Setevalg Qatar business

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av geddi, 10. juli 2016.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er en familie med et barn på 4 år som snart skal reise med Qatar business. Jeg har valgt setene 12 A, E, F. Vi hadde tenkt å plassere vår sønn på 12E. Noen som vet om det er vegg/skille mellom setene E og F?

    Vil 12 F, K og 14 K være en bedre løsning?

    Håper noen med erfaring fra Qatar business kan komme med tips og råd.

    Screenshot_20160710-103532.jpg
     
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken flight er det snakk om? Vanligvis er konfigurasjonen 1+2+1, og da er det etter mitt skjønn klart best å sitte på samme rad.
     
  3. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Det er OSL-DOH-HKT//BKK-DOH-OSL...alle flighter har 1-2-1 konfigurasjon.
     
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg husker er det ikke noen skillevegg å snakke om mellom E og F. Men siden sønnen deres kun er fire år, vil kanskje den lille faste skilleveggen som er der likevel skygge for litt av sikten til F-setet. Vi har litt større barn, og de hadde det helt topp i E- og F-setene, og vi hadde ikke noen problemer med å holde kontakten.

    Men jeg skjønner ikke hva du mener med rad 12 og 14. På OSL-DOH er det kun seks rader i business. Rad 12 og 14 er økonomi.
     
  5. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, takk for innspill

    Ok, så det er en liten skillevegg, men regner med at det ikke er sperret, siden det av sikkerhetsmessige grunner må være passasje der, vil jeg tro.

    Bildet jeg limte inn var BKK-DOH, A380, hvor det er ganske mange rader med business. Det var kun brukt som visualiseringshjelp til spørsmålet mitt om det ville ha vært bedre å sitte 12 F, K og 14 K istedenfor allerede reserverte seter på samme rad.
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Spiller heller ingen rolle på A380-maskinen - så vidt jeg husker er oppsettet helt likt som på Dreamliner (har flydd DOH-BKK-DOH med QR for et snaut år siden).
     
  7. Cox

    Cox Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Heisan!

    Har du sjekket om SeatGuru sier noe om vegg/skille?

    Hvis du ikke er kjent med SeatGuru : Kilkk på link, legg inn flyselskap, flight, dato. La musemarkøren hvile over aktuelle seter, sjekk info. Tviler på om du finner noe om vegg/skille, men seteoversikten kombinert med disse fotoene kan kanskje sette deg på sporet?
     
    geddi liker dette
  8. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!
    Det kommer an på hvor "involvert" med den lille begge foreldre skal være under reisen.
    Hvis begge skal ta hver sin tur og man skal dele på byrden hadde jeg valgt F+F+K.
    Vi reiser alltid slik at vi deler en midtgang, da er det lett for den lille å gå mellom mor og far.

    !
     
  9. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Unnskyld, mente K+K+F.
    Vindu, vindu, midtgang.
     
  10. SKDAAP

    SKDAAP Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Har selv reist med familien på Qatar Business flere ganger, og vi sitter alltid 2 voksne på A/E og barna på raden foran også på A/E. Så har vi barna foran oss og kan holde et lite øye, samt at vi lett kan nå dem hvis de behøver oss.
     
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Godt tips, bruker mye seatguru, men hadde ikke tenkt på å sjekke bildene der. Var en del nyttige bilder :)
     
  12. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Er sperret mellom E og F.

     
  13. espbak

    espbak Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    På 787-8 flya kan en ta ned "veggen" så borda går sånn ca i ett. Om hukomelsen min er riktig.
     
  14. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Samme seter på A380 og B787. Man kan ta ned den lille skilleveggen, men hele setearrangementet er slik at du ikke kan gå over til det andre setet (uten å klatre over).
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Første gang jeg reiser business med familien. Skjønner nå at å velge seter i business og økonomi krever ulik tenking og ulike hensyn å ta.

    Takk for alle innspill :)

    Jeg har nå valgt 3 seter mot samme midtgang, 2 vindu og 1 i midten, f.eks 2A,2E og 3A. Tror dette blir det beste med en 4 åring, så kan begge foreldrene lettere hjelpe til. Fikk ikke byttet seter på DOH-HKT, men det er en nattflyvning, så forhåpentligvis så sover han.
     

Del denne siden