Singapore business eller first?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TommyB, 28. jan 2018.

  1. TommyB

    TommyB Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Har fått "tillatelse" hjemme til en Auckland-tur i forbindelse med bursdag i mars.
    Det jeg lurer på er om jeg skal bestille SQ F fra CPH-AKL eller holde meg til business.
    Hjem blir det business uansett.
    Prisen jeg har funnet er ca 45' t/r med F ned, eller ca 30' med business begge veier.
    Turen ned inkluderer da ca 13 t i Singapore, men kan vel overleve det i The Private Room på bursdagen min
    What to do??
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis lommeboken tillater F, så alltid F!!
     
    Kristian, mathiasfe, napue and 3 others like this.
  3. TommyB

    TommyB Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Blir 40 bare ėn gang
     
    NoLimit liker dette
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Her må du jo faktisk bare få bestilt F før noen får tenkt seg om og legger ned veto!!
    Når det er sagt ville jeg faktisk vurdert å spare de 15 k mot en fremtidig reise da forskjellen på F og biz i 777-300ER ikke er stor etter mine begreper. Kanskje @Travellingalf kan utdype?
    Booker du deg sete i minikabinen (tre rader) rett bak F føles denne veldig eksklusiv ut i mine øyne. Uansett må du ha en deilig tur og kjekt om du lager et lite reisebrev. Får aldri nok av de:)
     
  5. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde også spart de til en ny C-tur...
    Angående minikabin: opplevde servicegraden som lavere (husker ikke om det var 777 eller 388).
     
    watchaddicted liker dette
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du driter penger, så kjør på med F
    Hvis ikke ville jeg kjørt C, og brukt bonuspoengene på F - tur hos LH eller OZ.
     
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det varierer etter belegg. Vi hadde denne kabinen på tre (777-300ER) av fire legs da vi var i Australia i desember. På vei ned var den store biz-kabinen kanskje 2/3-dels full og servicen var eksepsjonell mens oppover var det fult og da merket man at de hadde det litt travelt til tider.. men for all del, fortsatt svært god service:)
     
  8. TommyB

    TommyB Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Dette blir sannsynligvis den siste C/F-turen i år, så de siste 15 k kan jeg like gjerne bruke først som sist.
    Tipper sommerferien ender opp med av Sas til Kreta eller noe som ligner:rolleyes:

    Prøvde LH og TG F i oktober, så tenkte jeg skulle forsøke noe nytt.
    Tror jeg skal overleve CPH-SIN med 777-300ER når jeg får suite i A380 SIN-AKL;)
    I tillegg så kommer jeg jo halvveis til CT for 2018.
     
    MrPutter, deaf_leopard, afirm and 4 others like this.
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,672
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Husk å legge inn mange timer på The Private Room da i Singapore hvis du flyr med SQ F
     
  10. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    CrotchRocket liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Overraksende mange som heller mot C istedenfor F her... ?
    Skal man gå for den fornuften er jo PE eller Y også 15k spart. :)

    Er ikke SQ F en av de beste opplevelsene og i tillegg noe vi ikke får for poeng?
    I så tilfelle er det jo en enesteående mulighet til å teste noe anderledes..

    Om 15k er noe man kan avse til dette, så hvorfor ikke?

    Jeg ville nok tenkt to ganger, men det betyr ikke at det ikke hadde blitt gjort under riktige forutsetninger. Og så hadde jeg lagt inn Air New Zealand på returen og routet via FRA med 777 for å få inn LH på siste segment. Blir veldig bratte trapper ned om du havner i midtsete fra CPH og hjem :D
     
    Chrisbgg, jvsandem and NoLimit like this.
  12. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Snakker vi de nye suitene nå?
     
  13. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det kommer jo an på hva du sammenligner med....problemet er at F i 777-300 maskinene til SQ ikke kan forsvares ift Biz som det er altfor nærliggende å sammenligne med. Det gjelder også i A380 ‘gammel’ konfig.

    Jeg har feks ikke prøvd Etihad, Qatar og Emirates sine F produkter (hverken gamle eller nye). De er heller ikke tilgjengelige via EB points. Hvordan rangerer SQ F ift til dem er jo interessant, men dette er jo ikke ‘dilemmaet’ til trådstarter....:)
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Men servicen er vel et hakk høyere selv om kabinen er gammel ?
     
  15. TommyB

    TommyB Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    I følge seatguru så er det 388 v1 (SQ 285) som flyr. Om det er nye eller gamle suiter er det helt sikkert noen andre her som vet. Jeg har ikke testa noen (enda).
     
    watchaddicted liker dette
  16. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    vegardg liker dette
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Skal nok få kost deg uansett:cool::D
     
  18. TommyB

    TommyB Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Mye mulig:D
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke prøvd SQ F selv (enda), men det står høyt oppe på ønskelisten. Men jeg ville ha strekt meg langt for å få flydd den helt nye F-suiten i A380 når jeg først skulle bruke penger på SQ F. Til nå har vel dette bare vært mulig mellom Singapore og Sydney, men snart kommer den neste nye A380´en med ny F og denne skal visstnok bli satt inn i ruten mellom London og Singapore.

    Så her er det bare en ting å gjøre spør du meg; gjør ditt ytterste for å få routet via LHR og pass på at det er riktig flightnr. du booker på. Jeg ville faktisk også ha droppet AKL og heller satset på Sydney og ny F-suite der også, med mange timer i The Private Room i Singapore mellom flyvningene.

    Mer detaljer om flightnr. etc. finner du på link under, men husk å dobbeltsjekk før du trykker på bookingknappen. Og skulle du ha problemer med å finne en passende routing online så kan sikkert SQ i Danmark hjelpe. Mulig du må betale noen tusenlapper mer for ovennevnte forslag, men her ville jeg ha strukket meg ganske langt for å få det til :)

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2018/01/15/singapore-airlines-new-a380-london-hong-kong/

    Hold oss oppdatert om hva du ender opp med da!
     
    MartinR, Baldrick, FFlyer and 5 others like this.
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Tiltredes!!

    Men @Travellingalf har jeg bare innbilt meg at du har skitnet deg til fremme i F hos SIA!? :D:rolleyes:
     

Del denne siden