Spørsmål ang div flybonus..

Tråd i 'Bonushjelp' startet av jtmath, 03. juni 2014.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Jeg lurer på hva som lønner seg ang det og få best utnytta mine poeng oss div selskaper,jeg er medlem pr i dag oss Klm,Qatar,Singapore,Thai,Turkish air.Har mest poeng i dag oss Sas og Klm..
    Og har pr i dag ca 40 tusen poeng oss sas,Jeg har sist mnd reist med turkish airline og skal i august reise til Bangkok. Så hva lønner det seg for meg og gjøre ang mine poeng i Turkish som jeg ikke har fått registert ennå og de som jeg vil få på når jeg skal til Bangkok i august?? registerer alle mine reiser på Sas? For jeg reiser en del privat reiser i året med forskjellige selskaper,der det er billigst og best service :) Vil jo oppnå sølvkort raskest mulig da :) Så kom gjerne med tips til meg :)
     
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, og velkommen til Bonusfeber!

    Siden du har en del poeng hos KLM bør du sjekke dette tilbudet hvor de har opp til 50% rabatt på bonusreiser: http://bonusfeber.no/flying-blue-50-rabatt-pa-bonusseter/
    Den aller letteste måten å få gullkort på er å samle poeng hos Aegean Miles & Bonus. Les mer her: http://bonusfeber.no/letteste-vei-til-gullkort-aegean-miles-bonus/

    Hvis du flyr nok til å få gullkort med SAS ville jeg vurdert å skaffe meg SAS EuroBonus AmEx Platinum, som gir deg en companion ticket når du har brukt 100 000 kr på kortet ila et år.Da kan du fly to for prisen av en med bonuspoeng. Les mer om dette her: http://bonusfeber.no/tjen-eurobonus-poeng-nar-du-betaler-med-kort/

    Hvis du flyr bare litt mer enn 19 000 miles (som er grensen for gullkort med Aegean), ville jeg nok ha satset på Aegean Gold.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til bonusfeber, ja.

    Jeg ville også ha satset på ett program som hovedprogrammet mitt og dersom du reiser billigst mulig, er opptjeningen hos KLM veldig dårlig på de billigste billettene. Jeg ville heller ikke startet opptjening hos Turkish eller Thai da det ikke gir benefits når du flyr med SAS. Jeg er selv Star Gold i flere selskaper og selv om du kommer inn i SAS sine lounger, kan du feks ikke bruke fast track i Oslo, København eller Stockholm som Star Gold.

    Det å opptjene Eurobonus sølvkort er utrolig enkelt i det nye Eurobonus. Du trenger kun 10 flighter og du er sølv. Med sølv får du nå tilgang til SAS loungene og fast track 3 måneder i året (1. juli til 1. september) og rundt juletider, noe som er en veldig bra bonus.
     
  4. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Takker for alle svar,gjør nok som du sier Tommy :) holder meg til Sas og legger poenga inn der:) Men når det gjelder fast track,gjelder det bare meg? eller kan de som reiser sammen med meg også bruke den? (Famillie) som reiser på samme booknr? Er det kun Sas jeg må reise med ang det med 10 flighter eller gjelder det alle i stair alliance?
     
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Oversikt over fordelene finner du her: http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/

    Det er ikke spesifisert om du kan ta med gjest i fast track, men du kan i hvert fall det i loungen. De 10 flightene må være med SAS.
     
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tatt med gjest gjennom fast track flere ganger, men vet ikke hva som er policy.
     
  7. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Som sølv eller gull? Som gull er policy at man kan ta med gjest, men er usikker på om EBS kan det i de periodene det gjelder.
     
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Sales Info hadde svaret, policy er at man ikke får ta gjest i fast track som EBS.

    upload_2014-6-5_1-2-39.png
     
    Islending and Henning like this.
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Som gull.
     
  10. mcleif

    mcleif Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Vet du hva policy er for EBG da?
     
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Én gjest/venn eller nærmeste famile.

    upload_2014-6-5_10-54-50.png
     
    mcleif and tommy777 like this.
  12. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Så det er ikke mulig å ta med en gjest i fast tracken i TRD eller SVG, eller er SAS bare sene med å oppdatere informasjonen sin?

    w
     

Del denne siden