SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr SQ F AKL SIN i dag. Har jeg noen goder på flyplassen så det er verdt å møte opp tidligere?
     
  2. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,825
    Bonuspoeng:
    93
    Loungen er bra!
     
  3. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Har forstått det slik at det er mulig å book bonustur med Singapore i den nyeste A388 masinen deres i business fra London. Jeg har fått inn et slikt treff når søkemotoren hos SAS for star alliance flyvninger fremdeles var oppe og gikk, men noen som vet om det er mulig å få booket denne maskinen tilbake fra Singapore til London? Vi skulle gjerne ha prøvd ut den ny dobbeltsenga ombord på rad 11/91/96, spesielt 96 som har bassinet:)
     
  4. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Ring SAS og spør. Når det gjelder SQ har de mye større tilgjengelighet i biz, enn hva du ser i EF, United etc.
     
  5. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har flydd både 77W og A359 med SQ i bizz? Er jo samme setene, men airbusen er vel en del mindre både i lengde og bredde, går dette ut over bizz setene? Hva ville dere evt valgt?
     
  6. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har flydd med begge,A350 er faktiskt et mye bedre fly en 777 pga det er mye roligere og stillere fly syntes jeg, og setene er de samme :)
     
  7. Fisc

    Fisc Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    317
    Bonuspoeng:
    53
    På fredag booket jeg SIN-LHR i C med A388 med CT noen uker frem i tid, var ledig på 96D&F dobbelsengen, tok de. Var også ledig på rad 96 A & K. Ikke alle som er så interessert i å sitte så langt bak.

    edit: Ser at det var SQ308 jeg flyr med, old config:(
     
    Last edited: 17. febr 2019
  8. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Setene er bredere på 77W, men ellers like. Dette gjør at også lagringsplassen ved siden av setet på A359 er litt komprimert i forhold, største forskjellen jeg merket var at det ikke var plass til vannflaske nedi oppbevaringsrommet ved siden av bordet :)Eller enig i at A350 er stillere som nevnt over, så marginale forskjeller i favør/disfavør begge veier
     
    Magnus77 liker dette
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    A350 er eit heilt topp fly, men normale biz seter er noko mindre enn på 77W.
    Men bulkhead rad 11 på A350 var fantastiske, mens bulkhead på 77W rad 11 var kortere, faktisk nesten for korte for ein på 194.
    Sov nesten heile flighten på A350, mens det var litt dårligere på 77W. Trur både lyset og luftfuktigheten der hjalp meg, men må få påpeike at det er for lite statistikk tilgjengeleg frå mi sisde, må ut å fly litt meir!
    Har ikkje prøvd bulkhead i kabinen bak, då eg liker å sitte foran der economy boarder.
     
    Magnus77 and Upsaker like this.
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke noe å bidra med hva angår seter på SQ, men denne setningen @ValdresBjarne, dette er fort årets altså. Vet ikke hvorfor, men jeg syns det er helt nydelig og på nynorsk i tillegg ❤️:)
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er interessant. Jeg har forstått det slik at bulkhead har bedre plass i begge kabiner, men slik jeg forstår deg er det da bedre å satse på rad 15 enn rad 11 (er 190 cm og semikorpulent selv). Har per nå 15A begge veier. Hadde planer om å gå for vindu på rad 11 når det nærmer seg, men lurer på om jeg bare skal beholde setene jeg har nå, basert på det du beskriver.
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    For oss som sliter med jet lag ser det ut til at A350 (og B787) er å foretrekke.
     
    Xflipper and Gullars like this.
  13. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Okei, ikke det jeg har erfart. Har sjekket siste 2 ukene i november samt første uken i desember på sas sin Star Alliance søkemotor, og der er det ikke ledig 2 seter på en eneste flyvning med SQ322 som er den nye A388 maskinen...
     
  14. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du om bulkhead på rad 19 på A359 har den samme plassen som på rad 11? Hvis vi ikke får tak i first regner jeg med at vi går for SQ bizz, vil da gjerne ha bassinet til gutten og de er på rad 19 ser jeg på denne masken.
     
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har sett flere som har klart å booke SQ F LHR-SIN, men er det noen som har klart å booke SQ F SIN-LHR?
     
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr du SIN LHR SQ F A380 suites?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Rad 96 er vel Biz
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Uten å ha sittet i desse(rad 19, men prøvd 11), så trur eg dette er dei samme setene. Var iallefall strålende!
    Me såg nokon som reiste med eit lite born i desse setene, og det såg ut som heile familien kosa seg. Vår 6 åring hadde biler og maskiner spredt utover heile sitt bulkheadsete, og kosa seg verre. Kunne ligge på tvers, og sjå over til naboen. Det er litt trøblete å komme seg frå det eine midtsete til det andre, men det går nok greit å løfte over eit mindre born
     
    Last edited: 20. febr 2019
    Magnus77 liker dette
  19. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke avganger med SQ til/fra LHR er det som har ny config i biz på 380? Tur i juli/august hvis det har noe å si
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    SQ 317 har vel 2017J, ny config
     

Del denne siden