Hei. Vi er stk som egentlig skulle reise OSL-CPH-LAX 19.Januar 24. Fikk mail nå om at OSL-CPH var kansellert og da ble hele reisen flyttet til 20.Januar. Noe som gjør at vi mister en dag der nede. Spurte SAS om både endring til SWISS og at vi flyr ned til CPH 18.1 og fortsette på opprinnelig rute 19.1 til LAX. Her var det ingen tilgjengelighet i BUSINESS BONUS (rart, siden vi nettop hadde billetter der) Er det noen som har noen gode forslag her? Har vi rett på noen form for kompensasjon eller refusjon av poeng når de fratar oss en dag der nede? De har jo mulighet til å sende oss med SWISS feks? Hater at de på SAS kunderservice "aldri kan fikse noe" når det er SAS egen feil.. Hjalp lite å være EBG her, hehe..
Har fått endret flere reiser også. Veldig synd at de har bestemt seg for å kutte både 06:00-flyet til København og 23-flyet hjem fra København. Ødelegger for veldig mange rutinger! Ekstremt dårlig av SAS å flytte deg til en annen dag på langturen. Hadde vært mer naturlig å flytte utreisen til kvelden før.
Nå roter de fælt med OSL-CPH/CPH-OSL ja. Har hjemreise fra MIA 1/1, med CPH-OSL 2/1. Vi hadde opprinnelig direkte flighter begge veier, det har blitt via CPH begge veier. I dag er det kommet endring på returen, de har kansellert CPH-OSL kl 15:15, og satt oss på fly kl 18:15 i stedet. 5 timer på Kastrup er jo ikke akkurat drømmen på vei hjem fra ferie, med en 7-åring som er klar for å komme seg hjem. Sjekket SAS.no nå, og flyet kl 18:15 er ikke en gang det første flyet som går til Oslo.. Det går et fly kl 17. Hvorfor er vi ikke satt på det flyet? (Det ser ut til at OSL-flyet kl 15:15 er flyttet til ARN) Hvorfor har de ikke bedre connections til OSL fra long haul-flightene?
Det er knekkende likegyldig om det ikke er billetter i business bonus. Dette sier loven at sas må ordne opp i siden det er de som kansellerte et fly. Dessverre er mange agenter lite fleksible her, enten pga manglende kunnskap eller vilje. Ring inn på nytt, vær høflig og si du gjerne vil ha CPH-LAX på samme avgang som før, men OSL-CPH kvelden før. Hvis de sier nei en gang til så kan vi helt sikkert finne fram til noen avsnitt fra EU261 som du kan sitere neste gang du ringer inn Kompensasjon har du ikke rett på når det er så lenge til avreise. Du har rett på å akseptere kanselleringen og få tilbakebetalt poeng, selv utgåtte poeng, men hvis du krever dette så mister du rett på ombooking så det bør du ikke gjøre i denne omgang.
Neida skal ikke det, da vi er 4 stk som reiser så får vi worst case bare være der nede en dag kortere.. Men jeg syntes SAS kunderservice er ganske trash noen ganger.
Fikk samme endring, bare fredagen etter. Ringte inn og ba om å bli flyttet til OSL-CPH torsdagen og så tilbake på opprinnelige CPH-LAX fredagen, men det var ikke mulig siden det ikke var ledige bonusbilletter. Prøvde å argumentere litt for at de plikter til å gjøre det, men nådde ikke frem. Han foreslo så en rute OSL-FRA-LAX, men da nedgradert fra business til øko. Tok en kjapt søk selv på sas.no og så det var mye ledig bonus i business med SWISS med fine tider, så ba heller om å bli booket om til den. Det sa han han måtte sjekke om var mulig(?) og jeg ble satt på hold i 8 min. Han kom så tilbake og sa det var mulig og han skulle fikse det og satte meg på hold igjen. Etter ti min ble linjen brutt og ingenting hadde skjedd med bookingen. Ventet 30 min, ringte opp igjen og ba om å bli booket om til SWISS og hele samtalen var vel gjort på tre min. Kunne ha prøvd meg flere ganger på å få OSL-CPH-hotell-LAX, men fint med litt avveksling fra SAS. Eneste negative med SWISS er at jeg reiser alene og tronesetene koster 2686 NOK å reservere, to-setere er gratis.
Jeg har 0605 flyet til københavn i februar.....ser det fortsatt er mulig å kjøpe billetter på fra 10.02. Kan jo håpe at de bare har kansellert tidlig på vinteren - men er jo redd for at det bare er et tidsspørsmål.
Både 06:05 og 07:05 er kuttet alle torsdager og fredager fra uke 2 til uke 5. Noe som betyr at første avgang OSL-CPH er 09:15 og forbindelser samme dag til bl.a. LAX og HND utelukkes. Det må vel være et arbeidsuhell i ruteplanleggingen?
Ja.. selvsagt! Inn til Køben … overnatting …. ut fra Køben! Alternativt (styrt av eiere) er å flytte via AMS eller CDG …
Virker jo som om de har glemt at de har connections videre? Men den nye routingen nå har vi litt over 1 time i CPH og med de-ice etc på OSL så blir jeg skeptisk til det.. Men Lørdag morgen er vel trykket lavere ut fra OSL også så får satse på at det går greit.
....og der ble 0605 flyet også kansellert i midten av februar. Forslaget er å fly noen timer senere - uten hensyn til at connecting flight da er avreist. De prøver vel å få flest mulig til å velge refusjon og kansellering. Dette er en bonus reise. Tidligere har det vært ganske greit å få de til å åpne opp et par nye bonus seter hvis det er sas sine egne flights som er involvert. Men ikke nå..... nei der finnes det ikke bonus seter ledig. Ganske håpløst og langt unna noe ekstraservice for EBD. Jeg fant en løsning for dem ved å reise kvelden før - men er ikke imponert over service.
Fått kanselleringer på en rekke bookinger i februar her. Den ene gjør slik at reisende ikke rekker noen videre connections den dagen. Meget rart at SAS ikke legger opp flygninger slik at man kan komme seg til/fra destinasjon uten overnatting på veien..
Nettopp. Det virker som om de prøver å få flest mulig til å trykke på refusjonsknappen isteden..... Jeg ville tenkt at "kontrakten" som en billett innebærer faktisk gir sas et ansvar for å passasjerene frem. Om ikke samme dagen kanskje - så ihvertfall til destinasjonen. Det hjelper ikke å komme frem til CPH kl 1100 hvis det videre flyet gikk kl 1000....
07:05 ligger i det minste fortsatt inne dagen jeg reiser. Nesten litt synd, skulle gjerne tatt en kansellering og ombooking til senere flyvning for å korte ned på ventetiden før CPH-SFO.
Er det ingen i forumet her som kjenner noen i systemet? Hehe.. Fader for et sjukt opplegg de driver med nå! For meg er det rivende likegyldig om det er bonus eller ikke. Hva om jeg hadde booket forhåndsbookede hoteller, leiebil eller billetter til et eller annet? Vi er 4 reisende på 3 ulike bookinger så vi gidder ikke plundre for mye med det men jeg syntes det er irriterende at de ikke VIL hjelpe når det finnes enkle løsninger som feks reise ned til CPH kvelden før (som kommer opp som alternativ hvis man søker med penger) eller via STAR nettverket.
SAS kansellerte OSL-CPH fredag morgen den 26/1 og flyttet meg til lørdag 27/1 for OSL-CPH-LAX. "Litt" upraktisk når man bare har helgen i LA. Ringte kundeservice og de flyttet OSL-CPH til torsdag kveld og tilbake til det opprinnelige CPH-LAX fredag morgen. Så sier damen at jeg kan booke hotell og sende kravet til SAS pga schedule change. Stolte ikke 100% på det og ba EBD mailen bekrefte det skriftlig, men det vil de ikke. SAS håndterer kun krav i etterkant og gir ingen forhåndsløfter. De ødelegger i utgangspunktet turen, påfører meg ekstra kostnader, men ordner ikke opp 100%. Ikke imponert, men heller ikke overrasket.
Du fikk ihvertfall endret til den ruta da, jeg foreslo det og de mente det ikke var ledig bonusbilletter der 1 time etter at de hadde endret skjema.
Nettopp..... og det er det som er nytt. Tidligere så ordnet de jo dette glatt på SAS flights. Flyet går og det er ledige seter. For 2 år siden fikk jeg til og med en revenue billett klasse og en Connection med United via EWR når SAS kansellerte ORD flight. Nå er det njet selv med EBD status. Noen har nok fått beskjed om å spare penger her. Hvis dette er veien det går inn i ny allianse så er det kanskje mer fristende å se etter noen gode statusmatch deals til British Airways eller Lufthansa.