Får statuspoeng når man leier bil hos Hertz nå. Hertz 1-6 dager leie = 500 Statuspoeng. 7-27 dager leie = 750 Statuspoeng. 28 dager eller mer = 1000 Statuspoeng.
Hender det Hertz har kampanjer som reduserer prisen hvis man leier feks en måned? Trenger å leie en bil i sommer, men med ordinære priser så er det jo minst tregangen for en månedsleie i forhold til feks Fleks.
Denne er jo uppet vesentlig fra hva som er postet tidligere. Avbetillte selv en Avis booking, og endret til hertz pga dette 1-2 dager leie = 1500 Statuspoeng. 3-5 dager leie = 2000 Statuspoeng. 6-8 dager leie = 3000 Statuspoeng. 9-14 dager leie = 5000 Status point
Ny kampanje fra i dag: Leie 1 dag: Tjen 1500 ekstrapoeng + 750 statuspoeng Leie 2-5 dager: Tjen 3000 poeng + 1500 statuspoeng Leie 6-10 dager: Tjen 5000 poeng + 2500 statuspoeng Leie 10-14 dager: Tjen 8 000 poeng + 4 000 statuspoeng Leie 15-21 dager: Tjen 10 000 poeng + 5 000 statuspoeng Synes det er litt merkelig da mtp opptjeningstabellen, 1 dags leie gir mindre enn normalt? Opptjeningstabellen stemmer heller ikke med det første innlegget her, virker nesten som SAS har glemt seg og kjørt copy paste på statuspoenglinjen.
Jeg misliker at man ikke kan kjøpe annet enn standard coverage når man bestiller bilen via SAS. Slitsomt å måtte forholde seg til luringer som finner diverse riper når man leverer inn bil, så vil gjerne betale litt for fritak for egenandel. (Og "optionts" tilgjengelig i skranken kan jeg godt se for meg at er solid priset)
Sjekk gjerne om du allerede kan ha reiseforsikring som dekker egenandel for leiebil. Mener å huske det i hvert fall finnes her: - SAS Amex Elite - Upgrade hos DNB Saga eller Private Banking - Helårs reiseforsikring som følger med DNB Private Banking (og som jeg også tror kan kjøpes hos DNB om man ikke har PB). Bare kjapt fra hukommelsen. Finnes sikkert flere også; poenget mitt er bare å sjekke vilkårene for de forsikringene man allerede har.
Må det bestilles gjennom sas side sider for å få statuspoeng, eller held det å legge inn EuroBonusnummeret ved booking på hertz?
Kun gjennom SAS-siden. Jeg har en suveren CDP-kode rabatteknisk, men må velge enten denne eller SAS-poengene.
Jeg er jo stort sett trofast mot SIXT siden jeg er der Diamond for life, men ser jo at det er en fordel med å få statuspoeng hos Hertz mot bare ekstrapoeng hos SIXT. Mener at man tidligere ble matchet til Presiden Circle som NCC Platinum men nå får jeg bare opp Gold når jeg sjekker. Som SIXT D får jeg ikke opp noe i det hele tatt, bare Gold mot Gold. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Er jo litt bortskjemt hos SIXT i Hamburg, sist fikk jeg en BMW X5 M60 istedenfor en T-Roc.
Det er fortsatt President's Circle som gjelder for Strawberry Platinum. Kanskje du blander statusnivå med selve navnet på lojalitetsprogrammet "Hertz Gold Plus Rewards"? Gold er det laveste nivået i programmet. Om du allerede har en konto hos Hertz må du kontakte Strawberry kundeservice for å matche statusen. Ellers skal du kunne bruke linkene her: Tjen og bruk bonuspoeng på leiebil hos Hertz | Strawberry
Nok en bakdel med dette tilbudet, er at selv om man legger inn Hertz medlemsnummer, så videreføres ikke dette, og bestillingen dukker ikke opp i appen. Man kan derfor se langt etter Gold/Presidents Circle fordeler. Er skeptisk til å ringe inn og endre i frykt av å miste statuspoengene...
Opplevde dette på leie i Montreal forrige uke. Hadde bestilt en liten bil og jeg måtte si fra i skranken at jeg var PC. Da fikk jeg spm om jeg "virkelig trengte" en større bil, noe jeg strengt tatt ikke gjorde. Svarte derfor nei, men trodde likevel at jeg kunne velge meg en litt bedre bil. Men det viste seg at her fikk man utlevert nøklene i skranken, man kan ikke plukke ut bilen selv. Endte derfor opp med en Kia Rio(!) som hadde gått nesten 90.000km... Bra jeg ikke skulle så langt, og den var jo lett å parkere da...
Det har dukket opp i appen hos meg, jeg har 3 bookinger gjort via SAS liggende der, men den appen er jo så ubrukelig at det nesten ikke har noe å si.
Fikk svar fra Hertz, og de hadde fått mange spørsmål ang problemer med å legge inn medlemsnummer, hvis man hadde benyttet nåværende kampanje. De hadde feilmeldt det til SAS med spørsmål om det skulle være sånn. Og de bekrefta i samme slengen at det ikke var mulig å ha Hertz medlnr samtidig som man var med på kampanjen. Så da lurer jeg på om man blr kjøpe ekstra forsikring når følgende er inkludert i leien: BILSKADEDEKNING ANSVARSFORSIKRINGSTILLEGG VEHICLE LICENSE RECOVERY FEE DEKKGJENOPPRETTINGSGEBYR Jeg betaler med Amex og har Gouda bedrift Flex reiseforsikring. Leien er i USA