Skal bruke en CT på tur til sørstatene nå i september. Hvilken sørstat er forsåvidt uinteressant, men sliter med å finne business billetter på star alliance fra Bergen. Noen erfaringer/tips? Villig til å bytte utreise flyplass.
LH flyr vel til Texas meinar eg. Må vere råd å finne eit par selskap som flyg til Atlanta. IAD ligg, i alle fall geografisk, i sørstatane. Eg ville søkt på SAS Star Alliance Award søkemotoren eller AwardFares etter billettar dit du vil.
Jeg har flydd til IAD (fra BGO) og leid bil der .... Til IAD flyr mange *A selskaper og det er mulig å finne bonusbilletter. https://insideflyer.no/forums/threa...iad-roadtrip-i-sørstatene-og-hjem-igjen.8468/
Jeg fløy til Atlanta med Air Canada i november. Ble to stopp i hhv LHR og YYZ. Siste leg var i økonomi og halvkjipt, men C med Air Canada fra LHR i en splitter ny dreamliner var helt konge. Hjem igjen fløy jeg ATL - FRA med LH C. Det er vel raskeste rute til sørstatene med Star vil jeg tro
Eg vart litt satt ut av at det var ikkje så farlig kva sørstat? Det er litt avstand mellom Richmond og Austin! For min eigen del, så ligg Virginia og besøk på ein del slagmarker inne på to do lista, men då skal eg fly til IAD
Flyr med LH til Dallas av og til, pleier funke rimelig bra. Bare pass på så du slipper unna United på hjemveien eller mellomlanding i f.eks chicago og så United resten av veien. Amerikanske flyselskaper er rett og slett ufine å fly med hvis du er høyere enn 180cm. Anbefaler helt klart å fly LH helt til endestasjonen direkte fra Munchen eller Frankfurt.