Supertilbud til Jakarta

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thomas, 14. okt 2014.

  1. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Skulle jo selvsagt stå bonusfeber.no og ikke bonusene.no . Stavekontroll er noe dritt. Sliten i Berlin nå. Burde bestilt et dagrom skjønner jeg.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg er i alle fall godt fornøyd med den! Kommer med rapport etterhvert, men tror nok vi skal storkose oss der...
     
    Fnate liker dette
  3. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Ha en strålende flytur og velkommen til varmen. Gleder meg til å høre om hotelloppholdet ditt.
    Vi fikk forresten en strålende overraskelse når vi kom til dette hotellet; Jeg spurte pent om å få ett litt bedre rom, og etter en liten stund fikk vi følgende beskjed: Happy birthday sir, I have upgraded you to a 1 bedroom ecxecutive suite, free of charge. Så det var tydligvis bursdagsgaven fra dem, siden reisekompisen min fylte 30 den dagen vi sjekket inn.
    Ingen av oss har elitestatus hos Hilton enda, så skjønner ikke helt hvorfor vi fikk dette gratis, men hyggelig var det:)
     
    Travellingalf and Jørgen like this.
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da er vi også på vei! Første etappe AES - OSL om en liten time. Ble litt bekymret tidligere i dag når jeg så at det var en del forsinkelser ut fra Vigra i dag, men nå er flyet vårt på vei og 20 min forsinkelse bør gå veldig bra.
    Håper vi rekker ett besøk på OSL loungen også før avreisen videre til Berlin, for den har jeg aldri besøkt før. Endelig skal jeg få flashet mitt AB Gold kort også! ;)

    Madamen sitter forresten rett foran meg nå og lurer seg grønn på hvor vi skal. Moro :)
     
    wilhelm, Islending, Jørgen and 3 others like this.
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Har du med madammen på tur til Jakarta uten at hun vet hvor dere ska? Haha, lite bra! :D:D
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg :) Men nyskjerrigheten begynner å ta overhånd nå ja.
     
    Islending and view like this.
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Kjempegøy - håper du rekker OSL-loungen, den er kanonbra :) Husk forøvrig at det ikke er noe (gratis) servering Oslo-Berlin, bortsett fra kaffe, brus og chips. Så benytt sjansen på loungen. Berlin - Abu Dhabi, derimot,... enjoy!!
     
    Anton liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vi rakk OSL-loungen, så vidt! Akkurat lenge nok til at min bedre halvdel fikk seg litt mat og jeg fikk meg ett par viksy (hikk!)

    Nå sitter vi på Etihad loungen i Abu Dhabi og Champagne-frokost er da selvsagt tilbehør.
    God service, bra mat og god alkohol. Ikke er det fullt heller. Hva mer kan en nordmann på tur be om? Svært lite.
     
    Darkcho liker dette
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Kona fornøyd?
     
    Darkcho liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er vi fremme på Ritz-Carlton i Jakarta og hun er ikke misfornøyd nei! :) Reisen har også gått bra og nå skal vi bare storkose oss noen dager og virkelig slappe av!
     
    Anton, wilhelm, TOS_EBG and 1 other person like this.
  11. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Kjekt.
    Kom på flyplassen i Jakarta i går og fikk beskjed om at EY til Abu Dhabi var over 6 timer forsinket, så Etihad hadde booket oss om med Turkish, CKG-SIN-IST-OSL., med avgang 4 timer senere enn planlagt med EY. Fikk heller ikke sjekket inn noe bagasje siden Turkish ikke åpnet innsjekking før om 3 timer. Ble så stua bort i en svett krok med beskjed om å spise og drikke det vi ville. Greit nok igrunn .

    Men så starta problemene; Vi fikk sete 37A og 39B. ØKONOMIKLASSE. Forklarte selvsagt at jeg opprinnelig hadde en biz billett med etihad og forventet å få det samme når de booker meg om. Selvsagt var det ingenting Turkish kunne gjøre med det, siden det kun var 1 sete igjen i biz. Etihad representantene var selvsagt forduftet, så der sto jeg med økonomiklasse billett fra CKG -IST, mens IST - OSL var i biz. Endte opp med at jeg, men min egen telefon måtte ringe Etihad for ca 35 kroner minuttet. Tipper den samtalen kanskje varte i 30 min, så det kostet.

    Etter mye diskusjon klarte de likevel, på en merkelig måte å hoste opp 2 seter i C likevel. Så det ordnet seg jo, men fryktelig irriterende.

    Men gulrota var at de hadde satt opp en 330 fra IST - OSL med Turkish sin gamle businessklasse☺.

    Men tenker litt på å sende en klagemail til AB, siden de var de jeg hadde kjøpt billettene fra. I og med at det ble så mye styr for å få den billettklassen jeg bestilt, pluss at jeg måtte ringe og styre for å få ordnet det. Er også litt i tvil om jeg kommer til å få miles hos AB for den reisa. Er litt kjipt om jeg ikke får det, for den turen t/r er nok til sølvkort og vel så det.

    Noen som vet om det går?
    Ellers var Turkish en drøm å fly med, som vanlig .
     
    Robert H liker dette
  12. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Uff, det høres kjipt ut - føler med deg.

    Jeg har gjennomført samme rute (OSL-TXL-AUH-CGK) to ganger før jul, og det har vært mye styr med å få poengene på plass. Riktignok glemte jeg å registrere QR-kortet mitt for en av turene, så da var det jo min egen feil at det blir litt klabb og babb, men også for den den andre turen har det vist seg vanskelig å få registrert poengene. Jeg tror QR til slutt ga opp å få opplyseninger fra AB, og bare krediterte meg poengene.

    Med EY har det så langt ikke lykkes meg å få poeng for noen av turene, til tross for at jeg har sendt kopi både av billettene og boardingkortene. Det er nesten så jeg heretter vurderer å droppe hele poengjakten, og bare nyte turene. Tenk så deilig det ville være å slippe å bekymre seg for om poengene blir registrert riktig - men siden jeg dessverre ikke er stinn av gryn, og må betale nesten alle reiser selv, forblir jeg vel likevel en poengslave.

    Jeg håper du når fram med en klage - jeg har ingen erfaring med AB, men tyskere er jo kjent for å ha orden i sysakene, så kanskje det er håp. Tvi-tvi iallefall :)
     
    Anton liker dette
  13. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Haha, ja du sier noe, men er jo litt moro med disse poengene også da. Iallefall når det ikke er noe styr med de☺.

    Fikk kreditert de tre flightene ned til Jakarta med en gang. Får se etter om en ukes tid om det er kommet noe, men regner vel ikke med det, all den tid jeg fløy Turkish hjem. Kanskje det går an å få EB poeng i tillegg. Skader iallefall ikke å prøve
     
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Du må jo minimum ha krav på poeng for de flightene du fysisk var på, men Etihad satt vel sannsynligvis ikke på informasjon om ditt EB-medlemskap, så etterregistrering må nok til.
     
  15. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Ja må nok etterregistrere hos sas evt. Men er de poengene hos AB jeg helst vil ha. Noe jeg synes AB bør gi meg uansett, da det var på grunn av deres partner at jeg fikk ny routing med Turkish. Kommer uansett til å registrere poengene fra TK til EB-kontoen. Så får det bare bli en bonus om jeg får poeng hos Air Berlin også.
     
    Herlov liker dette
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske utrolig at EY booket om noen med Full Flex Biz til Eco, men bra det ordnet seg.
     
    Anton liker dette
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    UTROLIG dårlig..
     
    Anton liker dette
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da ble returen vår hjem kansellert og vi har blitt booket om til AF/KLM via Singapore og Amsterdam. Heldigvis i Business, men dessverre så ser det ut til å være av den gamle typen (a la SAS?) både til Singapore (777-300) og videre til Amsterdam (777-200).
    Jaja, vi kommer oss (forhåpentligvis) hjem i alle fall. Riktig nok nærmere ett døgn forsinket, "nedgradert" til gammel Business og feil allianse men men.
     
    Last edited: 04. jan 2015
    Robert H liker dette
  19. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Usj, kjipt da!

    Fatter ikke hvorfor de ikke booker oss om innen sin egen allianse. Må vel være bedre for de.
    Uansett synd, for jeg likte iallefall EY sin business class godt:)
    Ha en omsider strålende tur hjem:)
     
    Robert H liker dette
  20. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, oj.. skikkelig ergelig, men bra at du tar det med godt humør, selv om det er gugge å få et annet produkt enn det man har gledet seg til. Jeg har ikke fløyet biz med AF eller KLM, så jeg har ingen formening om hvor bra det er, men forhåpentligvis er både maten og drikkevarene av god kvalitet. God tur hjem iallefall!

    Fikk dere noe valg, eksempelvis vente et døgn og fly som planlagt med EY og AB? Ville kanskje vært å foretrekke når dere likevel kommer nesten et døgn senere hjem enn opprinnelig planlagt.
     

Del denne siden