Sydney - Australia

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 19. sept 2016.

1. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    825
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

Jeg skal for første gang reise til Australia, et land jeg ikke kan veldig mye om. Turen går i januar - februar 2017 og spenner over 2 uker. Inn og utreise skjer fra Sydney med Thai Airways.

Har forstått jeg trenger Visum, men at dette kan gjøres online.

Hvilke tips og triks har dere til Australia og Sydney? Ser for meg 4-5 dager i byen, før turen går nordover for å se litt andre sider også.

Tar gjerne i mot tips til hoteller, severdigheter, spisesteder, badesteder, strender, kaffebarer, handlegater etc som bør besøkes. Villig til å betale litt ekstra om det virkelig er verdt det, men Park Hyatt blir ofte for dyrt syns jeg :)

2. Herlov

Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    3,555
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var i Sydney noen dager i november 2014! Visum kan ordnes online. Du får svar relativt raskt. Jeg bodde på Radisson i sentrum. Helt greit. Utflukt til Blue Mountains anbefales! Bondi Beach er jo også obligatorisk.

Darkcho liker dette
  3. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    1,609
    Bonuspoeng:
    93
    Noen ting å gjøre:
    - Ta fergen til Manly beach
    - Opera bar
    - Gå/løp Sydney harbour bridge
    - Darling harbour
    - En del kule nabolagsrestauranter i Surry Hills-området, f.eks 121BC
    - Takterrassen på Intercontinental
    - Baren Palmer&Co

Radisson Sydney er helt OK. Grei beliggenhet i Central Business District (CBD)

Last edited: 19. sept 2016
    Darkcho liker dette
  4. LineE

LineE Medlem

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Det begynner å bli mange år siden jeg var i Sydney, men tur til Blue Mountains anbefales virkelig. Kjempeflott! Også veldig fint i Palm Beach som er lokasjonen for eksterior scenene til Home & Away - men det tok ganske lang tid å komme seg dit med buss i 2006 i alle fall :p

Vi bodde på Kings Cross (på et backpackerhostell, så jeg antar at det ikke er så interessant) - likte området veldig godt med masse små barer og restauranter. Er sikkert mulig å bo mer standsmessig der enn vi gjorde den gangen!

Bondi beach er jo gitt, og Manly var også fint. Paddys market var en fin opplevelse! Likte også Darling Harbour som område veldig godt - men det har jo sikkert ikke blitt færre turister der på ti år. Vi spiste nå allikevel mye god mat der, så det kan jo være verdt å sjekke ut :)

Bolle and Darkcho like this.
  5. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    825
    Bonuspoeng:
    113
    Et par konkrete spm her:

1. Har booket et par legs med Virgin Australia for å fly til Hamilton Island og Brisbane, hva kan jeg forvente meg her? Lønner det seg å bli medlem i bonusprogrammet for å få noe som helst ekstra service ala fast track, lounge, business innsjekk etc..

2. Hvor bør jeg bo i Brisbane? Skal være der i 2 dager før ferden går sørover med leiebil. Tips til konkrete hotell tas i mot med takk :)

3. Kjører sørover fra Brisbane til Sydney, i utgangspunktet torsdag til søndag. Så langt er Surfers Paradise og Byron Bay plottet inn, er det noen andre ting som bør oppleves på veien?

Del denne siden