Hej, sitter och luskar på en tur før 4-5pax. Såg att det var "rimligt" att flyga genom portugal vidare till NYC med TAP, speciellt om man vill dra på med biz Någon som har bra/dålig erfarenhet av TAP och denna route ? Tap Osl-Lis, blir biz som sas plus ? Tap Lis-Jfk bra, bättre eller sämre än SAS sitt biz ? //M
Hei, eg har ingen eigne erfaringar, men forument er til hjelp Det er noko feil med søkefunksjonen her på sida, men etter langt om lenge og lenger enn langt har eg funne følgjande trådar som kan vere til hjelp: TAP fra LIS til JFK: – https://insideflyer.no/forums/threads/tap-lis-jfk-en-liten-oppsummering.10038/ Juletur med TAP til NYC: https://insideflyer.no/forums/threads/en-liten-juletur-til-new-york-med-tap.9748/ C-tur med TAP til EWR: https://insideflyer.no/forums/threa...lis-osl-bgo-tap-c-inkl-swiss-lounge-jfk.9737/
TAP leverer et nokså lite konsekvent produkt, hvor de per i dag har fly med minst fire ulike konfigurasjoner på long haul. Jeg reiste LIS-JFK i desember. Ved booking var flyvningen satt opp med A330-200 med ny konfigurasjon og lie flat-seter. Noen måneder før avreise ble dette endret til ex SQ A330-300 med angeled flat-seter. Fem dager før avreise ble det endret til A330-200 (også med angeled flat). To dager senere ble dette endret til lie flat, og to timer før avgang ble det endret tibake til ex SQ A330-300. Jeg var glad for at dette bare var en dagflyvning og at jeg skulle reise en annen rute hjem. Dette vil forhåpentligvis bedre seg etterhvert som TAP får levert nye fly.
Tap Biz er No-Go for min del etter å ha testet det T/R Boston. Dårlig service ombord og mangel på både det ene og andre ombord.. Om det dukker opp priser ned mot 6000NOK for T/R i C kan jeg kanskje vurdere det..
Kan være verdt og merke seg at de gir 200% opptjening mot Eurobonus - en slik tur blir i overkant av 20 000 poeng. Correct med if Im wrong, men er vel en av de rutene som gir mest poeng for pengene. Antar da at vi snakker om en pris litt over 10k som virker å være "fast lavpris" hos TAP
https://insideflyer.no/forums/threads/boston-med-tap-og-et-forsøk-på-løpende-oppdatering.9227/ Tap har ikke noe markedsledende produkt. Men de har gode/greie seter. Men hvis de kan gi deg en god pris, i forhold til andre flyselskap, så har mange det fint ombord. Må si service fra crew har vært varierende, fra veldig hyggelig, til ganske kjedelig. Ellers drar det opp at en kan booke stop over i Lisboa, eventuelt at en får hotell om det blir en natt i Lisboa en av veiene. Edit: Jeg vet ikke hvem TS skal fly med, men la oss si at det er familie, eller andre som du kan familiepoole EB poengene til. For 5 flyvende har du faktisk poeng nok til at 2 av dere flyr SAS longhaul til USA eller ASIA i biz ( om du har SASMC rabatten) en annen tur. Det er såpass bra inntjening at det er verdt å ta med i regnestykket.
Hvis det blir något så är det en kompis tur. Ett par av rese-kamraterna har uttryckt ønske om biz, men som vanligt så vill de betala minst muligt... TAP vs SAS så kommer vi t/r med TAP till samma pris som en veis med SAS. (før min del så lockar 150-200% ) ((sorry før svorsken)) //M
Har booket OSL-LIS-NYC T/R selv til våren SAS Plus samme datoer kom på samme pris så for min del var det en no-brainer. * Får mer poeng pr krone * Bedre seter enn Plus * Får huket av en ny C kabin på listen * Har 1 1/2 time layover hver vei, er jeg heldig/uheldig kan jeg fort havne med 600EUR i kompensasjon. Så får servicen være som den er, har ikke store forventinger for en billett som knapt kostet 10k
Sitter å jobber med booking til Sør Amerika. Ser dessverre ut som det bare er TAP som er ledig i C på veien hjem fra Brasil.. Til dere som har testet dette, vil dere si at det er verdt det? Eller må jeg bare fikse datoene mine å se om det blir ledig med Aviancia istedenfor..?
Så lenge man får billetter i biz for 10-12k så synes jeg det er verdt det. 200% veier tungt for min del. Men det er som flere er inn på her, TAP er ikke akkurat markedsledende.
Skal ha 3 uker, så planen er TK sin nye C til Bogota og annet alternativ hjem. Forhåpentligvis åpner LH F til Bogota før avreise.
Da ville jeg nok ha satset på noe annet. Spørsmålet er hvordan det er med tilgjengeligheten på C på tiden du skal reise.
Hadde et prosjekt i Lisboa i fjor, TAP er notorisk forsinket. Så selv med direkte flyvinger OSL-LIS valgte jeg å fly LH via FRA, da viste jeg i det minste når jeg kom frem Skal selv teste den nye 330NEO til høsten SFO-LIS, veldig spent...
Nå er begge mine legs over atlanteren(LIS-JFK EWR-LIS) endret fra 330-200 til 330NEO spent på og teste dette flyet, har jo fått jevnt over gode skussmål
En liten "rapport" etter første del av turen OSL-LIS-JFK. OSL-LIS ble fløyet med A320NEO, TAP har ledige midtseter i Business slik som f.eks LH, jeg var ekstra heldig og hadde ingen "sidemann" og fikk da en 3 seter for meg selv mens resten av flyet var stappfullt. Mat ble serveret på "ordentlig servise" Intra Europa leverte TAP en bra opplevelse, igrunn merket jeg ikke noe særlig forskjell på TAP og LH Business intra europa, men milevis foran SAS Plus. Poeng opptjeningen er også god, OSL-LIS gir 3600 poeng. LIS-JFK: Flytypen har byttet ett par ganger mellom en A330NEO og A330-200 på denne strekningen, det viste seg og bli en A330-200, litt kjedelig å ikke få prøvd NEO, men den står fortsatt oppført på hjemreisen fra EWR så satser på at denne holder seg. Etter tips her inne var 3J booket, dette er ett tronsete og viste seg som ett godt valg, setet i seg selv er ikke det bredeste i klassen, men det var enormt med oppbevaringsplass. Setet hadde gode justeringsmuligheter og overrasket positivt som en veldig god seng også, eneste minuset er at fotbrønnen i 3J var veldig trang, og det var vanskelig å flytte beina i noe særlig grad i liggende stilling. Fra hva jeg kunne se var det større fotbrønn i andre seter. Når det gjelder servering og service fra personalet leverte det som forventet ikke noe mer eller mindre. Det største minuset for min del er at all WIFI bruk koster penger også i C, i 2019 burde dette vært inkludert. Poengopptjening for denne flyvningen var 6800. Det tikket totalt inn 10400 poeng for utereisen ca. halvannet døgn etter gjennomført flyvning. Til å være ett businessklasse produkt som koster ca. halvparten av andre "konkurrenter" i Star Alliance samtidig som det gir 200% bonusopptjening er jeg veldig fornøyd basert på erfaring fra utreise. Dette er ikke produktet du blåser en CT på om du skal vestover, men hvis du ser etter ett brukbart produkt som gir godt med poeng kan det varmt anbefales, prisen tatt i betraktnig.
I mangel på personlig justering av ventilasjonen måtte jeg slå hull i ruta for å få friskluften jeg trengte Fra spøk til alvor så er det tatt med ett 360 kamera helt intill ruta. Brukte Insta360 one x, men vll tro du får tilsvarende resultat med hvilker som helst 360 kamera som lar deg justere utsnitt i etterkant