Spørsmål om leiebilforsikringer (Samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 16. mars 2016.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Insideflyer har en søkefunksjon som tilhører steinalderen og er katastrofal i bruk.
    Ja, mulig flere bør legge litt mer innsats i søking. Men det må også være helt innafor og spør syns jeg ;)

awt liker dette
  2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Du er for snill, indahla har 1244 innlegg på forumet. Da bør man ha lært basic stuff.

vegardg liker dette
  3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,381
    Bonuspoeng:
    183
    Er to tråder med hvordan man søker seg til riktig tråd/post, så det bør være en smal sak å lære seg.

https://insideflyer.no/forums/threa...ig-bruke-søkefunksjonen-på-insideflyer.10810/
    https://insideflyer.no/forums/threads/hvordan-finne-riktig-tråd-med-google.11180/

afirm, vegardg, Henrik and 1 other person like this.
  4. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Er det ingen egenandel? Sixt prøver å svindle meg med2 skader, heldigvis har jeg bilde av skade 1 fra når jeg hentet bilen, men ikke skade 2. Jeg er ikke 100% sikker på at den ikke har dukket opp mens jeg har hatt den, men tror ikke det.

Har tryg reiseforsikring extra og sas amex platinum.

5. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 15. sept 2019
  6. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Har et spørsmål mht. at jeg skal til å leie bil i USA.
    Jeg er temmelig paranoid når det gjelder dette.... Har tenkt å bruke Hertz norske side og bestille bil i L.A. Informasjonsboblene som kommer opp når man ser på de inkluderte forsikringene er på engelsk, og det er spesielt det de kaller LIS jeg har hengt meg opp i... Slik jeg tolker det er dette ansvarsforsikring, dvs. man er dekket for skader jeg måtte påføre andre. Er dette riktig, og er dette inkludert når man leier gjennom norske Hertz, eller må jeg tegne noe i tillegg?

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Kaster meg på denne med et spørsmål: har dere noen gang hatt behov for veihjelp i utlandet, f.eks USA, når dere har leiebil? Hva gjør dere isåfall da? Jeg skal innrømme at jeg ikke på rams kan si hva jeg skal gjøre hvis jeg har et problem med leiebilen, annet enn å prøve å ringe leiebilselskapet.

8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,476
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebil selskapet du skal kontakte ja :)

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,631
    Bonuspoeng:
    293
    Når du tar ut bilen, får du med leiedokumentet og der står det telefonnummer du skal ringe i tilfelle trøbbel.

10. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg liker ikke å åpne nye tråder med (de dumme) spørsmålene mine, så da bumper man heller noen gamle. :)

- Leiebil i USA gjennom avis.no. Der står det at følgende er inkludert:

Skjermbilde 2018-10-19 kl. 19.56.57.png

Jeg finner ingen mulighet til å gjøre noe som helst vedr. forsikringer på nettsiden (de må isåfall være veldig godt skjult).

Så spørsmålet, er jeg dekket med det jeg trenger her med tanke på at egenandelen er $0 (gitt at dette stemmer)?

Jeg ønsker å være dekket med det jeg trenger, og ønsker ikke å måtte krangle med noen i en skranke og gjøre noe dumt (enten det er å velge unødvendig forsikring, eller å avstå fra noe jeg burde hatt).

11. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilke kredittkort tilbyr gratis leiebilforsikring?

Har ikke satt meg så nøye inn i dette da jeg sjelden leier bil, men en gang i blant må det til og benytter da Yabank som dekker egenandelen med inntil kr. 10.000,- om jeg har forstått vilkårene riktig.

12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Nye SAS Amex Elite som kommer i nov. eliminerer i alle fall behov for ekstraforsikringer på leiebil. Dyrt (4000 pa), men gir 20.000 statuspoeng p.a. så en er automatisk EBS, og på god vei mot EBS med kortet, pluss CT-muligheter..

13. Kabazzi

Kabazzi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Vi drar til Italia førstkommende mandag og har i Milano reservert en Fiat 500 eller lignende fra Sixt. Det jeg kom til å tenke på er om vi trenger noen ekstraforsikringer for ikke å bli gjeldsslaver om vi skulle komme opp i et uhell?

CDW og TP (tyveriforsikring) er de to forsikringene som nevnes på hjemmesiden deres, her. CDW er vel den jeg tenkte bør tegnes? Noen som har noen innspill på dette?

Edit: Jeg ser CDW (excess: 2000€) og TP (excess: 1500€) er inkludert i leien, men bør man vurdere å oppgradere disse så egenandel blir lavere, eller blir dette bare en vurderingssak om hva slags risiko man er villig til å ta?

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du har egenandelsforsikring gjennom kredittkortet du betaler med eller på andre måter så ville jeg ikke ha valgt andre forsikringer enn minimum.

15. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har tegnet en If Super Reiseforsikring. Den dekker meg hele året, fra jeg går ut inngangsdøren min til jeg kommer hjem. Den dekker også ubegrenset egenandel på leiebil, samt tap av nøkkel på leiebil.
    Valgte dette da jeg noen ganger betaler kontant for leiebil(type Ferrari), selvsagt med leiekontrakt. Med egenandel på 50-60.000kr, samt alle andre dekninger, så mener jeg 1000-lappen i året er verdt det.
    Med denne forsikringen i bunn, takker jeg selvsagt høflig nei til noe annet enn minimum hos leiebilselskapene.

Last edited: 30. okt 2018
  16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,476
    Bonuspoeng:
    183
    Bare husk at om du har fortalt en historie til DNB så er nok dette registrert i FOSS registeret og om du kommer opp med en annen histore enn det som skjedde til feks storebrand så er det forsikringssvindel og hvis det da er registrert i FOSS med en annen historie allerede så risikerer du mer enn bare avslag :)

Last edited: 18. nov 2018
  17. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Når det gjelder USA er jeg aldri kjip med å tegne ekstra forsikringer. Skulle man komme opp i en ulykke så er det lett for at man kan bli saksøkt av motparten. LIS er jo da forsikringen som kan dekke en del av dette beløpet. Så LDW og LIS er viktige forsikringer i USA etter min mening:)

18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,476
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe jaja :) Selv om du ikke har meldt noe så er det du har spurt om notert, sånn at i tilfelle du skulle ringe inn en uke etterpå for å melde, så er den opprinnelige historien din lagret ;)

Dessverre ingen forsikringer som dekker gjenglemte ting..

20. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har en toppforsikring på reiseforsikring ( eks. superforsikring på Europeiske) dekkes egenandel på leiebil. Det samme med toppforsikring på innboforsikring som dekker de ting Power m.fl prøver og selge med varen. Hadde SAS amex platinum med egenandelforsikring, men kuttet ut kortet da den muligheten forsvant med nytt kort. Må opp på Elitekortet for og beholde den fordelen. Egenandelforsikring kan tegnes som tilleggsforsikring på flere kredittkort, som blant annet SAS mastercard Premium.

Del denne siden