Har lovet hvert av mine avkom en tur med far til "valgfri" destinasjon når de begynner på skolen. Nå er det endelig klart for en noe koronautsatt tur for eldstemaninne. Ferden går til Washington DC via Brussels med SN i C. Planen er å titte litt rundt i byen, besøke noen museum samt en utflukt til Kings Dominion i Virginia. Hotell for første to netter er booket via @milehigh og alt er klart. Vi sitter nå på flytoget (0450 er for tidlig på en lørdag må jeg får sagt) og håper å rekke en tur i stua for litt frokost før boarding. Har ikke sett så mange rapporter fra SN Biz så tenkte det kunne være interesse med et lite reisebrev, med fokus på selve reisen med SN.
Første leg OSL-BRU med SN sin A319 er gjennomført. Dessverre bussgate fra OSL, ikke det man trenger en grytidlig morgen. Selve turen er ikke mye å skrive hjem om. Pluss for blokkert midtsete og frokost som er mer enn en polar rull, samt egen frokost for barn. Maten var god, men litt liten porsjon. Ellers veldig standard affære. Da går turen opp in"The Loft" for frokost nummer 2.
Fristi… det er leeeeenge siden jeg har sett det. Var på en slags lanseringsfest av en ny smak på 90-tallet på en nyåpnet grensepost mellom Nederland og Tyskland. Grenseposten ble lagt ned like etter at den ble åpnet. Nok irrelevant info nå… regner med dere tar tid til å sjekke ut litt Kuifje/Tintin kunsten som står litt omkring på BRU? God tur!
Da har vi nettopp kommet oss ombord. Pre-departure bobler dukket opp umiddelbart. Var så heldig å få SSSSS, så måtte gjennom en ekstra sjekk på gate. The Loft var en ganske god opplevelse. Har vært der noen ganger før, men virker som de har utvidet/pusset opp litt siden da. Evt. var det fraværet av Leffe i kroppen som endret persepsjon. Uansett en ok+ lounge. Pluss: stor plass, fresh, lite folk, bagasje skap,massasjestoler, bra utvalg øl (smakte ikke) Minus: kjedelig og litt begrenset matutvalg, ingen non-schengen lounge så litt vrient å time hvor lenge man kan bli før avgang.
God tur bortover og takk for at vi får være med. Flott å høre litt om et produkt det ikke skrives om så ofte. Og kanskje litt fra et barneperspektiv. Uansett, ha en flott tur vestover, med eller uten Leffe og pre departure dråper.
[QUOTE="bunit, post: 492701, member: 7538" Minus: ingen non-schengen lounge så litt vrient å time hvor lenge man kan bli før avgang. Er non-Schengen påskestengt? Skal samme vei om et par dager bare med SK+UA.
God tur! Hadde selv en god opplevelse med SN i business for ca et år siden. Fikk en maskin i eurowings livery og det var så absolutt godkjent målt opp mot andre mer kjente produkter.
God tur. Anbefaler dyreparken i DC, men billett må reserveres på forhånd. Samme gjelder flymuseet i sentrum. Resten av museene er det bare til å gå rett inn i. Var der for to måneder siden med en 5-åring på slep selv.
Da har vi hatt et par fine dager i DC. Sightseeing, shopping og Dinos Alive har fått tiden til å fly. Nå skal vi ut til DCA å hente leiebil, før vi setter kursen mot Kings Dominion. Her prøver jeg meg av en slags review av SN Biz i A330 for voksen og barn: Transfer & Boarding Tar med dette punktet, da det er en viktig del av totalopplevelsen. Særlig barn. BRU er en meget kompakt og oversiktlig flyplass for transfer. Korte avstander, god skilting og korte køer til tross for mye folk og påsketrafikk. Transfer her er faktisk blant de bedre i Europa, sammen med steder som MUC, ZUR og kanskje CPH. Selv om selve tilbudet i form av shopping etc nok ikke er det beste. Boarding var relativt organisert, selv med SSSS. Ikke helt ANA på LHL standard, men fikk ihvertfall priority gjester inn først uten alt for mye kaos. Gir 3,5 av 5 Sete SN har en interessant konfig med alternerende 2 og 1 på vindusradene. Dette gir noen "tronseter" som dekker samme bredde som 2 seter. Reiser man alene er valget ganske enkelt mao. Ellers er selve sentene ganske standard "forrige generasjon" C seter som ligner på sentene som brukes av LOT og Turkish. Vi hadde en 2er ved vindu på rad 2. Poden tok vindussetet og jeg ved midtgangen. Personlig liker jeg disse setene godt når man reiser 2. Det er god plass, god lengte og føles romslig. Fotbrønnen er også stor og føles i praksis aldri som en "brønn". Når man sitter på de første radene føles det også ganske privat da man ikke ser så mange andre pax. Selve sitteputen var av en luft-variant som kan justeres. Noe som faktisk fungerte ganske godt. I sengeposisjon er det en ganske merkbar "skjøt" i setet. Dette kan sikkert irritere noen, men for meg var det ikke noe problem. For en 7 åring i innerste sete blir det en veldig skjermet og fin plass. Vi fant også ut at det er mulig for en liten person å ligge med hele kroppen inne i fotbrønnen Ellers er det ok med lagring og andre features. Gir 4/5 trukket opp av tronssetene som ser veldig bra ut. Mat og service Crew var rett å slett veldig bra. Årvåkne og vennlige. Ga også masse oppmerksomhet til min datter som fikk diverse gaver, snacks og fine kommentarer. Jeg hadde aldri behov for å finne noen av dem, som er et godt tegn. Hovedmåltid ble servert ganske raskt etter avgang, fulgt av et lett måltid/salat en time før landing. Maten var middels. Smakte godt, men ikke veldig spennende utvalg. Ganske lite mat totalt sett. Pluss for barnemåltid som visstnok var godt og hadde litt ekstra godsaker med kjeks, baby bel ost og litt sjokolade. Fikk ikke smakt så mye på drikke, men de hadde et imponerende øl utvalg. Det er pluss i min bok. Legger bilder av meny nederst. Gir 3 av 5 IFE Dette er desverre et lavpunkt. Rent hardware messig er alt helt på det jevne, skjerm var responsiv og passe stor. Problemet er at utvalget av innhold var noe av det tristere jeg har sett. Foruten et utvalg "African Cinema" var det lite både i mengde og kvalitet. Både for barn og voksne. Gir 2 av 5. I sum en fin tur. Vil si SN leverer et ganske bra produkt som er på det jevne ift Europeiske carriers. Ingen kvaler med å velge igjen. Meny
Imponerende ølmeny! Men det er tross alt et Belgisk selskap. Mimrer litt om en tur jeg hadde med de for lenge siden, var sliten etter en dagstur til Brussel (fra Oslo, ned i 6-tiden og tilbake tidlig på kvelden etter en runde hos EU), på økonomi. Bestilte en øl, fikk den. Litt senere kom hun tilbake med en ny øl "fordi du ser så sliten ut tenkte jeg du ville ha en til". Belgisk service på sitt beste Må si at dette reisebrevet ga meg lyst til å bestille en longhaul tur med de.
Da er vi tilbake på "The Loft" og snart klare for siste leg hjem. Fin tur med SN tilbake over dammen. Denne gang hadde vi midtsete på rad 1 og det er faktisk de beste setene dersom man er 2. Gedigen fotbrønn med ekstra lengde, samt masse oppbevaringsplass sammenlignet med 2er ved vindu. Både jeg og poden sov fra setebelte av til setebelte på. Så det eneste noen av oss rakk å konsumere var en digg belgisk øl. Må igjen skryte av setene, liggekomfort er topp og jeg sov som en sten i 7 timer (noe som ikke pleier å skje). Må også komme med en liten oppdatering på lounge review. Oppdaget en helt ny fløy med soverom, dusjer og massasjestoler. Så the Loft seiler plutselig opp som en av de bedre loungene.. Over og ut. Takk for følget.