Jeg var i seng 00.30 i dag (!), etter altfor mange timer på reise. Jeg hadde selvfølgelig planlagt hjemmekontor på forhånd, men nå er tiden kommet for å fullføre dette reisebrevet. Som bildene over fra Aerolineas Argentinas business tilsier er det en del hakk ned fra det vi vanligvis flyr med. Det ble helt fullt i C, og den siste som satte seg var faktisk min nabo - og jammen ble det ikke en snerten dame, men argentinsk Jeg tror enten hun var flyvertinne eller muligens en kjendis. Hun fikk i allefall en del oppmerksomhet fra crew. Vi utvekslet noen fraser på spansk, og jeg fikk en halspastill. Jeg tok ingen flere bilder på flyet - det var i grunn ikke så mye som var verdt å forevige. Jeg har aldri fløyet premium economy long haul tidligere, men innbiller meg at AR C ikke ligger mye over det. Et lite glass sprudlevin ble servert før avgang. Maten kom deretter raskt, med skinke og salat til forrett. Til hovedrett kunne man velge mellom fisk, kyllingfilet og pasta. Kyllingen gikk selvfølgelig ned, men ikke noe fantastisk opplevelse. Til dessert ble det en pinneis. Man kunne velge mellom noen viner, men de hadde ikke brandy. Jeg drakk noen øl og whisky før jeg "zombie-sov" de neste timene. Skjermen var gjemt i armlenet, og jeg tok den aldri ut. Måltid før landing var frukt, croissant og eggerøre. Det skal sies at crew var hyggelige, og timene gikk i grunnen raskt. Setet var helt ok, ikke 100 % flatt, men god plass til beina, og pleddene var store. Jeg hadde 6A som var rad 2. Toalettet var foran. Det er mulig det var eneste toalettet som var forbeholdt C. Jeg gikk ikke bakover for å sjekke Jeg ville ikke gått banans på søkemotorene for å finne AR C, men samtidig kan det være et alternativ til eco hvis man skal fly så langt. Vel fremme på FCO startet melkeruten hjem. Jeg fant til slutt en lounge hvor jeg kom inn (helt ufattelig uoversiktelig merking og flyplass). Både KLM til AMS og videre til OSL var fine flyvninger. Jeg tok de fancy boksene begge gangene - i den siste var det til og med antydning til kjøttbiter. Jeg synes KLM "business" intra Europa er fine ting. Flyvertinnene er alltid oppmerksomme og hyggelige. Turen som helhet har vært flott, og det frister selvfølgelig å dra tilbake til Sør-Amerika. Så lenge man holder seg i turistområder er det ingenting å være redd for (min opplevelse). Prisnivået var overraskende høyt. Selvfølgelig lavere enn i Norge, men høyere enn storbyer i Asia. Avsluttet som alltid på første rad.
Takk for at du tok oss med! Mange steder og lang reise på kort tid, men Sør-Amerika skal ingen steder og reisebrevet ditt er for meg nok en påminnelse om at jeg vil tilbake dit