Taktikk for EBG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av a3t, 21. febr 2018.

  1. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Praktisk talt umulig er det vel ikke. Kommer jo an på hvor mye man pendler. Jeg ender på ca 10 x EBG på poeng og 4 x EBD på segment med kun intra nordisk pendling i løpet av min kvalifiseringsperiode. Med TPC får man Gull ved kjøp av 6 mnd og Diamant ved kjøp av 12 mnd.

    Fredrik Nordbø fer et annet ekstremt eksempel.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Forutsigbarhet.
    Vi ble ikke klage for mye på dette ettersom den neste forbedringen fint kan bli noe som "Våre kunder ønsket en mer differensiert poengopptjening etter den faktiske prisen på billetten. Det var ikke riktig at en tur til New York skulle gi 10 ganger flere poeng enn Oslo-Alta som koster det ssmme. Vi har hørt på våre kunder og endrer opptjeningen av poeng til å reflektere den faktiske prisen på billettene.".

    Dette kan de vel også med rette hevde er en forbedring i motsetning til andre forbedringer som saver- billetter osv ..
    Så jeg sier, sitt stille i båten, spesielt de som drar på MR utenfor Europa..
     
    DanH, Petter B-C, mathiasfe and 2 others like this.
  3. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Enig med en del av det som nevnes over. Det er til dels absurd at man får såpass lite poeng for å fly innenriks i Norge, men en endring her ender fort med å bli en liten boost for de som flyr innenriks til stor ulempe for opptjeningen utenlands. Personlig er jeg av den oppfatning at MR på mange måter er en uting (type til NZ), men synd om vanlig grei opptjening på IC-ruter blir dårligere.

    Samtidig tror jeg mye av grunnen til at det er slik er at SAS har andre intensiver innenriks. De fleste flyr mye fordi de må, og ville reist uansett, og det er kun Norwegian som er konkurrent. Utenlands tror jeg det er flere som kan justere hvor mye og langt de reiser, og det er flere alternativer. Derfor tror jeg SAS ser seg tjent med å være tydeligere i tilby bonuspoeng som et ekstra intensiv.
     
    Eddie47 and Xflipper like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er jo også at en del innenriksreiser knapt dekker kostnaden i avgifter, skatter og denne "miljøavgiften" på alle flyseter.

    Det samme gjelder vel egentlig 2999 billetter tur/ retur USA, så det er vel på mange måter her skoen trykker.. Samtidig er det vel begrenset med hvor mange som drar på disse turene kun for poeng.
     
  5. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått EGB nå, opptjeningsperioden står fra 1/3-18 til 28/2-19, er dette også levetid på status? Hadde håpet på inneværende periode + et år.
     
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du fikk gavegull i går eller i dag, så må du vente til du får det fysiske kortet for å se om du har fått 2 år, men det er sannsynlig basert på andre rapporter her inne i det siste.. Opptjeningsperioden vil alltid bare være 1 år! :)
     
    a3t liker dette
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at jeg har fått noen flyvinger med Air Nostrum og Cityjet på helt vanlige SK-flyvinger, blandt annet til GDN, er det vanlig opptjening på disse som om det var SK selv som flyr de, eller er det noen andre regler som gjelder da?

    Og en ting til, vurderer et par kjappe MR'er fra SVG til LHR og tilbake, der er det en time fra ankomst til avgang igjen, er det tid nok siden jeg vel må gjennom passkontrollen? Eller kan jeg bare snu i gaten på LHR også?
     
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Gir travel pass automatisk status? Jeg hadde TP hos min forrige arbeidsgiver (sluttet i februar), men står fortsatt registrert i SAS-profilen min. Kan jeg da foreta meg noe for å få gullkort?
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Status får du bare dersom det er Travel Pass Unlimited, da er flyreisene forhåndsbetalt og du kan fly som mye du orker ...
     
    Gullars liker dette
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Og hvis man ser på avgiftene som er med i prisen ser man at SAS forventer 50 flights på halvårskort og 100 på helårskort, hvilket gjør at henholdsvis 45 og 90 segmenter for Gull og Diamant er «opptjent».
     
    Gullars liker dette
  11. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil kanskje anta at du har det som heter Travel Pass Corporate, TPC? Det er vel egentlig bare en bedriftsavtale. Den får du nok ingen status på.
    Som @Eddie47 sier er det Travel Pass Unlimited som gir deg noe slikt. Dette er et abonnement som gir ubegrenset antall flygninger innenfor et gitt tidsrom og koster deretter. Tenk månedskort på bussen... bare på fly... og mye dyrere... og mye morsommere...
     
    Gullars liker dette
  12. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Min taktikk for EBG er MC Premium og to turer til HKG på SAS Pluss i høst. Enkelt og ikke så dyrt heller :)
     
  13. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Smart. Hva koster det deg sånn ca?
     
  14. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket en MR til HKG i slutten av august, kom på 6.099 kroner i Plus.
     
    Kaffen and sirwinston like this.
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    kommer så klart an på om du er gull allerede eller ikke. jeg kjøpte gavegull i medio januar. vil rekvalifisere i år, til en kostnad på ca 10500. bestilte mc premium i april så 1500 i årsavgift der, så ca 9k grunnpoeng, altså må jeg bikke 36k. fikk en jobbtur til stockholm, så 1000 poeng der + 3 private turer/minimrferie i go. 2800 t/r til chicago i go, 3300 i go til lax t/r, 2997 til sfo i go. skal du ha pluss på now or never, må du vel uansett ha 2 til ca 6k som nevnt over. til hkg er det 16k x 2, så trenger du 1000 poeng til, greieste da er vel noe intra-europa til en grei pris eller noe. tipper du da lander på 12-15k en plass.

    har du ikke gull fra før, ville jeg kanskje brukt mc premium til litt boost frem til du får det, og så må enten gå for 4x IC turer i go hvis du ikke flyr til sfo/lax/hkg, eller by mye med poeng for at en eller flere upgrades går gjennom.

    har i tillegg to småturer til frankfurt og alicante isom hjelper på, men er overkill ift status.første gang opplevd at jeg føler jeg ikke har behov for å fly før neste år, fordi jeg allerede vil kvalifisere til gull, hehe...kanskje sett på som blasfemi her inne, menmen.
     
    Last edited: 13. mai 2018
    sirwinston liker dette
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager å virke masete her, men er det ingen av dere fantastiske guruer her inne som vet svaret på følgende?

    - Vurderer et par kjappe MR'er fra SVG til LHR og tilbake, der er det en time fra ankomst til avgang igjen, er det tid nok siden jeg vel må gjennom passkontrollen? Eller kan jeg bare snu i gaten på LHR også?
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    60 min er minimum connection om du kjem frå Oslo/København/Stockholm. Men eg ville ha gått for litt lenger tid. Du rekk i alle fall ikkje å dusje og få nystrøken skjorte i loungen. Og nei, du kan ikkje berre snu i gate, du blir slusa til ny sikkerhetskontroll.

    https://www.heathrow.com/flight-connections
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Du har jo gullkort så du kan «snike» litt i køen, så er det ikke midt i rush’n bør 60 min gå.
    Men ikke no somling....
     
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det som er problemet, flyet fra SVG lander 18:50 og går tilbake 19:50. Dette er bare for å samle kjappe poeng et par ettermiddager etter jobben, altså uten lounge osv.

    Sånn som det ser ut nå er det mulig at jeg mangler ca 2500 EB-poeng på EBD til tross for en siste MR til Hong Kong i slutten av august, og da ville det passet bra med to svippturer i GO for 800 kroner gjennom F&F nå. Og SAS lar meg jo booke turen, så da må det vel være innafor reglene?
     

Del denne siden