SK4760 24MAR17 divertet til MUC

Tråd i 'Nyheter' startet av Upsaker, 24. mars 2017.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,012
    Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke noe mer problematisk å bruke en 737MAX enn f.eks 757 og andre single aisle-flytyper til dette? Denne typen hendelser skjer vel også oftere ved take off og landing enn underveis? Maxen til Norwegian er riktignok ikke ETOPS-sertifisert, men når de holder seg innenfor sikkerhetsmarginen for landing er det ikke noe farligere enn f.eks OSL-LYR eller andre ruter som går over vann?
     
    LN-FHU and Shyneno like this.
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member Moderator

    Innlegg:
    3,915
    Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    Skeptisk til SAS også du da....som bruker 737 til Boston....
    Det er som forrige taler sier som en 757,330 eller MAX...denne typen hendelser oppstår som regel ved take-off, og alle selskap som flyr over vann holder seg innenfor sikkerhetsregulerte avstander..
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    United flyr 737 fra øy til øy i Stillehavet. Flott tur forøvrig ;)

    Det er heldigvis slik at ingen tjener på ulykker. Går ting galt på et punkt risikerer flyselskapet konkurs, går det feil i produksjonen vil produsenten av flyet få store økonomiske konsekvenser. Potensielt tap av eksisterendr ordre, mindre nye ordre og store kostnader til utbedringer etc.
    Er heldigvis også få som spekulerer i å spare på kronene i denne sammenheng.
     
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Omtrent bare tomotors på langrutene nåtildags, så ingen forskjell på 737, 777 eller A330 i såmåte ...

    Ingenting å tenke på.
     
  5. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    241
    Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde det samme 21.02.2015. Hele familien satt i SK908 fra Newark. A330. Noen minutter etter start føltes det som om vi manglet fremdrift. Like etter kjem beskjed fra piloten at det var brann i en motor og at vi skal tilbake til EWR. Opplevelsen anbefales ikke. Men flyet landet trygg (med en konvoi av brannbiler) og SAS ordnet overnatting til alle.
    Dagen etter ble vi hentet med Erik Viking, 2 dager etter den fikk ny kabin, SK6900.
    http://uk.flightaware.com/live/flight/SAS6900/history/20150222/2130Z/KEWR/ENGM
    upload_2017-3-26_22-13-7.png
     
    Shyneno, kaijoar, Petter B-C and 2 others like this.

Del denne siden