Med Eurobonus får man ikke SQ F på 77W og A380. Ifg seatguru har Singapore også en 772 med F kabin, er det korrekt? Og eventuelt, noen som vet hvor disse maskinene går?
Den informasjonen stemmer ikke, Seatguru er ikke helt guru… Ditt eneste håp er å finne en av de regionale B777-300 som har F, disse går unde typebetegnelse B73A. http://www.singaporeair.com/pdf/seatmaps/boeing777-3003classrefitted.pdf Det mest åpenbare er jo Jakarta CGK, som har F på alle flightene såvidt jeg vet. Ulempen er at flighten er så helsikes kort at du rekker ikke en flaske med Krug en gang. Du får evt kompensere for det i The Private Room. Ellers finnes denne B73A på noen Shanghai rotasjoner, jeg har også sett den på HND, MEL og SYD uten at jeg kjenner tilgjengeligheten på F.
Hadde en mistanke om at det ikke var korrekt. Tom. Wikipedia antydet at ingen 772 har F. HND er nok mest interessant. Skal søke litt å se hva jeg kommer frem til
Fløy i forrige uke CX F på HKG-TPE, 1:40 var oppsatt, faktisk flytid var 1:08. Catering osv er selvfølgelig ikke så spennende, men det er helt utrolig å fly et slikt produkt på en flight som er omtrent like lang som BGO-CPH, der DY eller SAS Plus med lefse er de beste alternativene. Det fysiske produktet er så over the top, og på bakken får man (så vidt jeg vet) alle fordelene som longhaul F. Så med andre ord - prøv å få LH F på FRA-SIN med A380en og videre med SQ F for The Private Room.
Målet var egentlig enten Japan eller Hanoi, men ser ut til at det blir vanskelig å kombinere. Da blir det kanskje: OSL-FRA-ICN-SIN/SIN-CGK-BKK-FRA-OSL Målet er da OZ F, SQ F og TG F, så blir muligens en av disse ofret for LH F, forhåpentligvis på utreise. Ser ut til at jeg ikke klarer å få inn NH F på samme tur..
Godt tips, dessverre finner jeg ingenting av tilgjengelighet på tlifeldige søk. Hverken biz eller first faktisk.. Tror Jakarta er eneste sjanse for SQ F sånn uten videre...
SIN, CGK og BKK er i samme (transit)sone og SIN-GCK-BKK er i tillegg backtracking, så tror du sliter med å få den godkjent.
Det er mulig det blir vanskelig, er ikke så kjent med reglene. Alle er i samme sone så det burde vel være ok? Backtracking-reglene kjenner jeg ikke til, det er ikke knyttet til MPM? Er ikke mange miles i feil retning med SIN-CGK..
Største problemet er jo at de er i samme sone. Du kan ha max 1 transit i samme sone. F.eks SIN(start, teller ikke)-BKK(transit)-FRA legger du til CGK blir det 2 transit, og det er ikke gyldig. Men SIN-BKK-HND-FRA er gyldig. Asia deles i 2 soner av SAS, Sør og Nord.
Er du helt sikker på det? Hva med KRS-OSL-FRA-XXX Det blir to stk og skal være ok. Er ikke alle flyplasser som man kan nå ved 1 hopp fra stor internasjonal hub, så burde tillate 2. Jeg har forøvrig fått motstridende info (helt sant) fra CT-telefonen vedrørende dette. En sa jeg kunne ha 2, en sa jeg kunne ha opp til 5 (!).
Slutt på det dessverre, etter alle flyene ble retrofitted (på godt norsk) så forsvant også F muligheten her.
Jeg tenker at 2-3 timer i The Private Room kompenserer litt.. Får man amenity kit på en slik tur? Eventuelt på forespørsel?
Nei, kun på nattflight over 4 timer og dagflight over 7 timer. Samme for pysjamas. Enkelte unntak, jeg fikk på NRT dagtid som var 6t45m blokktid.
Det var det jeg var redd for, litt nedtur å fly F og ikke få et kit Riktignok har ikke SQ Rimowa, men kan være det går å sende en forespørsel..
Kom på noen som maksimerte dette ved å stikke på flyplassen dagen før og spise gjennom menyen i Private Room, forlate flyplassen dra tilbake til hotellet, for så å fly neste morgen. Dette er mulig fordi SQ har innsjekk 48 timer før avgang og de gir deg adgang til terminalen og lounge også. Jeg ville nok verifisert at dette fortsatt er mulig, hvis det er aktuelt.
Dette høres jo rimelig fett ut, tenkte på å ta 14:30 flyet så da er det jo noen timer før avgang. Er det mulig å ta turen innom dagen før er det rett og slett konge.. Om vi rekker.. Tenker å ta en tur til Malaysia når jeg først er i Singapore. Fruen er mer glad i natur enn betong..