Sydney i februar med *A

Tråd i 'Reisemål' startet av Upsaker, 01. juli 2016.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hei alle medreisende.

    Vi er to stykker som prøver å få til en tur til Sydney i løpet av vinteren, fortrinnsvis på nyåret i januar eller februar. Først og fremst er det pris som bestemmer, men vi betaler gjerne litt ekstra hvis det er verdt det. Det er flere ting jeg ser verdi i, men det vektes nok litt forskjellig. Mitt reisefølge har gullkort i *A, så å reise med de gir oss allerede tilgang til lounger uansett reiseklasse. Dog skal det sies at hvis Qatar kommer med et tilbud i biz til 12-13.000 er vi nok ikke vonde å be.

    Er det noen som har erfaring med å lete etter billetter til Sydney og har noen tips å komme med?
    Prisene spriker ganske mye og vi følger bl.a. med på SecretFlying som i dag hadde ARN-SYD for ca 4000,- med BA.

    Alternativene hittil er som følger:
    AirChina fra Oslo til ca 8500,-.
    100% opptjening hos Aegean, 25% hos SAS.

    British Airways fra Stockholm til ca 4000,-.
    Opptjening ikke så interessant på dette tidspunktet.

    Qatar hvis et tilbud i biz dukker opp til ca 12-13.000,-
    Opptjening ikke så interessant her heller enda.

    Thai via BKK som sannsynligvis er den enkleste, men dyreste økonomiruta.
    Bookingklasse K med 100% hos Aegean, 25% hos SAS.

    Grunnen til at jeg skriver hvordan A3-opptjeningen er, er at jeg vurderer å bytte hvis det gir meg gullkort på de flyvningene som er planlagt det neste året. Det klarer ikke SAS, hvertfall ikke med disse billettene.
     
    Last edited: 01. juli 2016
    watchaddicted and Outback_Oggy like this.
  2. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Du/dere har jo valgt den mest hektiske tiden å reise til Sydney på - bare slått av nyttårshelgen. :) Jeg ville sendt en epost til australiareiser.no og spurt om de har noen gode dealer. Tvilsomt kanskje, men verdt et forsøk...
     
    Upsaker liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Antar det har med været å gjøre, og det er litt viktig for oss også :)
     
    Outback_Oggy liker dette
  4. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Har full forståelse for det. Har selv bodd og jobbet i Sydney, og i tillegg reist mye dit både før og etter. En tur "down under" i januar/februar frister hvert eneste år. :)
    De enkleste rutene er som du sier Thai, Qatar og Emirates. Kun ett stop kutter reisetiden med minimum 3-4 timer. Har du forsøkt Finnair? Priser til under kr. 10.000. Singapore er selvsagt å anbefale for *A, men oftest dyrest (i overkant av kr. 10.000 såvidt jeg kan se).
    Kommer litt an på når og hvor lenge og hva som er prioritert... :)
     
    Upsaker liker dette
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg fløy til BKK med Thai i W klasse (som gir 100% EB poeng) så kostet dette ca 7000 tur/retur. Ga i overkant av 10 000 poeng.
     
    Upsaker liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke sett på finnair enda, men hvis vi ikke skal fly med *A, må det definitivt være billig, som med BA fra ARN.
    Vi er begge glade i å fly, så to stopp gjør ingenting så lenge det ikke ender opp med 50 timer reisetid. Takk for godt svar, skal sjekke litt mer. Ellers har vi mulighet til å bruke Berg Hansen, det var de som kom opp med Air China-forslaget basert på 10-16 dager borte i februar med *A.

    Det høres riktig ut, men SYD er nesten dobbelt så langt og følgelig dyrere. En tilfeldig tur i februar ga K-klasse til 11-12.000 kr.
     
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende!! :)

    Jeg og fruen vurderer en nyttårstur som inkluderer Sydney via enten HKG eller SIN. Alle tre byene er høyaktuelle for selve nyttårsaften. Turen må for del være i biz på *A metall. Frister med SIA, men det ligger på 25 k for tiden som er litt i overkant..
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Men i den prisen er det også poeng nok til at du blir EBG...
     
    watchaddicted liker dette
  9. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Yep, stemmer, det er nettopp det.. kjenner jeg er en anelse irritert på at vi ike booket da SIA hadde salg tidligere i juni:confused::mad:
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    For å gjøre ting enda mer avansert så har vi litt flere muligheter. Vi har endel cashpoints hos norwegian vi kan bruke for å komme oss nærmere, BKK er sjekket og funnet for dyrt, i tillegg kan vi bestille ungdomsbilletter med SAS (og DY), som for eksempel får oss til PEK, NRT og HKG. Er det større sannsynlighet for billige billetter fra en av disse stedene?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    watchaddicted and miura like this.

Del denne siden