Sommerferie i Europa 2019 for 2 voksne og 2 barn fra BGO. Har Fly-premium med SAS. Håper noen kan komme med innspill/forslag. Med ordinære EB-poengpriser kommer en europa-reise fort opp i 90 000 poeng t/r for 4 pers, noe som nesten dekker inn to personer i C-klasse interkontinentalt. Kommer det normalt EB-kampanjer for sommermånedene eller er dette ansett som "melkeku-perioden" til SAS hvor man legger bort kampanjer og jeg må heller vurdere å betale 14000nok for 4 personer?
Det pågår en poengkamjanje akkurat nå. https://www.sas.no/eurobonus/offers-and-news/award-tickets/ Som ikke er aktuell for deg. Men, det går jo an å booke ledige awardseter nå, og heller kansellere og booke på nytt om det skulle komme et godt tilbud enten på pris eller poeng? Forutsatt at du har poengene.
Om ein må reise i fellesferien, så kjem ein fort opp i ein del tusen per person til dei fleste destinasjonar. Men det kan vera vanskeleg å finne bonusbillettar, så då må ein vera fleksibel. Så om du har nok bonuspoeng og er fleksibel, så kan ein spare ein del på å booke med bonuspoeng(15 poeng per krone, gjer 6000 kr for 90000 poeng, og ca 2000 i avgifter) Men må du ha faste rammer, så er det nesten betre å kjøpe billetter til 10-12 000 kr. Og som @ccurrahee seier, så er bonusbilletter fleksible, og då er det berre å kaste seg over tilbud som kjem!
fant tur til kroatia i sommer t/r i plus for 2+2+infant kosta meg 2300 i skatter fra bgo. 90 000 poeng
Takker for gode svar. Antar denne kampanjen gjelder de fleste reisemål i Europa, men synes det ikke kommer helt godt fram. Får bruke kvelden til å lete
Greit å se på LH biz når du sammenligner og skal reise med spedbarn (hvis spedbarn er over ca 1 år iallfall) da er nemlig fritt midtsetet strålende til å plassere «gratis» spedbarn uten betalt sete. Sommerflyvningene våre har alltid vært smekkfulle, så orker ikke å ha vår halvannenåring på fanget, og med LH slipper man det. Men å i det hele tatt få bonusreise for 4+1 (samme antall som oss) til et feriemål i fellesferien er godt gjort, du kan ikke regne med kampanjer.
Bra tips! Viktig bare å velge rad 4 eller lenger bak så man ikke får et fastmontert bord. Eller er de borte fra alle fly ?
Nei, eg hadde fire LH-flights forrige veke der det var bord i alle flya. A320 og A321. Men eg telte ikkje radene.
På mine 5 legs for noen uker siden var det kun en flight med bord og det var mellom fra og muc. Ellers var det sete. Tror det er litt hipp som happ
Det har ikke vært noe problem på våre tidligere flighter med LH, men det kan ha vært bare flaks. Endret plassreservasjonen for sommerferieturen for å unngå de første fire radene nå, hadde vært en ubehagelig overraskelse.