Siden min bedre halvdel ønsker seg spa opphold til jul (ja jeg vet jeg er sent ute.... ), tenkte jeg å se mot østligere strøk, type Praha, Budapest, evt andre europeiske land. Etter diverse undersøkelser i Oslo området og Norge generelt, skal de jo fort ha 5000+ for en helg..Da er det kanskje like så greit å se seg om etter andre alternativ. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Budsjett på ca. 5000?
I min familie har det vært veldig vanlig med reisegaver, men alt har ikke nødvendigvis vært bestilt og booket, men gjerne grovplanlagt. Du kan jo f eks lage et kort eller en form for invitasjon, og si noe ala du skal på spa-weekend ila våren 2018, slik at du har litt tid til å finne en reise som er både hyggelig, godt planlagt og økonomisk. Du MÅ jo ikke ha alt bestilt og ferdig til jul. Da kan det også være lettere å planlegge når dere skal ta dere fri fra jobb, hva hun kan tenke seg, osv. EDIT: Gdansk er vel en populær by i så måte. Mener det er en god del spaopplevelser der, og veldig godt rykte for god shopping, hvis fruen er interessert i det. Ser ut som det er veldig billig fra Oslo med norwegian (allerede i januar priser fra 299-799 avhengig av hvilke dager du flyr).
Hva med Riga? Hotell og spa er billig. Havna på det istedenfor Tallinn grunnet hotell og spa virket billigere.
Jeg ville satset på Budapest, men nå har jeg vært der så mange ganger at jeg vel egentlig er inhabil... Elsker den byen.
Hvis dere gidder å kjøre litt leiebil så foreslår jeg å fly til Praha å kjøre bil til Karlovy Vary. (Karlsbad) https://www.karlovyvary.cz/en Fantastisk fin by og hele byen er bygget opp på grunn av varme kilder som popper opp over alt og SPA hoteller. SPA by nummer 1 i Europa.