Supertilbud til Jakarta

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thomas, 14. okt 2014.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer - det kommer til å bli knall!
    Etter tips fra deg sendte jeg forøvrig en e-post til Kalle for å reservere seter til neste tur. Fikk et veldig hyggelig svar om at "jag kan tyvärr inte hjälpa dig med seating men jag skickar ditt email vidare till vår helpdesk som kan hjälpa dig!" Og det fikset de på null-komma-svisj :)

    Dessverre var det ikke mulig å booke sete 5A - mitt favorittsete (som jeg gråt meg til etter at det jeg var tildelt viste seg å være ødelagt). Kan det tenkes at et slikt luksussete forbeholdes VVVIPs, og at statusløse tomlinger plasseres andre steder? Jeg spør av ren uvitenhet... Hvis ikke synes jeg det er litt rart at det beste setet på denne turen ikke var tildelt noen av biz-passasjerene.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Blir det fremdeles tur på deg? Og i tilfelle ja, har du lagt noen crazy planer for nyttårsaften?
     
  3. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp blir tur.
    Ingen planer for nyttårsaften enda. Crazy kommer det nok til å bli uansett:)
    Er du der samtidig eller?
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, jeg og madamen kommer bort den 30.12. og blir til den 3.1. Og ja, tror fort det kan bli crazy i den byen der :)
     
  5. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Aha. Skulle nesten hatt en øl hvis det passer da:)
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det må vi prøve å få til! Har du bestemt deg for hvor du skal bo?
     
  7. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, det er faktisk der vi har booket vi også. Så da er nok faren (?) stor for at vi møtes! :)
     
    Anton liker dette
  9. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Haha. Fantastisk .
    Ja da er vel mulighetene store for at vi treffer på hverandre. Enten i heisen eller i baren ☺
     
    Travellingalf liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg faktisk kansellert hos Hilton. Har vurdert en stund om vi skulle forsøke ett annet hotell siden man ofte kan få veldig bra hoteller i Asia til helt andre priser enn mange andre steder. Ikke at det ser ut til å være noe galt med dette Hilton hotellet, men helt siden jeg leste Fnates anmeldelse av Mandarin Oriental i Jakarta så har jeg hatt lyst til å prøve det eller noe lignende. Men så viste det seg at det var fullt til nyttår der og da ble det bestilt på Hilton i stedet for.

    Men så har jeg undersøkt litt mer og MO er selvfølgelig ikke det eneste luksushotellet i Jakarta og noen av de andre kan også tilby rom i den perioden vi skal være der. Så etter litt om og men så bestemte jeg meg egentlig for å booke en suite på The Ritz-Carlton selv om prisen var noe stiv (ca 600 USD per natt). Men før jeg skulle bestille så tenkte jeg at jeg skulle sende hotellet en e-post for å høre om de har noen spesielle planer for nyttårsaften (party/middag e.l.) og også forhøre meg om muligheten for limo transfer fra flyplassen og VISA on arrival service.

    Så gikk det noen timer og jeg får en veldig hyggelig, om enn litt gebrokken, e-post tilbake der de kan informere meg om at de har ett spesielt nyttårstilbud med 3 for 2 eller 4 for 3 netter i tillegg til at prisen per natt var langt lavere enn online. Så nå har jeg booket en Mayfair hjørnesuite med lounge tilgang etc. for 4 netter for drøye 8000,- og det synes jeg er en veldig god deal. Det billigste alternativet jeg kan finne online ved hjelp av Momondo er på nesten 13 000,- for ett rom i samme kategori og i samme perioden og på RC hjemmesiden så skulle de ha over 20 000,-

    Og siden prisen også inkluderer lounge tilgang så er det bl.a. frokost, lett lunsj, te/kaker, cocktails og andre drikkevarer inkludert hele dagen og det gjør jo bare tilbudet enda bedre også.

    Og på toppen av alt blir vi hentet på flyplassen i en Mercedes S-klasse med VISA on arrival service. Dette kommer riktignok i tillegg, men anser det som vel verdt pengene med tanke på reisetiden til Jakarta, sen ankomst og ikke minst for å se uttrykket til madamen når hun oppdager dette ;-)

    De har også lovd meg en e-post med beskrivelser av hva de kan tilby på hotellet nyttårsaften, så jeg kan ikke forstå annet enn at en bra tur nå bare har blitt enda ett (stort) hakk bedre!


    En liten digresjon til slutt; Før jeg avbestilte på Hilton så tenkte jeg at jeg skulle sende de en e-post for å høre om de kunne tilby transfer, VISA on arrival service og eventuelt om det skjer noe på det hotellet på nyttårsaften. Men uansett hvor mye jeg lette så kunne jeg ikke finne en e-post adresse til hotellet. Jaja, sikkert bare jeg som ikke klarer å finne den, tenkte jeg, og sendte en e-post til HHonors for å høre om de kunne sende meg e-post adressen til hotellet. Og da får jeg som svar etter noen timer at dette hotellet ikke har en offisiell «public» e-post adresse og at de bruker ett «internt» system for å kommunisere med hotellet!

    De beklaget dette og ga meg telefon og faks(!) numrene til hotellet, samt at de kunne videresende ev. kommunikasjon jeg ønsket å ha med hotellet. Dette synes jeg er helt utrolig i 2014! Mulig de ikke stoler på personalets engelsk kunnskaper eller noe sånt, men viss man ikke kan sende en e-post direkte til ett hotell i dag så er det i alle fall noe som skurrer for meg. Og viss de ikke kan motta og svare på en e-post på engelsk så har jeg i alle fall ikke lyst til å ringe dit!

    For alt jeg vet så kan det hende dette er normalt i dagens hotellverden, men jeg kan i alle fall ikke minnes å ha opplevd dette før, og i alle fall ikke når det gjelder en såpass stor og annerkjent kjede som Hilton.
     
    Fnate and Robert H like this.
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever dessverre det flere steder @Travellingalf at det er nærmest umulig å finne epostadresser til hoteller, selv i store kjente kjeder. Faks er ikke helt min greie, og liker å ha ting skriftlige og ikke bare ta ting via telefon med personer på, som du nevner, gebrokken engelsk..
     
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket Hilton-hotell er det snakk om?
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Etter at jeg kansellerte så fikk jeg faktisk mail fra hotellet så nå har jeg i alle fall en. Men ellers takk!
     
  16. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93

    Høres ut som du har fått en fantastisk god deal på The Ritz-Carlton. Gleder meg til rapporten etterpå :)

    Jeg har nettopp kommet hjem fra Mandarin Oriental - og kan bekrefte at Fnate selvsagt har helt rett i at det er et fantastisk bra sted det også. Skal knote sammen et reisebrev i løpet av helgen (dette var jo tur nummer to til Jakarta i løpet av fem uker, så det var litt morsomt å sammenlikne servicen på de ulike etappene med den forrige turen).
     
    Travellingalf liker dette
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Gleder oss til det og rapport fra RC vil selvfølgelig også komme!
     
    Robert H liker dette
  18. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Dagen er endelig her. Frokost og tøysevann i OSL - loungen nå. Som jeg synes er mye bedre enn SAS - Loungen. Nå venter først 10 timer i Berlin før man skal prøve AB business. Skal bli godt å komme til et sted det er 40 grader varmere enn her.Og det er takket være bonusene.no at jeg ble oppmerksom på dette supertilbudet ☺. Fortsatt god jul til alle.
     
    Ruby, Darkcho and view like this.
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ååå, nå jeg ble jeg en smule misunnelig kjenner jeg! Men om fire dager så er det jeg og madamen som sitter der og skal følge i dine fotspor! God tur og keep us posted!
     
    Anton liker dette
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    God tur... Ritz dealen høres jo fenomenal ut!!!
     

Del denne siden