Skal jeg stole på SAS forlenger statusen min slik de sier og at det teller mot LTG?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 13. jan 2021.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.

    Fikk denne:

    Vi setter stor pris på din lojalitet til SAS EuroBonus, og derfor har vi bestemt at vi forlenger ditt nåværende medlemsnivå med 12 måneder*. Forlengelsen skjer automatisk hvis du har opparbeidet deg gjeldende status ved selv å ha tjent opp kvalifiserende poeng eller flyreiser og at kvalifiseringsperioden din avsluttes mellom 31. mars – 30. april 2021.

    Hvis ditt nåværende medlemsnivå er Gull eller høyere, vil din forrige kvalifiseringsperiode telle mot de påfølgende Lifetime Gold-årene, selv om du ikke har oppfylt kravene i henhold til EuroBonus-reglene for Lifetime Gold.

    Når utløpsdatoen for medlemskapet ditt nærmer seg, vil medlemskapet bli fornyet automatisk, og det nye medlemskortet ditt vil ligge klart i SAS-appen.


    * EuroBonus-medlemmer som ikke har nådd sin nåværende status ved selv å tjene opp enten kvalifiserende poeng eller kvalifiserende flyreiser, er ikke inkludert i 12 måneders forlengelsen. Dette gjelder f.eks. medlemmer som har mottatt medlemskap i gave eller som på egenhånd ikke har tjent opp nok poeng til at medlemskapet deres kan fornyes.


    Sitat slutt.

    I perioden 1 april 2019 til mars 2020 hadde jeg allerede sikkret gullkorte før korona. Gullkorte ble sikret i slutten av 2019 med over 50 000 grunnpoeng. Når korona kom sendte sas tilbud om forlengelse for de som ikke klarte seg. Jeg hadde som allerde nevnt allerede klart å oppnå gull med over 50 000 grunnpoeng. I året før 1 april 2018 til mars 2019 hadde jeg oppnåd faktisk diamant. Så jeg skulle egentlig rykket ned til gull for perioden april 2019 til mars 2020. Men pga gavepakken om forlengelse beholdt jeg mitt diamantmedlemskap tross jeg kun klarte på egen maskin over 50 000 grunnpoeng.

    Da jeg faktisk klarte for egen maskin å inntjene over 50 000 grunnpoeng for perioden april 2019 - mars 2020 så er det vel ingen grunn til at denne mailen ikke skal gjelde meg?

    De skriver jo til meg at de forlenger og det teller mot LTG?
    Jeg er bare redd for at "gaven" jeg fikk med at jeg beholdt diamant og ikke røk ned til gull gjør at jeg allikevel ikke er kvalifisert. Men som nevnt jeg klarte for egen maskin å tjene opp gullkort selv april 2019-mars 2020. SAS har selv lagt på antall flyvninger manuelt slik jeg fikk beholde diamant istedet for å rykke ned til gull som jeg som nevnt klarte for egen maskininnen for perioden april 2019 - mars 2020.

    Jeg legger ved bilde.

    Har få år igjen før liftetime gold. Jeg vil ikke ta noen sjanser. Nå mangler jeg bare litt over 10 000 poeng for å klare det for egen maskin igjen for perioden april 2020 mars 2021. Skal jeg bare skaffe de poengene på egenhånd eller stole på SAS? Hva hadde dere gjort?

    upload_2021-1-13_23-48-4.png
     
    Last edited: 13. jan 2021
  2. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    452
    Likes mottatt:
    1,443
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Kanskje ikke helt samme case, men jeg har kvalifiseringsperiode 01.01. - 31.12. og greide ikke å fly inn nok i fjor, jeg har beholdt gull, selv om jeg ikke kvalifiserte til gull i fjor, men dette vises ikke i LTG oversikten.

    Jeg spurte SAS og fikk dette til svar:
     
    RoadKing liker dette
  3. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror nok du kan stole på SAS her, men selv tok jeg ingen sjanser. Skaffet meg nettopp Amex Elite og sikret meg de statuspoengene jeg trengte for å opprettholde statusen og dermed ett skritt nærmere LTG, hjelper uansett for neste års opptjening som kan bli krevende.
    Men jeg er egentlig mer bekymret for hvordan SAS stadig svekker EBG/LTG-fordeler over tid.
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,725
    Likes mottatt:
    32,706
    Bonuspoeng:
    293
    De går nok ikke tilbake på den lovnaden. Som nevnt i annet innlegg er jeg ikke trygg på at bonusprogrammene overlever pandemien. Men gjør de det, så holder de nok slike lovnader.

    Husk at du er ikke alene. Ditcher de deg, er det mange flere i samme periode som vil oppleve det samme. Det blir neppe populært.
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,340
    Likes mottatt:
    35,367
    Bonuspoeng:
    293
    Eg har same kvalifiseringsperiode og fekk same e-post i slutten av november 2020. SAS formulerer seg klønete, synst eg. Vel, eg spurde SAS og fekk følgjande svar:
    Sagt med andre ord: Eg ville ha stolt på SAS, men samstundes er det såpass stas å fly at eg gjer no mitt for å fly inn gullmedlemsskapet på eiga hand. Opptening av grunnpoeng ved å fly er det beste botemiddelet for skyhøg bonusfeber! :)
     
    RoadKing liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,224
    Likes mottatt:
    869,968
    Bonuspoeng:
    293
    Å fly er den staseligste måte å skaffe seg gull og diamant på!
    Alle mine kort er flydd inn, også LTG.....
    Bortsett fra årets diamant, der hadde jeg en kvalifiserende flygning og 125 poeng!
     
    mrhaakon, Kristian and RoadKing like this.
  7. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    968
    Likes mottatt:
    5,194
    Bonuspoeng:
    163
    Men er dette andre gangen folk har begynt å få slike skriv? Altså opplever at de nå får forlengelse i to perioder?

    Jeg var EBD da c19 kom, er fortsatt det pga forlengelse. Hadde kvalifisert til EBG før det smalt i forrige periode, mens denne perioden ser tung ut, om det ikke endres noe karanteneregler både her og der
     
  8. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg startet perioden 1. mars 2020 og har ennå ikke hørt noe om forlengelse. Burde jeg ha hørt noe, eller kommer det like før inneværende periode går ut?
    Jeg fornyet gullkortet før utløpet av forrige periode, så det er ingen grunn til at jeg ikke skal få forlenget nå, håper jeg...
     
  9. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    968
    Likes mottatt:
    5,194
    Bonuspoeng:
    163
    Det ville jeg tro du skulle ha gjort ja.
     
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slik at hvis jeg ikke oppnår 45.000 poeng innen 31 mai at en eventuell forlengelse vil telle til LTG uansett, eller bør jeg ta en siste flytur for å være innenfor det kravet innen denne datoen?
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    2,075
    Bonuspoeng:
    113
  12. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Kvalifiseringsperioden min utløp 30 april. Jeg var diamant for egen maskin i perioden som sluttet i 2020, men fløy null og niks på SAS i den siste perioden, og hadde således 32 000 statuspoeng (Amex Elite + SAS MC). Jeg tolket informasjonen over fra SAS som at statusen min kom til å telle mot LTG også for 2020/21, men ifølge telleren på EB sidene så kvalifiserte jeg ikke.

    Er dette SAS IT på sitt beste, eller har jeg driti på draget som noen sa her?
     
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hos meg ser dette slik ut
    upload_2021-5-10_15-14-0.png

    Jeg har ikke vært i nærheten av 45 flyvninger den seneste perioden (og selvfølgelig langt mindre 91), men dette er tydeligvis justert for at medlemsnivå skulle bli fryst (og så hadde det selvfølgelig vært artig å vite hvordan de klarer å få til 31250 poeng ettersom jeg har hatt Amex elite og SAS MC hele perioden og i tillegg har hatt et par turer med SAS...)
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,980
    Likes mottatt:
    5,798
    Bonuspoeng:
    183
    Når man får forlenget status oppdateres ikke LTG-telleren før et stykke ut i ny periode. Kan virke som om de gjør en manuell justering litt før grace løper ut.
     
    Kalsnes, RoadAhead and sutenai like this.
  15. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    968
    Likes mottatt:
    5,194
    Bonuspoeng:
    163
    Kommer som regel ved endt grace ja, så man vet man har rekvalifisert
     

Del denne siden