Seteanbefaling CPH-Chicago?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bth-tos, 19. nov 2014.

  1. bth-tos

    bth-tos Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle!
    Noen som har innspill her? Skal til Chicago med 10 og 12-åringen i dag. Har vanlig GO fra kampanje i vår. Vi er (EBG+EBS+EBB).

    Flyet står som A340-300, men Seatguru-kartene ser ikke ut til å stemme. Har selv valgt 16ABC. Ok seter eller bør jeg skifte? Er det sannsynlig å kunne få en oppgradering eller er det bortkastet tid å spørre?

    Takk! :)
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Det er LN-RKP som skal til Chicago i dag. Det er ex-LAN Chile-maskinen som ikke har standard SAS kabininnredning.

    Min slagplan på flyturer til USA er alltid å ha sete langt fremme for å slippe å havne bakerst i immigrasjonskøen. 16ABC er nok i så måte helt greit. I utgangspunktet foretrekker jeg seter på høyresiden av flyet westbound, men siden vi skriver snart slutten av november, så er ikke sola så sjenerende på venstresiden av flyet. :)

    Kan jo for ordens skyld skyte inn at jeg stod hele 7 sekunder og ventet i kø ved immigration i Chicago for 2 uker siden, etter å ha landet fra CPH. Dét var luksus det, null kø ;)

    God tur!
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Og ang. oppgradering så kan du jo spørre, men du må nok belage deg på å betale (med EB-poeng)
     
  4. bth-tos

    bth-tos Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Supert! Tusen takk Cecilie
    Er det ordentlig entertainment når man sitter klistra i veggen? :)
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Spør du meg er oppgradering helt usannsynlig uten poeng/cash/optiontown, men enkelte påstår det holder med Kashmirskjerf ;)

    Ville nok lagt inn en Optiontown-request, doble poeng får du også.

    Enig med Cecilie hva gjelder seter..
     
    Last edited: 19. nov 2014
    Darkcho liker dette
  6. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    skal han reise i dag blir det nok vanskelig med Optiontown :) men eventuell upgrade med poeng kan jo være mulig.
     
    KristianSk liker dette
  7. bth-tos

    bth-tos Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe, smått med kasjmirskjerf så det ble Go på oss :) Spilte heller ingen rolle - klarte nesten ikke å se forskjellen mellom Go og Plus på denne maskinen. Halvfullt fly og masse plass uansett. Utrolig mange av setene hadde defekt entertainment (manglende lyd, død, reagerte ikke osv). Her må SAS ta ett tak!
    Ellers takk for gode innspil!
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Litt OT, men opplyser SAS på noen som helst måte at "maskin X har ikke fullverdig Plus" når man bestiller en reise som skal gå med den innleide maskinen?
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg ser LN-RKP skal til ORD som SK943 i dag, og returnerer da som SK944 i natt til CPH. Jeg gjorde et søk nå på SAS.no, enveis ORD-CPH med 944 i kveld 22.nov, og det er ingen "warnings" som blinker. Forøvrig kun mulig å bestille SAS Plus eller SAS Business på den avgangen. SAS Plus enveis til den nette sum av 19 843 NOK :p
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kjedelig, men folk flest bestiller vel Plus for gratis alkohol (og det trenger man jo i de setene)... ;)
     
    bth-tos and Star Flyer like this.

Del denne siden