SAS Travel Wallet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kaaai, 12. okt 2018.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kona på biz reise fått Curve kortet mitt loaded med SAS Wallet satt til EUR og har også vekslet til EUR på walleten og de trekker EUR på transaksjonen på registrert i Curve og SAS Wallet vært sikkert anderledes avnhengig av hvilke valuta har på Wallet og valuta innstilt på i Curve en post her oppe forklarte dette elegant!!! Må bla litt før!

    Men om du stiller in forskjellige valutaer og du kun har NOK eller SEK i Wallet og stiller in annen valuta i Curve får du heftig gebyrer(sikkert sånn Wallet tjener penger ) for veksling osv. Ukjent om fått EB da dette vil nok ta litt tid for å bekrefte/avkrefte...
     
  2. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk ikke helt med meg tråden i den posten din, men jeg har iallefall nå nettopp kjøpt noen Radisson-poeng på tilbud for å teste teorien min. Brukte Curve-kortet til å betale med, la inn NOK som valuta for TW-kortet bak i Curve-appen og satte inn 2000kr i NOK-lommeboka på TW i forkant. Ble dermed trukket i NOK fra TW-kortet via Curve. Curve konverterte kjøpet som egentlig var i USD så og si uten FX-gebyr til NOK (63USD ble til 542NOK; Curve-appen sier jeg sparte ca. 15kr i gebyrer) før transaksjonen ble belastet TW-kortet i bakkant. Så får vi se rundt den 15. i neste mnd om jeg får 2EB eller 15EB pr. 10EUR/100NOK brukt i bonus tilbake fra TW for dette kjøpet på 542NOK.

    Det blir det jo litt spennende å vente på egentlig ...


    Snacky
     
    Last edited: 27. nov 2018
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja var nok det jeg mente at all transaksjon i Nok må da Curve kortet som er lastet med SAS Wallet innstilt på NOK og samtidig ha NOK valuta i SAS Wallet blir det minst gebyrer... i teorien og får 15 EB PR forbruk i utenlands transaksjon... kort fortalt.

    I EU land blir det EUR valuta i Wallet og innstilt på EUR i Curve. I Japan, England, U.S. osv still om i Wallet og still om i Curve eller bruk en travel Wallet MC fra SAS direkt så slipper du Curve ;) Håper du skjønte denne tråden bedre.

    Tror vi snakker om det samme bare forbi hverandre lolzzzzzz ;)
     
  4. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Det gjør vi nok da ja.

    Apropos TW-påfylling. Man kan faktisk bruke YaBank sitt kredittkort til å fylle på med (testet det nettopp selv da jeg fylte på TW-lommeboken min), da dette er et kombinert Credit/BankAxept-kort og dermed oppfattes av TW som et debetkort. Kjekt hvis man ikke vil tømme lønnskontoen som vanlige norske debetkort ofte er knyttet mot. Man får nok dog dessverre ingen kickback selv om YaBank som oftest tilbyr 3% på netthandel (TW-påfyllinger kan jeg aldri tenke meg går gjennom som en hvilken som helst annen normal netthandelstransaksjon).


    Snacky
     
    drsyk liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdaget nylig at du kan velge prioritert valuta på SAS Wallet appen. Trodde transaksjonen gikk automatisk via Curve når EUR er innstilt samt at du har EUR i Wallet(samtidig som du har YEN; NOK;SEK) Bare meg som ikke har fått med meg dette? Altså du kan dra EUR som 1.først prioritet ved bruk av Wallet`n og trekke ned andre valutaer 2.,3.,4. pri. osv.
     
  6. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Visste folket at man via pålogging på web kan overføre (wire transfer) midler til valgfri bankkonto (IBAN/SWIFT-opplysninger kreves). Dette er da altså ikke mulig fra app, og det opplyses heller ingen steder at man få utført dette, annet enn at transfer-funksjonen er tilgjengelig på web.


    Snacky
     
    drsyk liker dette
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har jeg forstått det riktig:
    Man fyller opp TW via bankkonto/vanlig visakort (ingen EB).
    Man kan bruke TW til å fylle opp Revolut (Premium), som gir EB? Eller er dette ikke enda bekreftet? Revolut kan brukes til Payr, så det kan jo da evt. da bli et alternativ..
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Snacky sier web løsning
    @Xaantiam ja se post over, TW kan fylles med Kort dog tror kun VISA debet .Overføring til Revolut er transaksjonen i RUB, noe jeg ikke kommer til å gjøre!. Bruker da enten TW direkte i utlandet eller igjennom Curve og "se om TW" tolker det som utlands transaksjon om bruker det i Norge med EUR i Curve+EUR i TW(prioriterings liste) og hamstre EB.(veksle gebyr påløper for NOK<->EUR).

    @Xaantiam bruk heller Shell, SAS, Nordic, Premium Blue for å toppe opp direkte i Revolut...
     
  9. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    For ordens skyld, her mener jeg da overføring av midler ut av TravelWallet til bankkonto.


    Snacky
     
  10. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har nylig opprettet TW konto og satte inn 500 NOK. Aner ikke hvordan dette fungerer- men skal til London neste uke så tenkte å bruke dette da. Er det da slik at jeg bare drar kortet på "vanlig" måte? Eller må jeg gjøre noe i appen på forhånd? Hva er det veksle greiene som går an å trykke på?

    Need help:)
     
  11. Korsvoll

    Korsvoll Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Hei, har ikke vært aktiv på Insideflyer tidligere, men har tatt en titt innom i blant og tenkte at her kan jeg faktisk bidra med noe. Jeg bruker Travel Wallet til påfyll av Revolut direkte. Jeg har også benyttet meg av kampanjen som gir 20 ekstrapoeng per 100kr ved veksling av valuta i TW, og kan dele noen av erfaringen jeg har med TW og Revolut.

    1. TW-kortet har et BIN (6 første sifrene på kortet) som tidligere har tilhørt en russisk bank, og dette har ikke Revolut oppdatert i sin database. Derfor dukker TW-kortet opp med en avgift (ikke personlig europeisk kort) og varsel om at kortet er i RUB.

    2. Revolut vil alltids belaste deg i den valutaen du velger (øverst til venstre) uavhengig av valutaen kortet har. Dvs. velger du NOK blir TW belastet i NOK + avgiften (1.84%).

    3. Jeg har klart å få akseptert TW-kortet som et personlig europeisk kort via chat i Revolut-appen. Dette tok dog noe tid, og var vesentlig vanskeligere å få gjennomført for et familiemedlem (krevde flere forsøk med mange kundebehandlere over flere dager i motsetning til treff på første forsøk for meg). Problemet er at de egentlig ikke vil akseptere kortet uten at du kan legge ved en bank statement som viser at det er du som eier kortet og at det er utstedt av en europeisk bank (noe Catella Bank S.A. er). Dette var noe kundeservicen hos TW ikke kunne oppdrive når jeg snakket med dem, da det er Rêv Payments som står for dette. Ulempen med denne løsningen er at jeg må kontakte Revolut sin chat for refund av avgiften for hvert innskudd.

    4. Overføringer fra TW til Revolut regnes som kjøp i utlandet og genererer derfor 15 EB per 100 NOK. Har brukt TW i Revolut i 2 mnd. og fått poeng for utenlandsbruk for alle overføringer til Revolut.

    5. I forbindelse med kampanjen til TW med ekstrapoeng for veksling av valuta, er SEK den desidert gunstigste valutaen og veksle til (på tidspuktene jeg har sjekket). TW oppdaterer kursene sine mye sjeldnere enn Revolut (som er real time) og forskjellen har stort sett ligget på 0.5-0.7%, men har vært helt nede i 0.4% når SEK har styrket seg i forhold til NOK. Jeg endte opp med en forskjell på 0.2% etter å ha ventet 2 dager med konverteringen (var 0.46% ved overføring til Revolut). Vær obs på at Revolut har et påslag i helgene og at det derfor ikke lønner seg å veksle da, og at du velger SEK (eller den valutaen du har vekslet til i TW) under top up i Revolut. Poengene for denne kampanjen blir ikke utbetalt før etter kampanjens slutt den 31. Desember.

    6. Som nevnt i andre tråder på forumet vil ikke vanlig Revolutkort fungere i Payr eller Vipps, men Premium og Metal ser ut til å fungere (ikke testet dette selv).

    7. Det er håp om at det vil bli enklere med de nye kortene som vil bli tilgjengelig etter 31. januar når Moorwand tar over for Catella og man kanskje får nye BIN på kortene.


    TL;DR: SAS Travel Wallet fungerer i Revolut og gir 15 EB per 100 NOK.
    Hvis du ikke skal få en avgift er det litt kronglete og jeg vil anbefale å kontakte Revolut sin Chat før du gjør noe innskudd (etter at du har lagt til kortet). Du kan få 35 EB per 100 NOK ved veksling til en annen valuta først i TW (Obs må minimum ha vekslet 10 000 NOK totalt før du kan få poeng), hvor SEK er gunstigst med en normal differanse på 0.5-0.7%.
     
    TigerTravel, morradi, Neonex and 5 others like this.
  12. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig bra post!
    Jeg bekrefter det samme som deg, med tillegget at det er fullt mulig om du har Curve å bruke den til å lade revolut og plukke pengene fra TW i akkurat den valuta du måtte ønske deg.
     
  13. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28

    Må innrømme at jeg ikke skjønner helt. Men jeg har lagt inn 500NOK på kortet, kan jeg da dra kortet som vanlig i f.eks UK neste uka når jeg skal dit eller må jeg gjøre noe i appen på forhånd?
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en mail om lovnad om 5000eb poeng ved å sette inn 25000.
    Jeg har kun hittil lastet ned appen hittil grunnet 1500eb poeng :)
    Hva blir kostnaden om man setter inn 25K? Samt er dette noe å tjene på?
     
    SteemingHazard liker dette
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen kostnader ved å laste opp, bruker du SAS MC så får du poeng på beløpet du laster opp i tillegg. TW anbefales ikke brukt i Payr, da kan de stenge kortet. God kurs ved veksling til utenlandsk valuta i TW, dog begrenset antall kontatuttak i utlandet, men du får 15 EB pr 100 kr brukt i utlandet på TW-kortet.
     
  17. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Er litt fersk på dette, så jeg spør her.
    Var innom og kikket på TW siden. Hvis jeg bruker kortet i NOK. Får jeg da bare 2 pr 100 kr? I så fall så har ikke TW noe for seg med mindre man er utenlands da SAS MC classic kortet gir 10P pr 100 for kjøp i Norge.

    Hvilken annen fordel har jeg med å overføre 25K til TW bortsett fra de 5000 poengene i ekstra bonus?
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Trenger man det fysiske kortet?
    Hva fks om man laster det opp til dnb mc pb og/eller shell mc?
    Er ikke curve en bedre deal i utlandet,selv med de 5K eb poengene fristende?
     
  19. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Med TW i Curve får alle transaksjoner sted satt til London...
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er helt blank på dette..
    Man må ha fysisk tw kort?
    Hvordan funker tw i curve?
     

Del denne siden