Hei! Skal en tur til Oslo i bursdag om et par helger(fra bgo) Og skulle da hatt med meg to stk nattbord(?) Long story short, bursdagsbarnet har en navnebror i utlandet som er møbelsnekker.. Disse kommer ferdig snekret, i kasser, typ størrelsen av en liten krakk. Spørsmål er, sjangs for å få med disse som spesialbagasje, og får jeg med meg 2 spesialbagasje med EBG? C
Tror ikke dem bryr seg så veldig mye akkurat hva du sender. Fruen har flere ganger sendt sykler som spesial bagasje fra OSL til BOO som EBG og har aldri måtte betale noe ekstra. Ser også følgende på SAS sine sider: *** Også ski, golfbag etc. Maks 23 kg/stk.
Er sikker på SAS ikke har noe i mot det, så lenge det er forsvarlig pakket og du selv er klar over at skjøre ting sendes på eget ansvar. Som EBS har jeg sendt alt mulig merkelig som spesialbagasje uten ekstra kostnad, fra barneseng til ekspedisjonspulk til en kasse med tomme ølflasker.
Tar med alt mulig rammer(rammel med Sony spell check ) til bortebane (borteboende Sony spell check) unge innenlands med SAS. Aldri problem!
Null problem der - selve kassen var jo surret inn i noe stoff så ikke flaskene skulle fly veggimellom, og det gikk som smurt. Hva gjør man ikke for en hjemmebryggende mor?
Fann ein tråd om spesialbagasje, so eg prøver her. Har akkurat flytta til LYR, og skal heim til fastlandet i helga. Har tenkt å prøve å få med meg diverse som ikkje vart med i første omgang, deriblant kjøkkenmaskina mi. Kan den sendast som spesialbagasje? Sjølvfølgjelig skikkeleg pakka i original forpakning. Og kan flytteesker sendast som bagasje eller spesialbagasje?
Det er ei sånn, med vekt på 14,5 kg. Ser ikkje for meg å prøve å ha den med som handbagasje AES-OSL-TOS-LYR.
Tjææh, jeg hadde gått for det dersom jeg fikk den ned i en ryggsekk/bag med noenlunde akseptable håndbagasjedimensjoner. Book plass ved vindu og sett den under setet foran så plager du ingen
Ellers trenger du ikke kalle det spesialbagasje når du sender en ekse. Har sendt en diger sous vide maskin fra CPH til OSL i originalforpakning, ingen problem der.
Gikk for å ta den som handbagasje, fikk et litt rart blikk i sikkerheitskontrollen, men gikk heilt fint!
Jeg skal ut på tur litt senere i år og skal ha med et kolli som går som spesialbagasje. Jeg kan sjekke inn 4 kolli á 32 kg, men er det andre vektgrenser på spesialbagasje?
Må skibag registreres som spesialbagasje eller ikke? Reiser i Plus/Business, men informasjonen er tvetydig?
Ja. Jeg synes informasjonen er ganske klar jeg. Inkludert i prisen, men må søkes om på forhånd via et skjema. Svar kommer vanligvis ganske fort.