SAS Skrytetråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 28. febr 2020.

Tags:
  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me krever enorm mykje, men me er ein gjeng med enorme forventninger. For eigen del så er har eg yrkesskade der eg starter på 100 % og trekker frå det som avvik. Det blir ganske negativt.
    Men har no hatt nokre turer med bolaget i C på lh, og er særs nøgd.
    Eg er elles EBD, og sjølv om eg har litt å seie på EDB til bolaget, så er eg stort sett nøgd når eg får prate med ein person face to face, eller på diamant-eposten.
    For min del, som kanskje normalt flyg nok til EBG, så er eg særs nøgd med opptjeningsmoglegheiter, kredittkort(jamfør tildømes DK) og at eg kan få FP til å funke om eg følger nok med.
    Ingen aktuell problemstilling for meg å gå over til Oneworld, sjølv om biz i EU er bedre der.
     
    drsyk, RoadKing and Eddie47 like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    SAS sin underleverandør har funnet koffert min og sendt den til Hong Kong. De klarer ikke lever raskt nok i Singapore eller Frankfurt. Så de skal holde kofferten min og sende den til Tokyo. Så får vi se om det går. Men de har faktisk lovet å lever e på hotell på riktig dato... Nice jobb SAS.
     
    FlyerOslo, drsyk, Sonictravel and 3 others like this.
  3. Dusk

    Dusk Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Tidligere har jeg måttet ringe for å få kansellert og refundert bonusbilletter. I dag klarte jeg det helt fint på egen hånd på nettsiden. Enkelt og greit både for meg og SAS. Poengene kom tilbake på kontoen umiddelbart. Skatter og avgifter tar vel noen dager, men det har det jo alltid gjort.
     
    drsyk liker dette
  4. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Nøttemiksen de serverer i Plus er helt fortreffelig!!!:)
     
    stekus, Xflipper and drsyk like this.
  5. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Å fly med SAS når Sandra jobber i kabinen fortjener plass i skrytetråden. Makan til service og fyrverkeri av en dame skal man lete lenge etter.
     
    RoadKing and jgroneng like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Et tilhørende bilde, hjelper å forstå din glede av Sandra`s tjenester :)
     
    Eddie47, markus, Skarven and 3 others like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    :eek::oops::rolleyes::confused::mad::(
     
    Skarven liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Litt mange emojies? Dette var harmløst :) Spurte indirekte om fikk mer måltider, snack,drikke eller dessert? Hva som gjorde det så bra?
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes jeg fikk uttrykt alle følelser og tankerekkefølge som for gjennom hodet jeg.

    Og jada, vi skjønte alle hva du spurte om. Det er bare noen av oss som er åpne for tolkninger:).
     
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo skrevet på en slik måte, med en hensikt:rolleyes: Godt du har begynt å lese mellom linjene...;)
     
  11. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Må slenge meg på skryt av dansk gull-mail, etter å ha prøvd noen ganger på å redusere ventetid på CPH på vei hjem fra ORD nå til helgen, sendte jeg en mail dit, og saken ble ordnet, fra fem timer venting til 1:10 - fantastisk!

    Som en ekstra pynt på kaken ser jeg at setene vi er satt opp på er A+C så mitt opprinnelige forsøk på seatblock er tatt med over :)
     
    Eddie47 and drsyk like this.
  12. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, både å ta bilde og å evt poste bilde hadde vært upassende. Hun er norsk og i 30-årene. Du ville visst hvem det er om du har flydd med henne, så stor er forskjellen til resten. Hun var forresten i velkomstkomiteen på forrige EBD-treff i Oslo.
     
    markus, Skarven, drsyk and 1 other person like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Å ja SAS`s kronprinsessen, selvfølgelig :)
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk tilsendt bagasjekvitteringer på mail idag, inkludert strekkoder og greier. Det synes jeg var en liten, men fin forbedring.
    Ser den kom fra SAS Labs, husker ikke om jeg har gjort noe spesielt for å «melde meg på» slikt, eller om det gjelder for alle...?
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    De begynte å komme til meg senhøstes mener jeg. Eller var det rett etter jul? Uten at jeg er påmeldt noe som helst. Likte foresten at det er link ( som jeg ikke fikk til å virke skikkelig på nettsiden til SAS) hvor en kan melde bagasje savnet.
     
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Skal jeg få skryte av SAS så er det avbestilling av bonusreiser hos andre *A-selskap. Poeng på konto med en gang. Avbestilte en bonusreise kjøpt med Avios hos et OW-selskap forrige uke, og det er andre gang på rad at jeg måtte henvende meg til BA for å be de få fingern ut. Begge gangene hadde refusjonen "failet" :rolleyes:
     
    Sonictravel and RoadKing like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg opplevde slik melding første gang i fjor sommer. Meget praktisk.
    As SAS Labs, det er en funksjon hvor man melder seg som prøvekanin i appen. Usikker på om dette gjelder alt eller bare app relatert.
     
    Sonictravel liker dette
  18. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Kom fra ACL til OSL i går klokken 17.10, og da alle må sjekke inn kofferten på nytt grunnet ekstra pass kontroll var sjansen nesten null for og nå flyet til BOO klokken 17.30. Fikk beskjed om bare forlate kofferten som ennå ikke var kommet på båndet, og komme meg fortest til utgangen.
    Måtte innom sikkerhetskontrollen, så var fremme med gate 15 minutter etter at flyet skulle ha dratt. "Vi strekker oss langt for gode kunder" fikk jeg beskjed om ved gate. Følte meg nesten som en "pandion" medlem når jeg kom omsider til flyet :). Dette var siste fly til BOO, så all honnør til SAS!
     
    Sonictravel, holmen, Misterix and 7 others like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk oppdatering av SAS app nå. De har nå lagt til funksjonalitet så man kan også reservere sete for mindreårige. Så bra :)
     
    jgroneng liker dette
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Etter eit lite innlegg i tråden 'Kundesørvis EB Gull – en illusjon' kom eg på eit par ting som kunne passa i denne tråden òg:

    Å fly med Rolf U. er alltid ei oppleving. Han tar seg tid til å småprate med absolutt alle ombord. Og han deler ut sjokolade til dei som følgjer med under sikkerheitsdemonstrasjonen. Han trur eg er i stand til å bringa fram eit smil hos alle. Uvurderleg!

    I tillegg har eg hatt glede av å fly med Anne. Ho var så fantastisk at eg skreiv eit lite dikt til henne som slutta omtrent slik:
    Når kabinen styres av Anne
    blir det trygt å lande.


    Ingen stor lyrikk, men det spreidde glede og det var målet.
     
    Last edited: 19. mai 2020

Del denne siden