Så da starter jeg med et spørsmål. Er det noen som vet hvordan setene på rad 47 og 59 om bord på SQ 351 777-200ER V1 er? Kan de legges like langt bak som øvrige seter om bord? Jeg har forsøkt rad 59 engang på denne maskinen før, men det var før de rekonfigurerte cabinen, og da var det bare velstand. Fordelen ved å sitte der er jo at du slipper å tenke på vedkommende bak deg, og kan bare lene deg godt tilbake, ja så langt det går da Så har noen erfaringer fra rad 47 eller 59 i den rekonfigurerte cabinen? Eller er det bare Business Class som er endret om bord ?
For å dele mine erfaringer så vil jeg si at jeg som regel har vært fornøyd i Economy, og sterkt misfornøyd i Business. Har fløyet i Business med A380 LHR-SIN, og i en eller annen widebody SIN-NRT. Fellesnevnere: rotete service, slitte seter, ingen amenity kit, mat som ble servert fire timer etter takeoff (gjaldt SIN-NRT med avgang kl 15 lokal tid, jeg var skrubbsulten). Kanskje jeg bare har vært uheldig, men jeg tror aldri jeg har vært så skuffet som etter å ha prøvd SQ i Business.
Jøss, jeg har bare gode. Hadde du byttet Singapore til Thai, så hadde du hatt mine erfaringer. Men så har jeg bare 4 enkeltflighter med Singapore, og de har alle vært helt fantastiske. Servicemessig banker de Thai, Malaysian og Cathay, som de vel konkurrerer med (utifra mine erfaringer)
Ja det er akkurat samme erfaringen jeg har gjort meg også, TG er virkelig hit or miss og dessverre er miss litt for vanlig i C (forsovet F også). SQ har jeg derimot meget gode erfaringer med, men det hjelper å vite at degjør ting på sin måte (som noen mener er robotisert) og at kabinen alltid er varm for en viking fra nord. Mitt høydepunkt med SQ crew er den type proaktivhet i service som mange ganger forutset mine ønsker, det liker jeg.
Takk @Fnate for et veldig hyggelig intervju med en veldig hyggelig kar Så da er det vel bare å tvinne tommeltottene i påvente av at SIN-OSL-IAH skal starte
He he, takk skal du ha @GinTonic. Jeg er veldig fysen på å prøve suitene deres ut fra SIN en dag. Men ruta blir vel SIN-SVG-IAH med 380. Sponset av den lokale spotteforeningen.
Vurderer SQ 351/352 i business neste gang vi reiser østerover (oktober/november) som codeshare flight med SAS. Noen som har erfaring med disse flightene, og da tenker jeg spesielt på catringen på SQ352 (da BTC ikke er tigjenglig på denne flighten), men også hvordan servicen er ombord? Har kun testet SQ på 2 timersflighter (BKK-SIN-BKK) tidligere og var da meget imponert over service og catring. Hadde selvsagt vært konge om SQ startet en rute fra OSL, men holder ikke akkurat pusten for at det skjer med det første
Singapore Airlines flyr mellom Taiwan og Singapore, på forsiden kan du lese hvordan dette oppleves i Business Class, klikk på linken under. Singapore Airlines, Taiwan - Singapore
Takk for titten @ruby1968l Er det slik at de fleste regionale flyene har disse setene nå? Har tre legs med SQ mellom SIN, BKK og MNL i sommer, ser jo ikke så gærnt ut dette
Jepp, og de er knallbra! Fikk de samme setene på KUL-SIN (AVOD, skikkelig mat og drikke og nesten flate seter på en 50 minutter lang flight!) og SIN-CMB. (BGO-CPH med en CRJ fra SAS er ikke heeeeeelt det samme. )
Å selv om setene ikke blir helt flate, så er selve sete puten flat, så du unngår "skli ned" problematikken. Som Bjørn Helge nevner - maten er "konge". Jeg hadde også en morgen-flight fra SIN til HKG, da fikk jeg 1-2-1 config. Men frokosten der var helt ordinær og jeg vil tro det er på lunsj og middag at SIA "gruser" mange andre selskaper. Også EVA hadde samme sete på turen ICN-TPE- http://bonusfeber.no/eva-air-og-hello-kitty-flyr-deg-til-taiwan/ http://bonusfeber.no/singapore-airlines-intra-asiatisk-business-class-taipei-singapore/
På forsiden kan du i dag lese en artikkel fra Singapore Airlines i økonomiklasse på ruten SQ 351 mellom København og Singapore.
Du kan få en gratis SG$40 voucher, hvis du har layover i SIN, og hvis din rejse begynder i "Europe, Africa, South America, China, India, Indonesia, Australia or New Zealand". Du kan benytte voucheren til dutyfree, restauranter eller loungebesøg. Læs mere her: http://www.singaporeair.com/jsp/cms/en_UK/promotions/transit-promotion.jsp
Hvor mange poeng kan en se frem til på denne reisen med Singa på økonomi med EBG? Flight 1 San Francisco (SFO) to Singapore (SIN) Sep 10, 2015, 02:05 PM Total travel time: 19hrs 45mins Status: Ticketed Flight Departs Arrives Duration Cabin Class SQ15 Singapore Airlines Boeing 777-300ER San Francisco 14:05 PM(10Sep) San Francisco Intl Terminal Intl Seoul 19:40 PM(11Sep) Incheon International Seoul 18:40 PM(11Sep) Incheon International Singapore 00:50 AM(12Sep) Changi Intl Terminal 0 Number of stops: 1 Flying time 18hrs 45mins Layover time 1hrs Economy (V) Super Deals Flight 2 Singapore (SIN) to San Francisco (SFO) Sep 20, 2015, 06:30 PM Total travel time: 17hrs 45mins Status: Ticketed Flight Departs Arrives Duration Cabin Class SQ2 Singapore Airlines Boeing 777-300ER Singapore 18:30 PM(20Sep) Changi Intl Terminal 3 Hong Kong 23:30 PM(20Sep) Hong Kong International Hong Kong 22:15 PM(20Sep) Hong Kong International San Francisco 21:15 PM(20Sep) San Francisco Intl Terminal Intl Number of stops: 1 Flying time 16hrs 30mins Layover time 1hrs 15mins Economy (N) Sweet Deals Koster det 140k poeng å oppgradere til evt business? mvh K
Hvis V og N er bookingklassene du er booket i står de ikke i opptjeningstabellen til EB, så da betyr det vel at du ikke får noen poeng for turen. Som du ser under ville andre economy-klasser gitt 100% av flydd distanse, 8600 poeng pr vei i ditt tilfelle. EBG-påslaget gjelder kun SAS, Widerøe og Estonian Air.