Fikk akkurat dette "tilbudet" fra SAS. Jeg har allerede for flere år siden blitt allergisk mot alle former for spam, antagelig på grunn av overdose. Derfor reagerer jeg negativt når SAS på denne måten lurer seg til å sende ut tilbud fra tredjepart, dertil med en slik provoserende form. Sett fra et markedsføringsperspektiv mener jeg at SAS her misbruker en epostadresse jeg må legge inn, for å få kjøpt en reise med selskapet. Mulig jeg er litt humørløs, men spam er irriterende, og jeg mener at seriøse selskap faktisk ikke misbruker kundenes epost på denne måten. Hva mener dere?
Jeg synes det er ok, men det skal alltid informeres om når e-post adressen blir brukt til tredjepart...
Abonnerer du på nyhetsbrev fra SAS så har du akseptert dette. Mange lager to samtykker, en for selskapet og en for samarbeidspartnere. Irriterende at SAS ikke skiller på det.
Er det ikke slik at du ikke kommer videre i bestillingen, om du ikke godtar den der? Derav den røde stjerna? Eller forveksler jeg den med en annen boks?
Minuset er vel sånn som jeg forstår det at du ikke kan velge mellom 1. Å få tilbud fra SAS om tilbud, konkurranser, kampanjer osv 2. Få tilbud fra tredjepart. Dette er normalt for de fleste andre selskaper, men SAS ser ut til å ha slått disse sammen. Jeg hadde valgt fra dette for en stund siden, men da mottok jeg jo ikke en eneste kampanje eller tilbud, hvilket jeg jo egentlig ønsket å få. Selv om jeg ikke ønsket å få reklame fra tredjepart. I dette tilfellet får man jo faktisk en fordel da. Men det er jo helt klart at de vil at du skal fortsette abonnementet og betale etter de 2 gratis månedene. Om jeg liker det? Tja... Litt i grenseland egentlig.
Dette regnes vel ikke som tredjeparts. Eposten kommer fra SAS og de har ikke overført data om deg til tredjepart.
Nei, og dette er jo en grei måte å omgå det på, ved at de selv reklamerer for 3dje part. Resultatet er jo sånn ca det samme.
Resultatet når det gjelder innhold i mailboksen. Men fornøyd med at de ikke sender data om meg til tredjepart. Dessuten er det jo en juridisk forskjell
Eivind Roald sier en del om det i dette oppslaget: http://www.vg.no/forbruker/reise/lu...-det-kan-bli-gratis-aa-fly-i-2018/a/23355001/ (Jeg beklager om dette er en lenke man trenger betalabonnement for å kunne åpne.)
Det pussige er vel at jeg ennå ikke har fått et eneste tilbud fra SAS på mail, som dreier seg om flyreiser, bonusrabatter etc. som er relevant i forhold til hva jeg ønsker meg, når jeg har med et FLYselskap å gjøre. Jeg dr....er i om Roald vil bli landets største kremmer, tilbud på Viaplay fordi jeg har kjøpt en flybillett skal jeg ha meg frabedt! Forøvrig der det dette de sier at du mottar; ikke et ord om annet enn fly-relaterte greier her. Og avlyser man nyhetsbrevet, går man altså også glitt av relevant info. Dette holder ikke.