Spontan *A First - Innspill

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lochlite, 01. juli 2024 kl 14:35.

  1. lochlite

    lochlite Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hei

    Har lenge sittet å tenkt at man burde få seg en *A F flight ut fra FRA før SAS trer ut av alliansen. Og så ble plutselig kalenderen for meg og partner litt mer åpen enn vanlig og jeg tok Eurobonus brillene på og begynte å lete.

    Kom over flyvninger fra FRA - EWR nå på torsdag 4.juli med retur i biz FRA - OSL 7.juni, liten kjekk helgetur der altså. Men finner ingenting ledig fra OSL - FRA. Alternativet er da å kjøpe billetter for ~6000 OSL - FRA. Spørsmålet blir da om det er verdt det, spesielt når vi må kjøre Oppdal - Oslo - Oppdal i tillegg.

    04 JUL 2024 Frankfurt FRA – New York EWR 13:20 - 15:40
    07 JUL 2024 New York EWR – Oslo OSL 18:50 - 08:15 +1

    Vårt neste alternativ er 18 - 21.juli, men det er jo slettes ikke sikkert det dukker opp noe i F da.

    Tar i mot gode råd og innspill på flere fronter her:
    - Bør jeg blåse 152 500 poeng + CT for F opplevelsen?
    - Hva er sjansen for at det åpner seg bonusbilletter OSL - FRA 03. eller 04. juli (må jo komme tidsnok slik at vi har noen timer på F terminal)
    - Hva tror dere er sjansen for at det åpner seg F billetter om to ukers tid?

    Rådvill takk
     
  2. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk om du kan komme deg OSL-VIE og så VIE-FRA -ut i verden. Jeg måtte gjennom den reglen for å få booke OSL-FRA for en tid tilbake. Mulig du må overnatte i Wien, men da får du jo nesten to ferier i en smell. Det går litt tid med det bare.
     
    lochlite liker dette
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    681
    Likes mottatt:
    2,282
    Bonuspoeng:
    93
    Har lest flere erfare at når F langstrekk FRA-XXX er lagt inn i bestilling så får man også lagt til OSL-FRA selv om separat søk ikke viser ledige bonusbilletter OSL-FRA. Alternativt har jeg vurdert å fly til DUS og overnatte der, det er under 1,5 time tog fra Dusseldorf hauptbahnhof til FRA flyplass.
     
    lochlite liker dette
  4. lochlite

    lochlite Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Er veldig lite bonusbilletter tilgjengelig ut fra OSL 03/04.juli ser jeg. Men skal definitivt sjekke opp VIE og LH-F trikset hvis det blir avbestilling.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,945
    Likes mottatt:
    7,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekket med awardfares mixed cabin søk nå (krever at du skrur på Air Canada og/eller United FFP i filter siden SAS ikke støtter mixed cabin søk). Det eneste som er tilgjengelig for 2 personer med en mellomlanding er OSL-MUC-(overnatting)-EWR den 4. juli, med avreise Tyskland 5. juli. Søker du med to mellomlandinger kan du derimot fly OSL-FRA-(overnatting)-MUC-EWR den 3. juli. Da kan du overnatte på FRA og bruke First Class Terminal før FRA-MUC og first class lounge i MUC. Selv om du kanskje ikke får så mye ut av FCT når FRA-MUC går klokka 08:15 på morgenen :(

    Du kan også søke på united.com/aircanada.com direkte for å sjekke tilgjengelighet på denne måten. Det kan også åpne seg mulighet for å fjerne den ekstra mellomlandingen senere.

    Screenshot 2024-07-01 at 15.31.01.png
     
    Last edited: 01. juli 2024 kl 15:33
    magnusant liker dette
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,945
    Likes mottatt:
    7,153
    Bonuspoeng:
    183
    Og hvis dere helst vil reise FRA-EWR, så ser det ut til at dette er eneste mulighet bookbart idag:

    Screenshot 2024-07-01 at 15.29.40.png
     
    Sykkelthor liker dette
  7. lochlite

    lochlite Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for gode innspill @Jorge :) Har sittet endel i telefonen med CT nå, men de finner ingenting som er bookbart. Får ha litt is i magen og forsøke igjen i morgen og se om det kommer noen avbestillinger..

    Tenker endel timer på FRA må til for at det skal være verdt det. ;)
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,945
    Likes mottatt:
    7,153
    Bonuspoeng:
    183
    Kan være en fordel å reise kvelden før hvis det åpner seg noe mer tilgjengelighet ja :D Ser ut som det per nå går for en person, men ikke to. Har du flaks åpner det et sete til på OSL-FRA i morgen.
     
  9. lochlite

    lochlite Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Ser du et sete direkte OSL - FRA eller er det den bookingen over via ARN @Jorge ?
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,945
    Likes mottatt:
    7,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg så et da jeg sjekket tidligere idag, men ser ut til å være borte nå :/
     
    lochlite liker dette
  11. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    391
    Likes mottatt:
    449
    Bonuspoeng:
    63
    Kan være en idé å booke F-legene, du har jo 24t på deg hvor du kan få alt refundert, og noen få dager før utreise er det veldig dynamisk tilgjengelighet på tilslutning, plutselig er det ledig imorgen, og da er det kjipt om F er borte.
     
  12. lochlite

    lochlite Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Update, har booket følgende, så vi må bare komme oss til FRA fra OSL nå :)

    04 JUL 2024 Frankfurt FRA – New York EWR 13:20 - 15:40 i F
    07 JUL 2024 New York EWR – Oslo OSL 18:50 - 08:15 +1 i Biz
     
    RoadKing, trygveat and eventyrer like this.
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,534
    Likes mottatt:
    6,720
    Bonuspoeng:
    183
    På spørsmålet om det ev. er verdt å bruke 6000 på billetter t/r Frankfurt så hadde det vært en no-brainer for min del.
    Ser ut til at du kanskje allerede har kommet til samme konklusjon i og med at du allerede har bestilt turen fra FRA :D
     
    lochlite liker dette
  14. lochlite

    lochlite Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Booket OSL - FRA 06:35 - 08:40. Det gir oss litt over 4 timer på F terminalen. Nå er det lov til å begynne å glede seg. :D

    Da gjenstår det bare å se om det slippes F på returen søndag eller mandag...
     
    RoadKing liker dette
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,387
    Likes mottatt:
    4,212
    Bonuspoeng:
    113
    For FRA så lønner det seg ofte å prøve dagen før OSL-CPH-FRA med SAS. Men nå i juli er det kanskje ikke så mye tilgjengelig.
     
  16. lochlite

    lochlite Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Dukket opp C billetter fra OSL - FRA 06:35 nå, så da kan jeg kansellere min cash booking med LH. Dette går jo nesten for bra..
     
    Malmo, Preference and magnusant like this.
  17. truetraveller

    truetraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Vi sees på LH402;)
     
    lochlite liker dette
  18. lochlite

    lochlite Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hahaha. Ja, fikk nettopp en messenger melding om at vi kjører cabin takeover på den flighten :D
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,692
    Likes mottatt:
    21,746
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kan bli stygt ...
     
  20. MrBonus

    MrBonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Selv om lochlite har kommet i mål med bestillingen, og da spesielt første etappe fra OSL til FRA, så må jeg nevne at jeg i dag snakket med en meget serviceinnstilt svenske på CT-telefonen som fant et leg som ikke dukket opp noe sted på mine søk. Jeg drar fra FRA til ICN i F på fredag, men fant ingen connection fra OSL hverken på awardfares, awardhacks eller *A-søk. Svensken trakk derimot OSL-BLL-FRA i C opp av hatten umiddelbart. God tur til Uniten. Her blir det helgetur til Seoul og min jomfrutur i LH F :)
     
    Last edited: 03. juli 2024 kl 07:47
    lochlite, Upsaker, Preference and 4 others like this.

Del denne siden