SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Kom endelig gjennom, men alle flightene jeg hadde sett på mellom Singapore og Sydney/CBR/MEL tur retur som hadde 4 ledige seter i first fant de ikke. Samme med Singapore til London.

    Men det var ledig i bizz på ruten SQ308 fra Singapore til London, er ikke dette den nyeste typen av A388? Noen som har noen formening om hvordan disse business setene er?
     
  2. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det er den nye first konfigurasjonen til SQ med fire seter.
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke mnd fikk du tilgjengelige datoer på London ruten?
     
  4. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Nye A380 fra Singapore til London er SQ322
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bl.a. avhengig av hvilken flytype du reiser med, siden du kan reise med både A380 og 777 fra/til LHR. Men store forskjeller er det nok ikke i utgangspunktet, om du ikke skulle være så heldig å få seter på den helt nye A380en som kommer til LHR 7. april.
     
  6. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste 777-300ER er vel retrofitted nå. A380 derimot kjører på gammel config. Under er forskjellen på de to biz produktene. 777 Biz.jpg A380 Biz.jpg
     
  7. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Så du hadde heller valgt 777-300er framfor a388 med gammel konfig i bizz?
     
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan finner man ut hvilken config de forskjellige flightene har?
     
  9. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ække så mange som klager nå... :)
     
    dkvt and indahla like this.
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,312
    Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Ny og gammel biz hos Singapore er det marginalt forskjell på. De er begge to blandt de beste i klassen og biz-service er jo lik. Du merker det på at de gamle setene kanskje bærer litt preg av slitasje her og der - men ikke noe problem.

    Jeg vil kanskje til og med si at de gamle har bedre sovekomfort (litt bredere hele veien)

    Jeg reiser ofte med de og bryr meg ikke om det er gammel eller ny konfig - men heller hva som passer rutemessig.
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har prøvd å oppgradere Biz til F på SQ? Klarer det ikkje via sas.no. Nokon som veit kor eg ringer? Er EBG
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Viss det ikke går via sas.no så kan vel mest sannsynlig den klassen ikke oppgraderes med EuroBonus poeng. Er det Business Saver?
    Men du kan alltids forsøke å ringe SAS.

    Viss du vil oppgradere for cash så må hele reisen oppgraderes om du vil gjøre dette i forkant (ved å kontakte SQ). Eventuelt kan du oppgradere på flyplassen.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Som @TomF66 skriver over her så er ikke forskjellen så stor. Bedre og raskere IFE (underholdning) er vel en av de og bedre/mer lagringsplass en annen. Men til gjengjeld er jo A380 ett mye fetere fly da :)
     
  14. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,202
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ikke @FFlyer som oppgraderte fra C til F med SQ for en tid tilbake?
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Det er klasse D, men eg ser på sas.no at ein kan oppgradere D? (Men det er vel frå før 20.januar kanskje) Uansett så står det at ein ikkje kan oppgradere på 77W og 380, så då får eg vente og sjå!
     
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,872
    Likes mottatt:
    11,366
    Bonuspoeng:
    183
    Shoot me if I'm wrong, men tror Magnus spør om det aller nyeste C-setet til Singapore. Altså det som kom samtidig som de nye suitene i fjor.

    Dette er det nyeste A380-setet:
    [​IMG]

    Med andre ord ikke de to forskjellige setene (som jeg mistenker at) dere refererer til.

    Dette flyet skal i følge OMAAT være på LHR-ruten fra 16. Februar.
     
    Robamu and NoLimit like this.
  17. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,085
    Likes mottatt:
    7,159
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy i ny A380 i januar, SIN--SYD. Ingen tvil om at kabinen ser mye freshere ut enn den gamle. Men komfortmessig var jeg litt skuffet. Setet er trangere, dvs ikke fullt så sofa-bredt som det gamle. Hyllen for champis (evt. annet) er for høy/kronglete å nå. Og betjeningspanelet for setet er altfor lett å komme borti, til og med bare med skjorteermet. Det er lite med lukkbar lagringsplass, mens tidligere versjons vindusplasser hadde 2 store bokser under vinduet. Og i tillegg sitter man ganske langt fra vinduet. Men for all del, jeg vantrivdes ikke! SQ-servicen var upåklagelig, som vanlig.
    En siste advarsel: bulkhead er ikke nødvendigvis garantert suksess. Jeg sikret meg 91K i håp om full bredde på sengen, men her var det et skap i veien så benplassen var så der... Midtsetene på denne raden hadde ikke dette problemet.
     

    Attached Files:

  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan godt være du har rett i det. Blir lett å bli litt forvirring rundt dette for tiden med tanke på at de for tiden har tre forskjellige generasjoner Business i drift.
     
    mathiasfe liker dette
  19. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer ikke at det ikke finnes tilgjenglighet i Januar 2019. Jeg booket 2 pax idag t/r MEL via SIN idag. CPH-SIN-CPH i SQ F og SIN-MEL-SIN SQ Biz. Skal poste fullstendig rute i en annen tråd her. Men det var like før jeg ga opp etter å blitt frakoblet etter 25 min i telefonkø..... det er trøkk på CT linja om dagen!
     
    Robert H and bighc like this.
  20. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er enig i det. De er mykere og uten at jeg har målt vil jeg hevde de er bredere enn setene ny 1-2-1 konfig på 77W. Har også skrevet et reisebrev/vurdering om det i en tråd jeg skal slutte å linke til....:)
     
    Robert H liker dette

Del denne siden