SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

1. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Etter en lengre prat med SAS Sverige i dag på jakt etter vanlige bonusbilletter (ikke CT) er mitt inntrykk sånn passe over agentene.

Jeg forsøkte først og fremst å finne seter på rutene LHR-SIN begge veier, samt SIN-SYD. Nye A380 er målet, men de andre rutene fungerte som backup. Agent fant ingen seter i F for de ti datoene i oktober vi lette på. Heller ingen seter for 10 datoer i november samt for 7 datoer i desember. Dette var handlingsrommet mitt. Utfall - agent fant overhodet ikke en eneste F billett med SQ ut fra Europa (han sa han søkte ut fra hele Europa tiltross for at London var fokus) for et stort antall datoer...

Spent på om Tallin kommer frem til det samme i morgen.

Xflipper and NoLimit like this.
  2. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Foreløpig trur eg ikkje du finn noko ledig i nye F på A380.
    Eg hadde ein gjennomgang med agenten på fredag, då gjekk vi igjennom både LHR, FRA og SYD for mesteparten av juni, september, oktober og november.

Det har vel vore skrive at det kan kome tilgjengelegheit på LHR og FRA, so vi kan håpe at det kjem etterkvart, men tvilar dessverre på at SQ legg ut seter i nye F med hensikt. Kanskje ein kan prøve å få booka gamle Suites og håpe på at flyet vert bytta ut med ei ny eller rekonfigurert A380 før avreise.

Eg er klar til å hive meg over telefonen med ein gong det eventuelt måtte bli noko ledig i nye Suites (svært avgrensa ledigheit i saver), men når ein ser på kor vanskeleg det er for Silverkris-medlemmar å få tak i desse, so er det rart om det vert enkelt for oss.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Løsningen er å notere navnet på vedkommende, si takk for hjelpen å ringe opp igjen par minutter seinere før å gjenta med en annen agent..

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,713
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sett i ExpertFlyer? Mitt inntrykk er at det kan lønne seg å ringe tilbake både en og to ganger.

5. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Stort sett F4 over hele linjen

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en post her som nevnte en samtale hvor agenten ikke fant noenting, for så å utbryte "Jeg tror jeg gjør feil, hva om jeg søker på en annen måte..." Og da kom det opp mange datoer.

Så, jeg holder én eller flere knapper på at mange agenter ikke aner hvordan de søker opp SQ-tilgjengelighet. Tydeligvis er det en spesiell måte en må søke på.

Minner meg om tiden med USDM, hvor en måtte instruere agentene i hvordan man fant tilgjengelighet med enkelte *A-selskap.

Ulempen her er at vi (foreløpig) ikke vet hvordan de søker.

Kan ikke en av dere som snakker med agenter som finner tilgjengelighet, spørre dem hvilken prosedyre de bruker, for så å poste det her?

7. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Blir spennende å se om noen finner ut hvor ofte det slippes flere seter. Var selvfølgelig ingen tilgjengelig i C fra CPH - SIN når jeg skal reise, men agenten mente jeg bare måtte ringe igjen og høre senere. Hun regnet med det ble sluppet flere seter nærmere avreise, men hadde ikke anelse om når.

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Når gjaldt dette? Lenge til?

9. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Snakket med Tallin på tirsdag, spurte om tilgjengelighet på en SQ flight i august CPH-SIN og det var ikke noe ledig. Hun sa deretter at det sannsynligvis ble sluppet flere seter nærmere avreise, jeg spurte om hun visste når, om det var faste intervallet etc. Da sa hun at jeg måtte bare prøve igjen, det kunne bli sluppet seter på mandag, om en mnd eller tre dager før avreise, det var helt tilfeldig i følge hun.

Travellingalf liker dette
  10. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    OOOOOOOOYES :D - 4 Legs med first. Heldigvis er bare 2 og 2 like.

Jeg bestilte i dag: (SAS telefon) - 240.000points med CT.
    Billettene er reserverte, de måtte bare sjekke opp i hva avgiftene ble på.
    Reisen er i November

KRS-OSL
    OSL-CPH
    CPH-SIN (SQ First - 777-300ER) - Sete 1 C og 1D er ledig (Alle 4 ledige)
    SIN-AKL (SQ First A380-800) - Begge midtsuitene er tatt (2C/2D og 3C/3D)
    AKL-SIN (SQ First A380-800) - Alle seter er ledige
    SIN - CPH (SQ First - 777-300ER) - Sete 1 C og 1D er ledig (Alle 4 ledige)
    CPH-OSL
    OSL-KRS

Jeg har lagt inn en alert på Expertflyet på SIN-AKL: Seats: Any Two Together

Så spørsmålene:

1. Antar det er sete 1C og 1D man tar når man reiser sammen på SQ First - 777-300ER? (Det er min min plan nå)
    2. På AKL - SIN er alle seter ledige. Velger man midten på 2 eller 3 raden og hvorfor ? (Begrunn svaret :))
    3. OM det skulle dukke opp LH First award på utreise (FRA-SIN), da regner jeg med at folket stemmer for å bytte? Både mtp forandringer(Ellers er det jo 4 legs med SQ First) og LH First loungen/terminalen i FRA(Vært der 2 ganger) (Har 15-16 timer i SIN på utreise) Ca 3 på hjemreisen.
    4. på SIN - AKL er somsagt begge midtsetene tatt (foreløbig). Er det da noen seter som er mer gunstig enn andre ? (Som par)
    5. Er det lounge ombord på A380 ? (Type noen som står i baren og serverer?)

Takker så mye til Insideflyer - Mer enn dobler antall legs i First med denne turen (Hadde 3 fra før). Hadde aldri blitt noe av hadde det ikke vært for forumet og folka her inne. :)
    Og på forhånd takk for svar på spørsmål ;)

Last edited: 04. mars 2018
    Baldrick, petterel, RoadKing and 9 others like this.
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,713
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, visste ikke at Singapore Airlines fløy til Arauca med A380. Blir rimelig bråstopp der når rullebanen er 800 meter for kort. Hold på Krugen!

Baldrick, Kalsnes, A346 and 9 others like this.
  12. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe... Rettet :) Og jeg som irriterer meg at det kommer flere alternativer opp når man F.eks skriver FRA hos Experflyer. Da det kun er en code som er FRA:D

13. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Var ikke tilfeldigvis snakk om 25. august? Jeg fikk to seter i first den dagen.

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    HAHA! Årets! :D:D

Anton80 liker dette
  15. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Var en uke tidligere ;)

Blaa liker dette
  16. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Godt det ikke var meg som tok setene dine.

AndreAa liker dette
  17. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er interessert i eventuell kobling mellom Krisflyer "saver" inventory og hva som kan bestilles av EB-medlemmer. Det har blitt skrevet tidligere her i tråden at Tallinn får ikke nødvendigvis booket noe som er tilgjengelig som "saver" award i Krisflyer. Det er greit nok. Men er det slik at alt som Tallinn får booket også er tilgjengelig som "saver" award? Dvs. - er det vits i å ringe for å spørre om tilgjengelighet når det ikke vises "saver"-billetter på Krisflyer? Hadde vært greit å vite for å kunne avgrense søk...

18. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen som har funnet/booket den nye SQ Suite enda? Enda noen dager til min tur, så har tid å kaste meg rundt... ;P

Anton80 liker dette
  19. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke leg er det som har oppgradert SQ Suite nå? Og hvilke legs er planlagt oppgradert ila året ?

Ingen tvil om at ny suite er et par hakk bedre, selv om jeg er superhappy med å få bestilt gamle også :)

20. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg snakket med SAS telefon i går kveld, forsøkte meg på SIN-LHR og PVG-SIN i F (begge ledige på krisflyer) men han fant den ikke. Men fikk booket SIN-CPH i F og PVG-SIN i C (også ledig i Krisflyer).

Del denne siden