skal til Hong Kong i slutten av sept. Valget står mellom SAS, KLM, FINNAIR, Thai eller Turkish. Hvilke ville du valgt og hvorfor? Thai er dyrest, kommer på 36.000.... Finnair 18.000, SAS 20.000, KLM 22.000.
Hva slags status har du ev. hos allianser? (Eller hvor ønsker du å jobbe for status?) Dette kan være utslagsgivende for min del. Særlig siden prisene for de tre sistnevnte er nokså like.
Jeg ville ha valgt Finnair og banke poengene på Alaska Milage Plan. Da får du mye poeng for penga I Alaska Milage Plan så kjører de de masse feite kampanjer på å salg av poeng til en halv pris. Du kan fort ende opp med Cathay Pasific First Class, eller Emirates F er også noe å tenke på
Som nevnt over. Det avhenger av hvilken allianse du vil knytte deg opp mot eller er knyttet opp mot. Turkish som har priser fra 18k på tilfeldig dag søkt i September, og som også leverer et godt produkt ( synes jeg). Og har fornuftige flytider også. Men tror jeg ville jeg hatt SAS som førstevalg både på grunn av kvalitet på sete og oppelvese og for inntjening av poeng. Selv om jeg synes 4k ekstra for SAS er endel. Alternativ Finnair for å få poeng hos OneWorld og bli kjent med et nytt selskap. Men for min del som har status og samler hos SAS måtte det være et større prisgap før jeg hadde valgt noe annet en Turkish.
SAS over Turkish i business (selve "opplevelsen") seriøst? Setene i SAS er nyere ja det har du rett i, men når det gjelder service så er sas langt bak i køen i C klassen.
Det er vel nettop defor diskusjonen om hvem og hva som er best er evigvarende og umulig. Fordelen med SAS kan være fler poeng til EB konto. Mye bedre seter. Muligheten for privat sovetid, også pga lengre flight. Når det gjelder servering ombord for dem som vil være oppe og nyte mest mulig er jeg enig i at Turkish gruser SAS. Når det gjelder servicen ombord, crew er jeg mindre misfornøyd en mange andre på SAS. Men hvis en setter asiatiske smil som det perfekte innen service så er jeg enig i at Turkish i snitt er et hakk nærmere. Når det er sagt, av de to produktene ville jeg valgt det billigste. Har TS foresten sjekket SQ på salgspriser?
du får 300% inntjening på Alaska Milage Plan med Finnair Biz. Det er ca 32.800 Milage Plan miles, så poengmessig er Finnair ett godt valg da du vil tjene 32.800 Poeng fra bunnen av og er det tilsvarende Gull, så drar du inn 400% som tilsvarer 43.700 Alaska Milage Poeng I tillegg har de Kampanjer, der du kan kjøpe poeng for redusert pris, slik at du kan fylle opp Alaska Kontoen til neste tur. Hvis du vil ha endel jakter rundt på Pointshound, etter gode bookinger så finner du noe der. Jeg får opp mot 20 Poeng pr USD på de bookingene jeg gjør, og denne vinteren har jeg funnet en rå deal i Phnom Pehn og Chiang Mai hvor jeg får masse Alaska Poeng for penga Så når du får endel poeng, så kan du bruke 60.000 av dem til å fly denne fra London til Bangkok via Hongkong Cathay Pacific har den beste loungen i værden etter mitt syn
Har ikke tid å bytte fra Finnair til Alaska nå er allerede snart silver på under 1 mnd og ønsker veldig et Finnair Platinum kort. Med Finnair får man 3000 poeng OSL-HEL, 16000 poeng HEL-HKG, og sammenslå returen. 38.000 poeng da. Hjelper veldig til Platinum som er 150.000 poeng
Har over 700.000 EB poeng, diamant sikret allerede og 5 mnd igjen av perioden. Har KLM gull, men Platinum er ikke et must her. Hatt Platinum 3 år, så første året med bare gull. Har snart Finnair silver på under 1 mnd inn i ny periode. Ser man får 38.000 poeng på Finnair og de har god pris. Så spørs om det er mitt valg. Erfaring med Finnair business?
Som nevnt over, har begynt inntjening på Finnair så dumt å gå over til alaska?? Har ikke lest noe om det, men lønner det seg med Alaska MP her i Europa? Får man ikke mindre poeng inntjening når man er Alaska Milage Plan vs Finnair plus, på Finnair flyvninger? (Edit: bildet du liket til taler for seg ) Eks: booker man Cathay P via Finnair (AY codeshare) så får man flere Finnair plus poenger enn å boooke en «ren» Cathay flyvning via dems egne sider.
Vært EBD i 4 år på rad, opptjent 1.5 mill Eurobonus poeng, men har aldri flydd SAS business på long haul. Kanskje på tide for min del? Enig med Finnair, jobber opp status der nå. Så er Finnair vs SAS akkurat nå for meg tror jeg
Har ikke flydd SAS C på langdistansen. Men TK har jeg flydd flere ganger til BKK og den er knall. Hvordan er EB opptjeningen med en TK C billigest billett tip HKG? Mye mindre enn sas biz saver vel?
SQ ikke sjekket og aldri testet. Skal fly første SQ i februar neste år, SQ F AKL SIN. Så mulig jeg sparer meg til den. Blir det snakk om SIN, så tenker jeg heller HKG SIN HEL OSL med Finnair hjemreisen for litt ekstra Finnair plus poeng
Det burde være mulig, i alle fall om flyvningene er operert av SAS. Plus saver skal du få modifisert opp til Business saver med riktig bud
Da ble det Finnair: OSL HEL HKG HKG BKK BKK HEL OSL 20450 NOK, business L. på vei ned er eneste ledige seter med vindu: 8L (bakerst i stor kabin), 10,11,12 L. Hva hadde du valgt? A350