Mulig jeg har røket på samme smell. Kjøpte en voucher med 30% rabatt i påsken. fikk voucher før jeg hadde betalt og handelen gikk fint. Selger hadde 119 gode review på Finn, og ting virket egentlig ganske smooth.
Booket umiddelbart, men måtte via SAS.se siden voucher var utstedt i SEK, gikk fint å booke, og tenkte ikke noe mer over det.
Fikk en epost av SAS uten emne fra @wias.no om at betaling ikke var godkjent i bank og at den ville kanselleres innen tre dager, som var rart da jeg betalte med voucher. Trodde det var spam, fikk så en til og gikk inn for å sjekke saldo på voucher og så da at det stod SAS Gift Card og ikke voucher, tenkte først at det bare var noe bug siden jeg booket på SAS.se, og i SEK med voucher. Tenkte i de banene du beskriver, men slo meg til ro med at billettene virket i dag da jeg fløy (billettene skulle kanselleres om tre dager fra og med i morgen, så jeg rekker også hjem).
Booket nye billetter i dag med samme voucher uten problemer, så usikker på hva som er greia om det bare er et oversensitivt sikkerhetssystem eller om det faktisk er ugler i mosen. Jeg får vente og se.
Har Vippset med kredittkort, så blir i så tilfelle en interessant sak om hva som defineres som kjøp med tanke på kredittforsikringsordningen.
Dagens ironi om dette viser seg å være svindel:
Selger skrev følgende melding på Finn da handelen var avtalt; PS. Legg gjerne igjen en anmeldelse når du har fått brukt kortet.
Kanskje man ender opp med en ordentlig anmeldelse og ikke bare en Finn-anmeldelse.
Last edited: 13. april 2023