Jeg prøver å komme med t/r OSL - LAX i april/mai i business med SAS. Har på varsel på awardhacks, og får stadig vekk datoer som kan passe på enten tur eller retur. Men aldri begge på likt... Er det slik at jeg kan booke en vei om gangen uten problemer? Og hvis jeg plutselig ikke vil reise på den datoen jeg har booket, er det lett å avbestille? På forhånd takk for hjelpen
Ja, du kan enten avbestille igjen selv eller ringe inn når du finner billett nr 2 så kan SAS sette sammen billetten. Merk at de også må avbestille billett 1 for så å bestille t/r.
Herlig! Er dette noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg ringe noen? (merker at du skriver "de" i siste setning) Og er det smarteste å bestille én og én som det der? Eller å bestille business én vei også en ikke-bonusreise tilbake, i avvente av en bonus på returen?
Ja - jeg bestiller ofte bare to en veis. Da er jeg mer fleksibel dersom det dukker opp biz på returen, eller jeg vil ha muligheten til å endre retur etc.
Dersom du har booket en strekning og skal legge til en ny, rører de ikke den strekningen som allerede er booket, da legger til bare til den manglende. Men har du to bookinger kan de ikke slås sammen, og da må det avbestilling til, så beste løsning er å ringe inn når slikt skal gjøres - noe jeg har gjort flere ganger.