Er rekvalifisert som EBD, men skifter nå opptjening til Royal Orchid (TG). Har noen erfaring fra å kreditere ett program, og bruke gullkortet for et annet program for fordelene? Det eneste kravet jeg finner for tilgang til Gull-loungene er dagsaktuell billett med *A og gullkort i samme allianse Denne artikkelen spekulerer i å skifte opptjening manuelt i skranke etter innsjekk, for å beholde fordeler/oppgradering: http://maphappy.org/2014/02/how-to-jump-frequent-flyer-programs-seamlessly/
Complimentary roundtrip upgrades on THAI for all paid published fares excluding discounted Economy Class fares in booking classes G / V / W / L. De har noen andre godbiter også. 5,000 bonus threshold miles on attaining and retaining Gold status Complimentary roundtrip upgrades on THAI for all paid published fares excluding discounted Economy Class fares in booking classes G / V / W / L. Guaranteed Seating in Economy Class for reservations made 72 hours prior to departure and walitlist still open and on valid booking classes Y, M, B Complimentary access to THAI Royal Silk Class lounges world-wide. Benefits with Star Alliance airlines: Priority check-in at counters displaying the Star Alliance Gold symbol. An extra allowance of 20 kilograms, or 1 additional piece of luggage when the piece concept applies. The latter primarily on flights to/from North or South America. To see where Gold Track (Priority Security Clearance) is available visit www.staralliance.com/gold-track Complimentary access to airport lounges displaying the Star Alliance Gold symbol on presentation of same-day departing Star Alliance paid ticket and Gold card. One guest is also allowed provided they are also traveling on a paid ticket for same day departure with a Star Alliance Airline. Priority boarding. Priority baggage handling. Priority reservations waitlisting and airport standby. Gold Birthday Award 2016 Exclusively for Gold status members, redeem Award travel on THAI at 50% less miles during 2016,plus enjoy benefits with partners during your birth month. Click here
Skifter siden jeg ikke orker å fly mer via HKG med SK for å komme meg på jobb i Thailand. Kronglete vei og mange transitstop. Har EBD/G i to år fremover uansett. Merker ikke noe til fordeler i programmet, så faser heller endel poeng over til TG for å få som @Fredrik81 nevner: 1. Én oppgradering t/r til C ved oppnådd gullkort (50K) og 5K bonuspoeng. Du må ha kjøpt en Q-klasse billett for å få booket denne, og det gir 10K poeng til. Gullkortet har du i 2 år. 2. I tillegg får du halv pris på én t/r-poengreise, C 65K poeng eller F til 92,5 poeng. Fra forrige tur har en altså opptjent 65K. Har reist 16 ganger med TG F, så holder en knapp på direkte OSL-BKK-XXX i C. En kan ha stopover i BKK på award. Bookingklasse A hos SK (SAS Plus/VIP Plus) gir 125% hos TG, så god uttelling der. Ser ikke bort ifra enkelte MR.
I prinsippet kan du fly 4 MR t/r til HKG med SK på de VIP-tilbudene, og du vil ha fått TG-gull og to C-reiser. EB-Poeng kan en opptjene på amex og trumf/viatrumf. Det skal sies at det er lite/ingen fordeler med TG-gull, annet enn *A-lounger. Ikke fast track, og lite recognition i følge dem som har det. Må opp på Platinum da, med kun betalt C/F som gjeldende. Og det er det vel svært få som har råd til. I teorien skal jo EBD gi CU, men det er sjeldent, iallefall for de av oss som kjøper plus-billetter IC. Jojo, av de 28 000 EBD så får nok et par noen upgrades. En forumtråd på bc.se refererer at det på pendlermøte med SAS er sagt høsten 2017 for implementering av EB 3.0. Så passer greit å gå for TG nå.
Jeg holdt på meg dette et års tid for lenge siden, da fant jeg ut at man kan lagre to stk bonusprogrammer på en booking, en for å benytte fordeler og en for opptjening. MEN, dette slet systemene den gang med å håndtere, så jeg var avhengig av en god agent på innsjekk. Noen ganger skar det seg og jeg fikk poeng på feil program... hvis du kan så bare registrer det kortet du skal opptjene poeng med. Medbring så det andre for manuell adgang til fast track, lounge, priority boarding etc. Kjedelig ved ombooking etc, for da ser de ikke din Star Gold status. Hvis du bruker to kort i samme booking: FQTS = bonuskort med fordeler FQTV = kortet som opptjening går til En god agent får til dette.
FQTS og FQTV funker bare på enkelte selskaper, så det kommer an på hvilken billettstokk du havner på, 117 er SAS. Selv om FQTS ligger inn er det ikke alltid at den overkjører FQTV som er den vanlige kommandoen hvis du kun har ett bonuskort inne i bookingen.
Fikk med meg de kommandoene der for Amadeus, men er bekymret for at poengene havner feil. Og selvsagt kjipt ift ev ombooking. Mulig en kan dra opp diamantkortet likevel i en slik sammenheng Har en siste tur snart ARN-HKG igjen, 3 av mine 4 flighter på dette strekket har vært delay med 3t. Får man virkelig fast track på OSL med de inkompetente folkene som jobber der? Har selv måtte gå tilbake til check-in når f.eks award-billett ikke viste status. Hjalp ikke å vise Diamantkort... Og hva med innenriksloungen i OSL som er automatisert? Er jo ikke alltid de kantinepersonalet er tilgjengelig. #1 world problems..men likevel..
Jeg vet ikke hvordan det fungerer nå til dags, jeg holdt på i 2008 og det var bemannet fast track og lounge, så man kunne vise kort i tillegg. Erfaringen var heller ikke så god, utrolig irriterende når du får poeng på feil program.
Er krise på IC-flighter med feil kreditering av 15K poeng. Ble det noe diskusjon med dragene, eller gikk det smidig?
Det gikk smidig, gyldig kort medbrakt var aldri noe problem. Som sagt fra en litt annen tid, da det var bemannet alle veier med folk istedenfor automater.
Liten update: Måtte ringe/maile Eurobonus for å skifte ut nr til TG. De kunne bare ha inne ett nummer. Muligens bare Check-in som kjører disse to: FQTS = bonuskort med fordeler FQTV = kortet som opptjening går til For sikkerhetsskyld dropper jeg SK-nr. Hardt å se at det ikke er seatblock på Plus gitt, men nå fungerer den sjelden uansett.
Kanskje drøyt å dra fram en snart 3 år gammel tråd, men jeg bare konstaterer at det å framvise gyldig statuskort i fast track på OSL fremdeles (mai 2019) ikke er bevis godt nok til at de som bemanner fast track'en slipper deg gjennom....
Status må vises på boardingpass, vekterne som står der har ikke peiling uansett. Ser man på andre flyplasser er det en mening med en vakt der siden de har myndighet til å slippe inn manuelt. På OSL har de vel bare plassert en vakt siden det er et krav fra flyselskapet, og droppet opplæringen..