SQ hinter om nyttårssalget....

Tråd i 'Reisedeals' startet av ccurrahee, 21. des 2017.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Får vel bli med på galskapen jeg også...Tror jaggu jeg har klart å overtale min bedre halvdel til Thailand tur i C tildlig juni..

    Edit:
    Er relativt ny i dette gamet, men leste i en annen post at man kan søke på forskjellige legs om man ønsker å fly med andre flytyper.

    Ser at fra Oslo, så blir det meste 777-200ER via CPH til SIN, mens dersom jeg velger fra FRA til SIN, så kan jeg velge mellom 777 og A380. Prisen hopper vel opp med en tusenlapp eller to, uten prisen fra OSL til FRA.

    Siden jeg ikke har peiling, hva blir de store forskjellene mellom 777 og A380? Er det å få fly dobbeldekker som blir det store med A380, selve C produktet blir vel det samme?
     
    Last edited: 18. jan 2018
    Travellingalf liker dette
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Da må en jo kjøpe tur nr 3 for å sikre diamond status :eek:
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Kabintyper blir for tiden diskutert i tråden " vurderer MR til auckland" med fordeler og ulemper av typen stoff eller skinnseter og hvilke fly som har hva.
    Les deg litt opp der og feks på Denne tråden om min tur til Manila, der det ligger bilder fra 777 og de regionale eldre C setene som blir brukt noen steder i Asia

    Om det er verdt noen tusenlapper ekstra for å fly A380 tenker jeg handler mye om hva du synes er viktig. For å si det sånn, hvis dere begge to blir stående ved glassvinduet på FRA og glane og smile fårete til hverandre og på det store flyet. Da er det hvert det.

    For min del vil jeg heler nevne at når du søker på SQ sine hjemmesider så blir du ofte routet via Stockholm og Moskva en av veiene på de billigste prisene. For meg var det å mellomlande der en nedtur, så jeg heller ville betalt et par kroner ekstra for å fly via en av de byene i Europa.

    Edit: skriveleifer.
     
    Last edited: 18. jan 2018
    artanis, Are, RoadKing and 1 other person like this.
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Du finner også masse flotte videoer på YouTube som gir deg god innsikt i produktene.
    Det var her jeg fant mye av min inspirasjon og spire til drømmen om å reise med SQ i Biz :)
     
    artanis liker dette
  5. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93

    Tusen takk for informative svar begge to! Har begynt å se endel på youtube, samt lese mye på forum, men er jo litt av en jungel å navigere seg gjennom for en nybegynner som meg. Da er det ypperlig at jeg kan stille de "dumme" spørsmålene til dere :)
     
    snartur, Xflipper and Ruby like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fra Europa med SQ kan du vel fly A380, A350 og 777-300 og etter min mening er alle bra, men min prioriterte rekkefølge ville ha vært A350, A380 og til slutt 777-300. A350 er nytt med en veldig fin kabin og veldig stille, A380 er fascinerende digert og stille og 777-300 er ok.
    Billigst vil vanligvis være med 777-300 via København eller A350 via Stockholm og Moskva. Sistnevnte har altså A350, men flere rapporter antyder at stoppet i Moskva trekker såpass kraftig ned at jeg nok ville ha unngått den ruten.

    Er du villig til å betale noen tusenlapper mer så ville jeg ha forsøkt å reise via Amsterdam en vei med A350 og så A380 den andre veien til/fra London. Det siste er spesielt viktig siden alt tyder på at ruten SIN - LHR - SIN vil være den neste som får A380 med den helt nye kabinen til SQ (etter 1. mars).
    Viss jeg ikke tar helt feil så finnes det nå også flere alternativer med SQ og A350 til/fra Europa som du kan se etter når du søker.

    Og til slutt; sliter du med å finne en optimal rute med de flytypene/avgangstidene/flyplassene du ønsker på nettet så kan det være verdt å ta kontakt med SQ i Danmark. De er veldig behjelpelige.
     
    artanis liker dette
  7. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Som flere her nevner er det flere alternativer, men for ordens skyld er det greit å nevne at SQ ikke flyr 772 lengre fra CPH. De har byttet med 77W som har oppgradert kabin.

    Har selv booket en tur til SIN i sommer på SQ med ruten OSL-FRA-SIN-CDG-OSL, hvor det er 77W på utreise og A380 hjem. Var mest lysten på AMS på hjemreisen grunnet A359, men måtte inngå et kompromiss med reisefølget.
     
    artanis liker dette
  8. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Foretrekker A359 og 77W selv, synes det er så lite lagring rundt setet på A380. Spesielt på midtsetene. #FirstWorldProblem
     
  9. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Vurderer å bestille tur til Aukland i SQ biz til sommeren. problemet er at jeg sitter med både krisflyer og EB medlemskap. har 35k i krisflyer og 140k hos EB.
    Kan noen fortelle meg hvor jeg burde registrere poeng? reiser mye i Asia og er svak for SQ sine produkter. Reiser lite med SAS, men synes det er lettere og forholde seg til med tanke på booking av bonus billeter! HELP please:rolleyes:
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    D gir vel 125% til KrisFlyer ig 150% til Eurobonus.
     
  11. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, men på lengre sikt kan man med Krisflyer også ta ut award på SQ F... Det er ikke å kjimse av...
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Sant. For «bare» 158.000 miles kan du fly fra SIN til SYD i din egen suite.
     
  13. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Suites er generelt veldig vanskelig å finne på "Saver" awards hvis man vil fly en strekning å få sikkelig "long-haul" service, og ikke bare SIN-HKG eller noe sånt.

    Nye suites kan man bare glemme foreløpig hvis ikke man booker "Advantage" awards. Da snakker vi 210.000 miles en vei fra Europa til Singapore.
     
  15. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Har bestilt tur til BNE fra OSL via CPH og SIN, tur retur med Singapore Airlines. Noen som vet hvor mange poeng jeg får på den turen.? Ønsker å oppholde min EBG status :)
    Reiser billigste business, klasse D mener jeg det er. Tror denne klassen nylig ble redusert til 150%.
     
  16. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det blir omtrentlig 30.000 poeng i D.
     
    Ludo1000 liker dette
  17. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    1.874 for OSL-CPH-OSL i SAS Plus og 30.300 for CPH-SIN-BNE-SIN-CPH. Det skulle bli 32.174 tilsammen.
     
    Ludo1000 liker dette

Del denne siden