SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Fant noko no i mars, men det var vanskeleg å finne andre flighter

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut til å vere lite SQ C tilgjengelig um dajin. Har du greie på om dei slepp billettar seinare? Vurderer å tinge TG C i staden medio januar.

3. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Har fulgt litt med på CPH-SIN (evt LHR, MUC, FRA) i C for feb-mars 2020. Men nå finner jeg plutselig ikke noe lenger. Alt borte?

4. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,265
    Bonuspoeng:
    93
    Det står følgende øverst på bookingsiden for star alliance-reiser:

For å bestille flygninger med Singapore Airlines (SQ), Avianca (AV) eller Air India, ta kontakt med SAS Sales & Service.

Virker som de har noe trøbbel med å vise tilgjengelighet fra disse selskapene:confused:

5. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Takk

6. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    Trur ikkje det er opna endå. Har leita etter C-seter i desember 19 og januar 20, men finn ikkje noko.

7. omedias

omedias Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hm, jeg tror det er åpnet. Har booket SIN - BKK - OSL - LHR - SIN, hvor LHR - SIN er i januar 20. Denne ble booket for en drøy måned siden, og da var det også en del tilgjengelighet via CPH.

Last edited: 30. mars 2019
  8. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm. Takk for info. Må visst lære meg ExpertFlyer og setje opp varsrl.

9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Før SAS verktøyet ikkje fann SQ seter igjen, så fant eg mykje meir SQ C(I) seter med SAS sitt verktøy enn eg har funne med Expertflyer.

Så min konklusjon er at SQ har opna opp mykje meir C(I) seter til Eurobonus enn for andre i Star Alliance.

Så eg tippar at viss du ringer Tallin så vil dei nok sjå litt seter i Januar / Februar.

Når SAS verktøyet var opent for SQ så var min erfaring at det var mest sete ledig Tysdag og Torsdag.

Sunnfjordingen and Modegard like this.
  10. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,405
    Bonuspoeng:
    93
    Har samme erfaring som deg. Booket en tur i November i Januar, og da kunne jeg mer eller mindre velge fritt i SQ C. Både Eur-Asia og intra-Asia. Vesentlig mer tilgjengelighet på Sas enn både EF, ANA og United.

Leon and snus_mumrikken like this.
  11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, eg booka ei reise for November nå for eit par veker sidan. Og det var god tilgjenegelighet. Opptil 4seter ledig somme dagar. Også bra ledig vidare til Australia og New Zealand.
    Eg sjekka og for ein kompis i September/Oktober også då ganske bra tilgjengelighet.
    At ein av verdens beste Business klasser er så tilgjengelige for Eurobonus er jo fantastisk, sjølv om ein må ligge litt på skrå utanom Bulkhead seta.

Modegard and Xflipper like this.
  12. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fått booket SIN AKL / AKL SIN april til november 2019 i det siste?

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Vi reiser til Australia på fredag. Har SQ på utreisen, med F fra CPH til SIN og C fra SIN til MEL i gammel A380.

Vi har 4 timer og 40 minutter på Changi mellom flyvningene, og da er det vel TPR som gjelder. Er det noe vi bør kjenne til før vi ankommer?

Vedrørende mat på flyet: Hva er erfaringene med å ta det som står på menyen vs. book the cook?

Avslutningsvis et halvflaut spørsmål: Jeg ser det er ledige seter i F-kabinen fra SIN til MEL. Finnes det noen som helst sjanse i havet til å klare å snakke seg inn der, og hva har i så tilfelle kjennetegnet de historisk vellykkede forsøkene? Er det noe man forsøker i lounge eller gate (eller ingen av delene...)?

haifinn and animals like this.
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,728
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ta en for laget og teste ut mulighetene ;)

Gullars and holmen like this.
  15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, ja, jeg har vel strengt tatt ikke så mye annet enn litt ansikt å tape på forsøket :)

Mener jeg leste om en annen her inne som hadde dristet seg til å spørre og fikk ja, men tror det var med et annet selskap.

16. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper nei. Men hør isåfall i TPR.
    Hun jeg snakket med ved ingangen når jeg var der var ikke veldig serviceinnstilt o_O

Gullars liker dette
  17. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg aldri reist i F med SQ, men etter en god del turer i C så har jeg stort sett sluttet å bruke BtC og hovedsakelig holdt meg til det som finnes i menyen.

Når det gjelder oppgradering til F uten å betale for det og uten høy status hos SQ, så tror jeg dessverre muligheten for dette er svært svært liten. Men, du kan alltids betale da, og det blir garantert dyrt :(

Modegard and Gullars like this.
  18. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
  19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
  20. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,512
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen grunn til å bekymre seg over maten på SQ351 i first uansett kor den kjem frå :)

Del denne siden