjonen min er at Ryanair, Wizzair, Norwegian, Flyr, Norse, Play, og hva-de-nå-enn-heter, ikke klarer å levere på de punktene jeg lister opp, og dermed blir valget fortsatt enkelt. Jeg vil som en hovedregel holde meg til star alliance. Skulle SAS gå konkurs vil mye av disse forutsetningene forsvinne (gold for life) og mye av gleden med å fly forsvinner nok i stor grad for min del.
Det er nok grunnen til at folk fremdeles tar SAS, men pålitelighet om endringen og kansellering kan nok påvirke.
*Innsjekk/Security/Boarding er effektivt uavhengig om jeg flyr Ryanair, easyJet eller flyr. Bare å kjøpe tillegg. De gangene jeg har flydd SAS fra mindre frekventerte flyplasser hjelper det ikke med status. *Flyr har garantert ledig midtsete på lengre turer *Var innom lounge i Bergamo da jeg fløy Ryanair. Var til og med dusj der *Flyr du en del med Norwegian kan du då med ekstra bagasje gjennom å velge det som reward *Fortrinn på serviceskranken e vel knapt noe som finnes andre steder enn noen flyplasser i Norge *Det finnes også andre flyselskap som flyr til og fra Norge med langt bedre lounger og servering enn sas.
Gode poenger, og nyttig å balansere. Man betaler for de samme tjenestene hos SAS også, men da er det gjennom høyere billettpris. Når det er sagt, liker jeg personlig menge av fordelene som følger med EBD. Men jeg har i mange år hatt alle rewards man kan samle hos Norwegian også. Alt i alt er nok det beste å vurdere hvilket selskap som passer best til hvilken anledning. Inkl både rute, pris, og service.