Kom endelig gjennom, men alle flightene jeg hadde sett på mellom Singapore og Sydney/CBR/MEL tur retur som hadde 4 ledige seter i first fant de ikke. Samme med Singapore til London. Men det var ledig i bizz på ruten SQ308 fra Singapore til London, er ikke dette den nyeste typen av A388? Noen som har noen formening om hvordan disse business setene er?
Det er bl.a. avhengig av hvilken flytype du reiser med, siden du kan reise med både A380 og 777 fra/til LHR. Men store forskjeller er det nok ikke i utgangspunktet, om du ikke skulle være så heldig å få seter på den helt nye A380en som kommer til LHR 7. april.
De fleste 777-300ER er vel retrofitted nå. A380 derimot kjører på gammel config. Under er forskjellen på de to biz produktene.
Ny og gammel biz hos Singapore er det marginalt forskjell på. De er begge to blandt de beste i klassen og biz-service er jo lik. Du merker det på at de gamle setene kanskje bærer litt preg av slitasje her og der - men ikke noe problem. Jeg vil kanskje til og med si at de gamle har bedre sovekomfort (litt bredere hele veien) Jeg reiser ofte med de og bryr meg ikke om det er gammel eller ny konfig - men heller hva som passer rutemessig.
Nokon som har prøvd å oppgradere Biz til F på SQ? Klarer det ikkje via sas.no. Nokon som veit kor eg ringer? Er EBG
Viss det ikke går via sas.no så kan vel mest sannsynlig den klassen ikke oppgraderes med EuroBonus poeng. Er det Business Saver? Men du kan alltids forsøke å ringe SAS. Viss du vil oppgradere for cash så må hele reisen oppgraderes om du vil gjøre dette i forkant (ved å kontakte SQ). Eventuelt kan du oppgradere på flyplassen.
Som @TomF66 skriver over her så er ikke forskjellen så stor. Bedre og raskere IFE (underholdning) er vel en av de og bedre/mer lagringsplass en annen. Men til gjengjeld er jo A380 ett mye fetere fly da
Det er klasse D, men eg ser på sas.no at ein kan oppgradere D? (Men det er vel frå før 20.januar kanskje) Uansett så står det at ein ikkje kan oppgradere på 77W og 380, så då får eg vente og sjå!
Shoot me if I'm wrong, men tror Magnus spør om det aller nyeste C-setet til Singapore. Altså det som kom samtidig som de nye suitene i fjor. Dette er det nyeste A380-setet: Med andre ord ikke de to forskjellige setene (som jeg mistenker at) dere refererer til. Dette flyet skal i følge OMAAT være på LHR-ruten fra 16. Februar.
Fløy i ny A380 i januar, SIN--SYD. Ingen tvil om at kabinen ser mye freshere ut enn den gamle. Men komfortmessig var jeg litt skuffet. Setet er trangere, dvs ikke fullt så sofa-bredt som det gamle. Hyllen for champis (evt. annet) er for høy/kronglete å nå. Og betjeningspanelet for setet er altfor lett å komme borti, til og med bare med skjorteermet. Det er lite med lukkbar lagringsplass, mens tidligere versjons vindusplasser hadde 2 store bokser under vinduet. Og i tillegg sitter man ganske langt fra vinduet. Men for all del, jeg vantrivdes ikke! SQ-servicen var upåklagelig, som vanlig. En siste advarsel: bulkhead er ikke nødvendigvis garantert suksess. Jeg sikret meg 91K i håp om full bredde på sengen, men her var det et skap i veien så benplassen var så der... Midtsetene på denne raden hadde ikke dette problemet.
Det kan godt være du har rett i det. Blir lett å bli litt forvirring rundt dette for tiden med tanke på at de for tiden har tre forskjellige generasjoner Business i drift.
Det stemmer ikke at det ikke finnes tilgjenglighet i Januar 2019. Jeg booket 2 pax idag t/r MEL via SIN idag. CPH-SIN-CPH i SQ F og SIN-MEL-SIN SQ Biz. Skal poste fullstendig rute i en annen tråd her. Men det var like før jeg ga opp etter å blitt frakoblet etter 25 min i telefonkø..... det er trøkk på CT linja om dagen!
Jeg er enig i det. De er mykere og uten at jeg har målt vil jeg hevde de er bredere enn setene ny 1-2-1 konfig på 77W. Har også skrevet et reisebrev/vurdering om det i en tråd jeg skal slutte å linke til....