Smart bruk av Shell Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av thecoldfish, 07. nov 2016.

  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Etter Diners Club gjorde seg uattraktiv bestilte jeg meg Shell MasterCard. Kanskje noe jeg burde gjort før da det kan brukes overalt. Nu vel.

    Forstår det slik at Shell MasterCard gir trumf uansett hvor det brukes, unntatt hos andre pølseselgere enn Shell. Men siden det er linket mot Trumf kan jeg vel ikke få dobbel opptjening ved å dra Trumfkortet før jeg betaler med Shell-kortet?

    Andre tips og triks?
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    1,345
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, du får dobbel opptjening ved å dra Trumf-kortet først..
     
    thecoldfish liker dette
  3. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jøss, takk for heads up!
     
  4. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker nå Shell MasterCard alle steder som ikke tar AmEx. Dette for å få trumf-poeng. Men hvor blir det av trumf-poengene; blir de kreditert min trumf-konto en gang i måneden ved betaling av kredittkortfakturaen ?
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    1,335
    Bonuspoeng:
    93
    Drivstoffpoengene kommer direkte på kontoen (tar fort et par dager). Resterende kommer 10. Måneden etter. Altså før du betaler. Husk at SAS Eurobonus mastercard gir 15p per 100kr. Det er mer enn Shell mastercard gir. Men så spørs det jo om årsavgiften på kortet er verdt det. Særlig om du ikke har behov for grunnpoengene...
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vanskelig å forsvare 345 kr i året for 1,1 poeng mer per hundrelapp.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Trenger vel ikke så sinnssyk omsetning for å forsvare det..

    Edit, du trenger 164000kr for å gå under 0,2 kr per ekstrapoeng, så er jo litt..
     
    Last edited: 12. juni 2017
    Anton80 liker dette
  8. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Jeg sjekket poengsaldoen i helgen, men ikke i dag før du svarte, men nå har trumf-poengene tikket inn.
    Jeg har vurdert Sas Eurobonus Mastercard, men funnet ut at jeg ikke klarer å forsvare enda et kort med årsavgift. Sas Amex Platinum til 1700 kr/år i kombinasjon med Shell Mastercard blir det jeg bruker fremover for å få en CT i året. Jeg flyr så lite at det ikke er sikkert jeg har nok poeng til en CT i business langdistanse hvert år heller, men da får jeg vurdere å kjøpe trumf-poeng hos venner.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Når du runder 155.500 kr har du nådd 1726,05 poeng. For 345 kr får du kjøpt 1725. Dette med 13,89 poeng per hundrelapp.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig, jeg blingsa og regnet på 365 :D

    Så skal man være teknisk, og det skal man jo være når man snakker om poeng, så er cut-off på 155 405,50 kr :)
     
    Upsaker liker dette
  11. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man overfører fra Trumf -> Eurobonus når det er kampanje kan man få en vekslingskurs opptil 14.49.
    Kortet som koster 345 i året gir vel også bare 10 poeng per NOK100. Jeg ville valgt Shell MC fremfor SAS sitt til 345.
     
    Upsaker liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du rett i, jeg blander med premium.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det er visst nye regler på opptjening på vanlig kort nå også.
    Så alt avhenger av hvor du bruker kortet, selv om shellkortet nok er en bedre løsning for de fleste.
     
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Ville satt Shell MC godt over vanlig SAS MC. Bedre opptjening, gratis, og med SAS MC tjener en EB kun opp til 100.000 i omsetning (eller var det 200).
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng.
    Du får kun poeng opp til 200k.

    SAS MC har aldri vært et bra kort, så Shell er for de aller fleste et bedre valg.

    Jeg har hatt SAS MC fordi det har vært gratis og kona har hatt mitt Shell MC.. Nå som premiumkortet kommer + point earner kommer nok Shell-kortet til å få mer pause..
     
    Franco63 liker dette
  16. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk rotet meg til å bestille Shell MasterCard nå i januar, men har ikke fått noen faktura enda. Men jeg ønsker å innbetale en del penger til kortet, men får det ikke til da jeg ikke har KID. Noen som vet hvordan KID hos IKANO vil se ut, eller må jeg slå meg til ro med å vente en uke til faktura kommer?
     
  17. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Du finner det vel ved å logge inn på Ikanobank, eller send de mail. Kundeservice svarer på en dag eller to.
     
  18. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Det er bare å ringe dem, så sender de deg en epost med betalingsinfo. Helt problemfritt. :)
     
    Last edited: 03. febr 2018
  19. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke helt: Kontonummmeret står der fra begynnelsen av, men KID står ikke der før du får første faktura.
     
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Var redd det var løsningen.. Men nå er det bare en uke igjen så det klarer jeg å vente.
     

Del denne siden