Supertilbud til Jakarta

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thomas, 14. okt 2014.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Det må prøves - takk for tips!
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo bare å booke 3 turer, så har du allerede 93 000 poeng. Et par hopp til og du har 100k og Platinum, dvs OneWorld Emerald.

    Er jo nesten det samme som turene til Nice for SAS Gull i fjor jo!

    Løp&Kjøp
     
    HEO liker dette
  3. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ikke akkurat "status match", når nivået man får ikke matcher... :confused:
     
  5. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Fantastisk! Billetter bestilt 25.12-02.01. Så da ser det ut til at det blir nyttårsfeiring i Asia i år
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som showet er over.....:(
     
  7. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Var akkurat inne og sjekket pris for en komis som muligens ville hiva seg meg, da var prisen endret:(

    Men jeg bestilte for en time siden, så med mindre dette er en feil fra AB sin side og at de kansellerer billettene vil jeg jo si jeg var heldig da:)
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det skal bli spennende å se om billettene blir kansellert eller om det blir feiring av nyttår i Asia i år...
     
    Anton liker dette
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hva endte eposet på ? Routing og klasse ??
     
  10. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hele tråden handler vel om OSL-TXL-AUH-CGK i business...?
     
    jefi99 liker dette
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Vi flyr (AES)-OSL-TXL-AUH-CGK den 29.12. og med retur 3. januar. Klasse J stort sett hele veien. Ikke verst for drøye 12 000,- Så da gjenstår det "bare" å finne ett bra hotell i Jakarta. Tenkte på Mandarin Oriental, men det ser dessverre ut til å være fullt da (kanskje pga nyttår?). Men det finnes vel andre gode alternativer også!

    Ser forøvrig at prisen for to billetter i samme routing, samme datoer og samme klasse nå er drøye 46 000,-
     
    Last edited: 18. okt 2014
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på Mandarin Oriental i fjor høst, og det var svært bra. Du kan lese omtale her: http://bonusfeber.no/mandarin-oriental-jakarta/

    Skal dit på jobb igjen med samme routing som deg første uken i Desember. Da gikk jeg for Four Seasons, for å prøve noe nytt. Mandarin kostet 2300,- pr.natt og FS kostet 1500,- pr.natt. FS ser litt mindre moderne designet ut, men prisen avgjorde. FS har jo også helt FENOMENALE senger.

    HUSK: Alle som lander i Jakarta må betale arrival tax (visum) og dette må betales cash i en kiosk før passkontroll. Alternativt kan du be hotellet møte deg på gate og ordne alt for et lite mellomlegg.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det var faktisk din glimrende omtale av Mandarin som satte meg på tanken om å prøve det. Men som du skriver i omtalen så er jeg også veldig glad i en levende hotell/lobbybar og når Mandarin også ser ut til å være fullbooket, så må jeg vel se om jeg ikke kan finne ett annet bra alternativ.

    Og ja, er klar over Indonesias visumregler. Var det samme på Bali de gangene jeg har vært der også. Men takk for påminnelsen! Får sjekke valutaskuffa og se om jeg har noe cash liggende fra sist gang. Husker du summen? Mener å huske at man kan betale i dollar (og euro) også?
     
    Fnate liker dette
  14. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tipset, da ble det plutselig aktuelt for svoger som bor i Oslo og bli med på familieferie til Bali. Jeg fikk bestilt billett noen timer før "fristen" gikk ut:) Noen som vet hvor mange avios man tjener? Hvis det er litt og samle på så kan jeg eventuelt opprette en konto og overføre til min via familiekonto.


    Visumpriser har nylig økt. Koster 35 USD. Og kan betales en del andre valuta. Sist jeg var i Jakarta sto minibanken på baksiden av immigrasjon så en fordel med kontanter ja..
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    8512 Avios om du flyr AB til AUH. Livet er for kort til å ikke ta med seg alle poengene man kan spør du meg ;)
     
    Fnate liker dette
  16. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk skal du ha!!! Vedr visum, så var det USD25 når jeg var der i fjor men det er tydeligvis USD35 nå. Cash er et must. Jeg hadde booket immigration-service via hotellet så de stod og ventet på med i gate. Tok passet mitt og spant avgårde og betalte visum. Så smatt vi bare rundt alle køer. Bak deksler og rundt stolper. Gikk som en drøm, men tror det kostet USD90 all-in.

    En vei eller begge veier? Fikk ikke BA kalkumulatoren til å funke.
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    T/R
     
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    D'oh
     
  20. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Indonesia har et 7-dagers visum også til 15 USD mener jeg, men selv om jeg bare skulle være der i 7 dager, så MÅTTE jeg betale 25 USD for et 30-dagers visum. Dette var i mai i år. Mulig de har endret på det etter dette?
     

Del denne siden