SK 907 på business med en fjortis!

Tråd i 'Reisebrev' startet av Larata, 30. mai 2015.

  1. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    image.jpg På "dagstur" til EWR for å knekke Instagram!

    Selv om det ikke er 21. oktober, som har blitt vår internasjonale skulkedag i familien, da jeg/vi tar alle ungene ut av jobb og skole, snakker engelsk hele dagen og går i fjellet, eller drar på dagstur til et historisk sted, så sitter vi nå og venter på å gjennomføre årets tur i kategorien "totalt meningsløst" eller "knekke Instagram"!

    Med en stedatter (trønder, så de kan drikke når de er konfirmert) på 15, settes kursen mot NYC med SAS Business (fjortisen lurer allerede på hvorfor de har seng når de serverer sjampis? Klokt tenkt!!!...Det er nemlig ikke mulig å sove og drikke sjampis samtidig), med Pandion-kort og ny cabin.....i ironiens/sarkasmens tegn! Hvis noen med sikkerhet vet at barnevernet følger bonusfeber.no, gi meg beskjed :cool:

    Fortsettelse følger tirsdag med avreise 6:15 fra SVG!

    Forberedelser til tur:

    Søndag morgen og jeg måtte opp grytidlig! Alene hjemme, og ser nå at "skjortene stryker seg ikke selv" Litt kjipt å oppdage dette i en alder av 44 år, men that's life....Så nå er en time tilbakelagt på tre skjorter!

    Nok om mine skjorter! Nå sitter jeg og prøver å finne en original start på reisebrevet, men har bestemt meg for å gå for den klassiske; en klage! Ikke et reisebrev uten klage!

    Nå har jeg sendt klage til Rimowa på manglende bremser på koffert med fire hjul og svak fjær i håndtaket. Den svake fjæra gjør at bag-tag løsner/ikke holdes skikkelig på plass og alle kan se statusen min, og fire hjul uten brems gjør at koffert kan trille mellom sperrebåndene på fast track, og jeg ender opp sammen med de andre dødelige i slow track........men det var lite forståelse å hente hos tyskerne, selv om jeg forklarte om "a Danish guy called Jante" osv.

    image.jpg

    Hva har man med seg på tur? I og med at vi ikke flyr via CPH, ser jeg ikke noe poeng i å sende ski eller staver, for å cache inn en måned med doble poeng fra SAS pga forsvunnet bagasje, så vi kliner til med innsjekket koffert; klær på en side, tom på den andre(homo-kromosomet slår inn hver gang jeg er i NY, så det må være plass til feilskjær). Nå vet jeg av bitter erfaring av bagasje med prio tag stort sett alltid kommer sist på båndet(sikkert pga usynlig farge), så denne gangen sikrer vi oss:

    image.jpg
     
    Last edited: 31. mai 2015
    GinTonic, Baldrick, geddi and 22 others like this.
  2. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Dette må bli bra! :D God tur!
     
  3. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg blir så vannvittig glad når alt går på skinner! Reisebrevet er satt på pause til vi ankommer NYC. Nå sitter vi på Business til EWR med ny cabin og er ferdig med 6 enheter sjampis før osten! Fortsatt fri flyt!! Har aldri møtt stoltere crew i SAS! sånn skal det være, selv uten "first" Fryktelig glad på SAS sine vegne!!!
     
    Baldrick, AcroN, tommy777 and 12 others like this.
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner at 6 enheter med sjampis gjør hva Aftenposten beskriver i dagens utgave.
    Det er vel ikke lagt skinner mellom OSL og Newark? :)
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he. Slo sammen trådene jeg. Vi gleder oss. Si fra om du vil jeg skal oppdatere headingen for deg.
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    *liker*

    Selvsagt aldri feil å åpne reisebrev med en klage; en klage er en sikker vinner. Man kan ikke klage for lite, og er det en ting vi kan her på bonusfeber, så ja... dette skriver seg jo selv som du ser.

    Ser frem til fortsettelsen!
     
    Misterix liker dette
  7. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Forsvant resten av reisebrevet i en løpsk 4-hjuls Rimowa på turen tilbake @Larata eller forsvant det ned i sjampisglasset?
     
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    7,327
    Bonuspoeng:
    183
    Eller det er @Roberto som har fått ny bruker ;)
     
    GinTonic and AndersB like this.
  9. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått en fusjon i "fanget" så det døde, Sorry! Garanterer dog at jeg skal klare å toppe " finurlige ting du opplever på reisen" om kun kort tid ;-) Må få oversendt et bilde først!
     
  10. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18

Del denne siden